Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 09 okt 2013 14:07

Voor waardevermeerdering zou ik er niet aan beginnen, want voor zover ik weet is dat echt niet zo.
Wij hebben een erg oude badkamer. Ons huis gaat binnenkort in de verkoop, maar voor de verkoopprijs maakt het geen bal uit of we de oude badkamer erin laten, of er een badkamer 15000 euro inzetten of 1 van 5000. Het enige voordeel is dat het misschien sneller verkoopt als je toevallig mensen treft die het niet zien zitten om zelf nog een badkamer erin te laten zetten. Maar meer waard wordt het er niet van.

En misschien ben ik te makkelijk, hoor, maar wij hebben gewoon 3 pax kasten, 2 met alleen planken, voor beiden 1, en de middelste kast is voor alles wat opgehangen moet worden. Kost veeeeeeeeel minder, voor het zicht misschien net iets minder mooi, maar ach, dat kan me weinig boeien. Nee hoor, daar zou ik echt niet aan beginnen.
Maar ach, niet iedereen is hetzelfde gelukkig, ik ben nogal snel tevreden, een kast is voor mij een kast, het hoeft niet zo spectaculair, een ander vindt het wel weer belangrijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 09 okt 2013 14:12

Heerlijke verkooppraatjes zijn dat, waardevermeerdering van het huis, vaak gooit een nieuwe eigenaar zo'n kast er direct weer uit en wil dat helemaal niet of een andere kleur en opstelling.
Als je een huis koopt of verkoopt koop of verkoop je 4 muren, thats all!

Maar voor 500 euro heb je een prachtige doe het zelf kast ben er zeer tevreden mee!
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een kast van 5000 euro aan te schaffen!
Zou niet eens weten waar ik het vandaan moet halen, maar dat even terzijde
Laatst gewijzigd door Ruth2 op 09 okt 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 14:13

MissF: wij blijven gewoon in ons huis wonen, anders zouden we het zeker niet doen! In ons huis is nauwelijks kastruimte. Wij hebben geen ingebouwde kasten, dus alle bergruimte moeten we zelf kopen/maken.
In de zomer weet ik niet waar ik het winterdekbed moet laten, de winterkleding e.d.
Mijn man heeft een ernstige huisstofmijtallergie, dus ik mag niks onder het bed of bovenop de kast leggen.
Wat betreft de prijs: ik heb de duurste kastdeuren en inrichting genomen, ook weet ik nog niet de juiste maat, dus ik ben van het ergste uitgegaan. :wink:
Je hebt gelijk als je zegt dat het geen bal uitmaakt. Mijn vriendin had een B ulthaup keuken van amper een jaar toen hun huis in de verkoop ging. Ook een marmerenvloer. Toen de kijkers kwamen vroegen ze meteen: kan die vloer eruit? Ook de keuken bleek nogal smaakgebonden te zijn en daar ketste het gek genoeg vaak op af!
Waar de één idolaat van is, vindt de ander soms afschuwelijk.
Dus je hebt gelijk dat je die badkamer laat zitten.
In zo'n huizenverkoopprogramma zie ik het ook, vinden wij het nog een prachtige badkamer of keuken, zeggen de kopers: ooo maar die gaat er meteen uit!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 09 okt 2013 14:44

Wij hebben zo'n kast! Heerlijk!! 3/4 is legplank, en 1/4 is hang, echt ideaal! Ik kan onze zomer én winterkleding erin kwijt, en de dekbedden!
Wij hebben er maar 50 euro voor betaald...Via marktplaats de kast gekocht, manlief en mijn neef hebben 'm geinstalleerd op onze slaapkamer, naar mijn wens, en omdat we het toch zelf deden hebben we hem extra diep gemaakt, echt ideaal!
Oh ja, hij is bij ons niet van wand-wand, dus we hebben wel een zijwand moeten kopen, maar dat was ook niet de topprijs, want die hebben we met de 25% korting sticker van formido gekocht ;-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 14:52

Okay, ik hoop op meer inhoudelijke reacties, hoeft niet persé positief te zijn. :D
Maar waar ik iets mee kan.
Natuurlijk ga ik geen 5000 euri uitgeven aan 1 kast, ik schrok me ook ongans, vandaar mijn :shock: .
Het worden sowieso goedkopere deuren en je kunt het zo gek maken als je wilt, gewone laden ipv soft close variant. Wel/geen schoenenrek, zijwand, wel/geen achterwand enz enz.
Maar ik droom er al wel heel lang van.
Bedankt Judith d:)b

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2013 15:32

Ik droom ook wel eens (van een mooi vrijstaand huisje, helemaal zelfvoorzienend).
Gewoon lekker blijven dromen. :wink:

Wij wilden het ook en zijn uit eindelijk gestuit op een kast met schuifwanden. En hebben zelf planken etc. erin gemaakt. Ben er erg blij mee. We waren ook op zoek naar een kast die hoog genoeg was, en het paste precies. Maar wij wonen ook in een poppenhuisje (met 1 inbouwkast).

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 okt 2013 18:56

Wij hadden in ons vorige huis zelf een kast gemaakt, van wand tot wand en van vloer tot plafond. Gewoon een railsysteem bij de bouwmarkt gekocht, houten platen gebeitst als deuren (ik houd niet van die foliedeuren) en een Storemax kastinterieur (bij de bouwmarkt). We hadden de kast lekker diep gemaakt, zodat ik zomer - en winterkleding in de kast kon houden (2 stapels achter elkaar), Ik weet niet meer wat we eraan kwijt waren, maar het zat in ieder geval dichter bij de E500,- dan bij de E5000,- ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 okt 2013 19:20

Volgens mij heb ik het wel eens eerder hier gezegd, maar in ons vorige huis hadden wij ook een soort inbouwkast. De vorige bewoners hadden dat zelf gemaakt.
Een rail van vloer tot plafond, met daarvoor louvre deuren (kun je natuurlijk ook schuifdeuren doen). Daarachter zat een vakkenkast (zoals die van Ikea, met 16 vakken). Misschien wel 2 vakkankasten, dat weet ik niet precies meer. Op 2 punten hadden ze de horizontale planken weggelaten, en er een roe in gehangen, daar kon alle hangkleding. En hij was zo diep dat er makkelijk 2 kledingstukken achter elkaar konden liggen. Bespaarde een hoop ruimte, en was ideaal. En ik denk echt geen 500 euro.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 okt 2013 11:28

Afbeelding

Hier onze blauwe muur al is hij in het echt wat blauwer van kleur... Wij zijn er erg blij mee en krijgen er erg leuke reacties op.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 okt 2013 11:36

Is heel mooi bij die donkere meubels en het glaswerk kleurt er ook goed bij.
Leuke rieten mand trouwens. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 okt 2013 12:38

Erg mooie kleur inderdaad!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2013 16:31

Nog even over de inbouwkast: bij Gamma kun je inbouwkasten op maat bestellen. Wij hebben dat gedaan en hadden bijv. maar 1 zijkant nodig (de andere kant zit tegen de schoorsteen aan) en wilden 3 deuren, die dan elk een gelijke breedte krijgen, aangepast aan de totale breedte die je had opgegeven. De deuren kun je met/zonder spiegel, in meerdere (al dan niet gelijke) kleurvakken of in 1 kleur, met allerlei verschillende 'omlijstingen' van de deuren, etc. uitzoeken. En voor de binnenruimte hadden ze ook van alles - we hebben een leggedeelte gekozen met deels open vakken en deels lades, en 2 hanggedeelten met erboven nog extra legruimte. Heel flexibel in te delen. De prijs ben ik vergeten, maar het was vast geen 5000 euro want dan had ik het wel onthouden :wink:
't Was hier nog een hele klus om 'm te plaatsen omdat ons huis niet bepaald meer waterpas is na 90 jaar, maar gelukkig is mijn pa erg handig :) .

P.S. Liefie, echt een mooie kleur!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 okt 2013 11:19

Mooie kleur! In het nieuwe huis hebben we eigenlijk maar weinig muren zonder raam, alleen de muur die doorloopt in de keuken. Dus ws gaan we toch geen muur geen kleurtje geven, dan maar in de gordijnen/accesoires. Toch bedankt voor het meedenken :-).
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 okt 2013 09:53

schelpje3 schreef:Ik las in het AD toch zo'n vreemde besparingstip. 8-[
Een man adviseerde om de wasmachine aan te sluiten op de warmwaterleiding, ipv de koudwaterleiding zoals dat gebruikelijk is. Omdat de meeste energie opgaat aan het opwarmen van het water.
Wij vroegen ons af of dit wel goed voor je machine is?
Bovendien is het water als het goed op temperatuur is, te heet voor sommige (fijne)wasbeurten.
Ik vind het een rare tip, heeft één van jullie het ook gelezen of wel eens gehoord?

Inmiddels kwam er commentaar op in het AD.
Lang niet elke wasmachine is hier geschikt voor!
Ook levert het niet de besparing op die voorgesteld wordt, aangezien ook het spoelprogramma dan met warm water wordt gedaan.
En de temperatuur is vaak veel te hoog voor een gemiddelde was, zeker de fijne.
Het werd afgeraden!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 okt 2013 11:08

Ruth2 schreef:Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een kast van 5000 euro aan te schaffen!
Zou niet eens weten waar ik het vandaan moet halen, maar dat even terzijde

Het feit dat er kasten zijn die dat moeten opbrengen is een teken dat er iets heel erg mis is met deze maatschappij.

Terug naar “Algemene Zaken”