Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 19 feb 2011 13:18

Galateia schreef:Hoe betalen jullie die dure auto's? Ik vraag me altijd af, hoe dat dan gaat: 'kan ik even pinnen?'
Maar serieus: betalen jullie zoiets contant, gaat dat op afbetaling?

Nou was mijn auto niet zo'n hele dure. Ik laat hier vaak wel auto's zien die best wat kosten, maar de auto die ik heb was nog redelijk wat minder dan € 10.000,-. Die heb ik betaald door het bedrag over te maken vanaf mijn rekening.

Een lening voor een auto lijkt mij helemaal niet prettig. Je hebt al je kosten, en dan zou je nog flink wat kosten erbij hebben iedere maand voor de afbetaling van je auto. Nee, dank je. Ik hanteer als principe om het benodigde geld eerst op te sparen, en dan pas te kopen. Krijg ik het benodigde geld niet bij elkaar voor een bepaald type dat ik wil? Jammer dan. Dan koop ik die niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 feb 2011 13:24

Marnix schreef:
Boekenlezer schreef:
Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

Voor in de stad zou ik nou juist weer géén auto nodig hebben. Dan zijn de afstanden kort, en dat doe ik wel met de fiets. Is flexibeler (makkelijker manouvreren, keren, en zo), je kan overal parkeren, je bent lekker fris in de buitenlucht, en het is nog goedkoper ook.
En voor boodschappen kom je met fietstassen ook een heel eind.

Een auto vind ik meer een ding voor lange afstanden.

Een "stadsauto" is een vrij gangbare term in de autowereld, waarbij niet wordt bedoeld dat je er alleen mee in een stad rijdt :) Een stadsauto is een kleine, meestal vrij zuinige auto waarmee je je makkelijk op drukke plaatsen en zo kan manoeuvreren. Het houdt niet in dat je de auto alleen maar of vooral in je eigen stad gebruikt :) We doen inderdaad bijna alles in de stad op de fiets, alleen weekendboodschappen niet en als je andere grotere dingen moet kopen bij bouwmarkt, tuincentrum enz.

Dus zeg maar een A-segmentauto. Zoals bijvoorbeeld de Ford Ka (oud model|nieuw model).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2011 16:14

Yup.

Galateia, als je het direct kan betalen maak je het gewoon van je rekening over. Zo niet, dan gaat het vast op afbetaling....

Dit is het trouwens geworden:

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 feb 2011 16:22

Een Cuore... Gefeliciteerd! Laat over een poosje eens weten hoe het bevalt!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2011 16:56

Nee, het is geen Cuore. We hadden een hele oude Cuore, nog niet eens stuurbekrachtiging :)

Zo een:

Afbeelding

Dit is een 2006 Daihatsu Sirion 2, net een slagje groter dan een Cuore, wel lekker zuinig maar iets ruimer.

Even voor de verschillen:

Een Cuore:

Afbeelding

Een Sirion 2:

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 feb 2011 19:09

Ach, en de buren van onze buren (niet wijzelf) hebben ook een Sirion 2... Is wel een leuk wagentje om te zien!

---

Ahum, pas getankt met de Zafira, verbruik: 1 op 8,5 :( Allemaal ritjes huis-school of huis-winkel, met één uitzonderen waarbij ik met wat haast over de snelweg ging (zo'n 100 km, en dus niet volgens het nieuwe rijden.)

Zo bar hebben we het nog niet eerder gehad.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2011 20:01

De eerste versie van de Sirion (1998-2002) vond ik nog wel iets van de Porsche Cayenne hebben.

Die ritten met de Zafira betreffen vooral ritten die ik met de fiets zou doen?
Ik gebruik mijn auto voornamelijk om mee naar mijn werk te komen, en dan nog niet iedere dag. Ik fiets ook nogal eens (25 km enkele reis). In deze tijd van het jaar wat minder dan in de zomer. Dan wil ik nog wel eens 4 keer fietsen en maar 1 keer de auto nemen. Maar dat trek ik nu even niet.
In het weekend blijft mijn auto meestal op de parkeerplaats staan.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 22 feb 2011 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 22 feb 2011 20:03

Boekenlezer schreef:De eerste Sirion vond ik nog wel iets van de Porsche Cayenne hebben.

hysterisch-smile

Vooral vanwege die verchroomde stootstrips en dat opgebouwde mistachterlicht zeker?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2011 20:08

coupe soleil schreef:
Boekenlezer schreef:De eerste Sirion vond ik nog wel iets van de Porsche Cayenne hebben.

hysterisch-smile

Vooral vanwege die verchroomde stootstrips en dat opgebouwde mistachterlicht zeker?

Het formaat is natuurlijk heel anders, en de prijs ook. Maar als ik zo'n Sirion zag rijden, moest ik vanwege de vormgeving wel eens aan de Porsche Cayenne denken. :D

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 22 feb 2011 20:09

Boekenlezer schreef:
coupe soleil schreef:

hysterisch-smile

Het formaat is natuurlijk heel anders, en de prijs ook. Maar als ik zo'n Sirion zag rijden, moest ik vanwege de vormgeving wel eens aan de Porsche Cayenne denken. :D

Kan natuurlijk. Maar ik blijf het erg bijzonder vinden :D.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 feb 2011 20:09

Boekenlezer schreef:De eerste versie van de Sirion (1998-2002) vond ik nog wel iets van de Porsche Cayenne hebben.

Die ritten met de Zafira betreffen vooral ritten die ik met de fiets zou doen?
Ik gebruik mijn auto voornamelijk om mee naar mijn werk te komen, en dan nog niet iedere dag. Ik fiets ook nogal eens (25 km enkele reis). In deze tijd van het jaar wat minder dan in de zomer. Dan wil ik nog wel eens 4 keer fietsen en maar 1 keer de auto nemen. Maar dat trek ik nu even niet.
In het weekend blijft mijn auto meestal op de parkeerplaats staan.

Tja, deze ritten zouden gewoonlijk ook met de bakfiets gemaakt worden, maar mijn vrouw kan niet meer fietsen met haar ernstig dikke buik. Nu ja, over een aantal weken weer.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mar 2011 21:15

Afgelopen zaterdag heb ik eens in de kofferbak kunnen kijken van de nieuwste Volkswagen Jetta, toen iemand de achterklep ervan open deed. Maar ik moet zeggen: dat zag er indrukwekkend groot uit, die ruimte waar ik vervolgens in keek. Het was de lengte ervan, die mij deed verbazen.

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 07 mar 2011 21:48

Boekenlezer schreef:
Galateia schreef:Hoe betalen jullie die dure auto's? Ik vraag me altijd af, hoe dat dan gaat: 'kan ik even pinnen?'
Maar serieus: betalen jullie zoiets contant, gaat dat op afbetaling?

Nou was mijn auto niet zo'n hele dure. Ik laat hier vaak wel auto's zien die best wat kosten, maar de auto die ik heb was nog redelijk wat minder dan € 10.000,-. Die heb ik betaald door het bedrag over te maken vanaf mijn rekening.

Een lening voor een auto lijkt mij helemaal niet prettig. Je hebt al je kosten, en dan zou je nog flink wat kosten erbij hebben iedere maand voor de afbetaling van je auto. Nee, dank je. Ik hanteer als principe om het benodigde geld eerst op te sparen, en dan pas te kopen. Krijg ik het benodigde geld niet bij elkaar voor een bepaald type dat ik wil? Jammer dan. Dan koop ik die niet.

Mischien een beetje laat om hier op te reageren, maar het is zo herkenbaar. :oops:
Ik heb zoiets doms ook gedaan toen ik mijn eerste echte (eigenlijk mn 2de) auto kocht.

7000,- op persoonlijke lening. Domste wat ik had kunnen doen.
Veel rente betalen, en toen het na 2 jaar bijna was afbetaald, ging m'n automatische versnellingsbak kapot.
Was ik zowat weer bij af, want ik had niks gespaard voor die tegenvaller, want ik was aan het afbetalen.

=; Echt zoiets moet je nooit doen.

Eerst geld sparen, en dan pas zoiets als een auto kopen.
:8> Dineke
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 mar 2011 22:38

Evelien schreef:Nee, bij ons niet. Geen idee hoe dat bij auto's zijn die duurder zijn dan 10.000 euro!

gewoon, hetzelfde, alleen iets langer (of iets sneller) sparen. Vrijdag kan ik mijn nieuwe auto ophalen, en wordt mijn oude opgehaald (de vorige eigenaar heeft hem weer teruggekocht :) )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 22:42

Onze auto wordt te klein. :?

Terug naar “Algemene Zaken”