mohamed schreef:Overigens woon ik niet in de stad zelf, en doet mijn directe omgeving qua groen zeker niet onder voor de omgeving van Leeuwarden;-)
StillAwake schreef:Dat is dan boffen voor je, want de randstad is een omgeving waar je niet blij van wordt. Wonen in een zeecontainer is nog sfeervoller dan daar.
Valt reuze mee, de meeste kleinere plaatsen in de Randstad zijn nog redelijk te doen.
mohamed schreef:Ik meen me te herinneren dat je een Zeeuw bent. Het is de enige provincie die ik alleen ken van een enkele doortocht. Wat ik me nog vaag herinner is een kale groene vlakte die me deed denken aan Groningen, maar op een doortocht zie je ook erg weinig. Het gedeelte van Friesland waar ik woon noemen ze de Wâlden (Wouden/Bossen) en de omgeving kenmerkt zich door relatief veel bomen. Helaas wel minder dan de naam doet vermoeden.
Fout herinnerd.
Ik ben géén zeeuw, maar een geboren Rotterdammer (Zuid Holland) met puur Gronings bloed.
StillAwake schreef:Maar ook als je in Leeuwarden iets begint kom ik vast langs: mijn favoriete restaurant zit in Stavoren, en daar rij ik graag een stukje voor...
Nou, je hebt groot gelijk. Welke tent is dat als ik vragen mag? Zeker een visrestaurant? Die omgevingen van Friesland zijn mooi, maar wel erg toeristisch. Noord Oost Friesland is waar je moet zijn voor het ongerepte stuk. Hier wonen nog de nakomelingen van de wildemannen die met het zwaard hun woorden onderstreepten.[/quote]
Restaurant "de Koebrug". Kunst, een ander woord ken ik er niet voor...