Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Lidia » 01 dec 2012 20:04

Wij hebben het kamertje van Joëlle omgebouwd van babykamer naar een 'grote-meidenkamer'. Ik moet het nog een beetje opleuken, maar verder ben ik er heel tevreden mee. We hebben één donkergrijze muur, met een witte kast er tegen en de andere muren zijn grijs geblokt.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

De gordijnen zijn nog creme, die moeten nog vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Lidia op 03 dec 2012 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2012 20:03

Gaaf Lidia, ik ben dol op die ruiten :D

Jurians kamer gaat ook wel wat worden denk ik. Het plafond is er uit, behang is van de muren en de vloer is eruit. Ik weet nu precies hoe het moet worden, dat kost me altijd de meeste tijd ;)
als het plafond klaar is en 1 muur gestuct dan kan ik het verder zelf afmaken, kozijnen schilderen, plafond verven, bed aflakken, muren behangen en verven en laminaat leggen. Of toch tapijt. Da's nog even dubben :) Wie heeft er tips? Tapijt is lekker warm, maar wel stoffig, en hij hoest al zo snel. Maar laminaat is weer zo kil. En een echte houten vloer vind ik te duur voor een kinderkamer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 dec 2012 20:14

Lidia schreef:Wij hebben het kamertje van Joëlle omgebouwd van babykamer naar een 'grote-meidenkamer'. Ik moet het nog een beetje opleuken, maar verder ben ik er heel tevreden mee. We hebben één donkergrijze muur, met een witte kast er tegen en de andere muren zijn grijs geblokt.

Zoals dit:
Afbeelding

De gordijnen zijn nog creme, die moeten nog vervangen worden.

Ook ruiten doen!
laat alle maat maar varen.
(Snap geloof ik nu eindelijk waarom er zoveel adhd kids zijn)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 03 dec 2012 09:27

MissF schreef:Gaaf Lidia, ik ben dol op die ruiten :D

Jurians kamer gaat ook wel wat worden denk ik. Het plafond is er uit, behang is van de muren en de vloer is eruit. Ik weet nu precies hoe het moet worden, dat kost me altijd de meeste tijd ;)
als het plafond klaar is en 1 muur gestuct dan kan ik het verder zelf afmaken, kozijnen schilderen, plafond verven, bed aflakken, muren behangen en verven en laminaat leggen. Of toch tapijt. Da's nog even dubben :) Wie heeft er tips? Tapijt is lekker warm, maar wel stoffig, en hij hoest al zo snel. Maar laminaat is weer zo kil. En een echte houten vloer vind ik te duur voor een kinderkamer.

Wij hebben op sommige kamers vinyl, op sommige laminaat. Laminaat is mooier dan vinyl, vindt ik, maar wel gehoriger. Als hij er veel speelt, bijv. met autootjes of duplo/lego, dan moet je er wel echt een speelkleed neerleggen.
Wij wilden wel perse gladde vloeren, ivm. allergie voor huisstofmijt en astma. En dan is het ideaal. Even zuigen, soms dweilen, klaar.

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 05 dec 2012 15:36

Je hebt tegenwoordig ook van dat zeil(?) dat je legt in stroken, als laminaat. Klinkt vaag, maar ik weet niet hoe het heet. Het is minder gehorig, en ik vind het zelf wel mooi.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 dec 2012 16:02

Bedoel je de pvc vloeren?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 dec 2012 16:42

Evelien schreef:Bedoel je de pvc vloeren?

Maar het is stukken duurder dan laminaat...
Wat ik zelf op dit moment heel mooi vindt zijn tegels in de vorm van laminaat... I'm lovin it :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 dec 2012 17:12

hieke schreef:Je hebt tegenwoordig ook van dat zeil(?) dat je legt in stroken, als laminaat. Klinkt vaag, maar ik weet niet hoe het heet. Het is minder gehorig, en ik vind het zelf wel mooi.

Het is ideaal voor in de natte ruimtes. Mijn vriendin heeft het een paar weken geleden in de keuken laten leggen. Prachtig! Ik kende het nog niet, maar ben er enthousiast over.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 dec 2012 20:23

bij karwei (en andere bouwmarkten) hebben ze dat, flexxfloors, maar niet geschikt voor op een houten ondervloer.... helaas, want het leek mij wel wat voor op zolder. Maar na advies van de 'kenner' toch maar niet gedaan en gewoon laminaat genomen.
Qua warme voeten wil ik liever vloerbedekking, maar qua schoonhouden liever laminaat, dus dat laatste ligt hier overal :lol:

Leuk kamertje geworden, Lidia! Hier zijn we nog steeds bezig met alles tegelijk, soms wordt je er echt knettergek van, al die rommel.... 8-[
Deze week de plinten van de zolder en de schuifwand afmaken en dan kunnen we met onze slaapkamer beginnen. Maar misschien dat ik het ook wel zo laat en wacht tot van de zomer =; we zijn nu ruim 1 jaar bezig en ben er eigenlijk wel even klaar mee :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 dec 2012 20:58

@lammetje: op een gegeven moment verlang je ernaar dat 't klaar is he? Wij zijn inmiddels -wel heel rustig aan, we nemen ook weleens een maandje pauze- nu bijna 3 jaar bezig. Nog een paar maanden te gaan en het hele huis is van top tot teen aangepakt ...

Wij zijn vorige week op jacht geweest naar een nieuwe vloer. Eerst wilden we in de kamer, keuken en hal plavuizen leggen, en m'n verstand zei dat dat een goede keus was. M'n hart zegt toch wat anders: er komt toch weer hout. Er lag vurenhout (heeft er 13 jaar gelegen) en dat zag er echt niet meer uit. Nu kijken we naar eiken en dat willen we dan in de olie/was zetten i.p.v. lakken. Omdat het om ruim 80 m2 gaat, zal het een rib uit ons lijf gaan kosten. In 't RD/Terdege zien we regelmatig een advertentie staan van Bebo uit Vriezenveen. Heeft iemand ervaring met de duoplanken (vloerverwarminggeschikt) die zij verkopen? Of met andere produkten? Hoe is de kwaliteit - kan er intensief op geleefd worden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2012 21:19

Ik heb wel ervaring met een goedkope houten vloer :mrgreen: Wij hebben grenen planken (is natuurlijk wel een stuk minder hard dan eiken), van 75 jaar oud. Zelf geschuurd en in de beits gezet. Kostte in verhouding echt heel weinig. Kost alleen wat meer tijd en energie om te leggen, schuren en beitsen, maar het scheelt wel duizenden euro's. En als het niet mooi meer is, weer een keer schuren en beitsen, dan is het weer prima.

Ik neig toch maar naar laminaat op de kamer van de oudste. Vinyl is mijn ding niet zo, dat vind ik zelden echt mooi, of het is vast heeeeel duur :D. Zandkleurig tapijt is wel erg snel vies, en ik wil wel dat hij lekker kan spelen zonder op te hoeven letten of er een vlekje in de vloerbedekking komt.
Dan is laminaat toch het beste. Een vloerkleed is niet zo handig, met al zijn treinbanen en lego bouwsels die gaan komen, denk ik. Hmm, de aanbiedingen maar eens bekijken, wie weet wat ik tegen kom :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 05 dec 2012 21:23

@ sophie77; wij moeten zelf dus ook nog laminaat of iets dergelijks. Zat ook even te zoeken naar de ervaringen van Bebo en kwam bij het volgende forum uit met sommige ervaringen van hun:
http://forum.fok.nl/topic/1427288
Misschien heb je er wat aan

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 dec 2012 21:45

@juffiejuf: Er staan helaas weinig ervaringen op van mensen met duoplanken. Op de site van Bebo zelf staan in het gastenboek veel positieve reacties, maar of we daarop af moeten gaan :wink:? Ik denk dat manlief en ik een dagje uit moeten plannen, het is hiervandaan nogal een eind rijden ...

@MissF: Wij hebben in die 13 jaar onze vuren voer (ongeveer even hard als grenen) een keer of 4 gelakt -ongeveer elke ruim 2 jaar- en dan een laag of 2 a 3. Eén keer is hij helemaal kaal geschuurd geweest, opnieuw gebeitst en daarna 3x in de lak gezet. Omdat dat allemaal best veel gedoe is (en het oppervlak is inmiddels meer dan verdubbeld), willen we nu een vloer die minder onderhoud vraagt. Sowieso is olieën/in de was zetten minder werk en je hoeft zelfs niet de hele vloer elke keer aan te pakken, het kan ook in gedeelten.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 dec 2012 22:48

Ik heb verschillende positieve ervaringen gehoord van vloeren bij Bebo vandaan. Niet speciaal van die duoplanken, maar volgens mij verkopen ze oha gewoon goed spul. Het is daar vooral zo goedkoop doordat ze heel groot inkopen, en ook weer doorverkopen aan detailhandel, bouwmarkten enzo.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 dec 2012 09:35

Haai schreef:Ik heb verschillende positieve ervaringen gehoord van vloeren bij Bebo vandaan. Niet speciaal van die duoplanken, maar volgens mij verkopen ze oha gewoon goed spul. Het is daar vooral zo goedkoop doordat ze heel groot inkopen, en ook weer doorverkopen aan detailhandel, bouwmarkten enzo.

Wij hebben ook onze laminaatvloer bij Bebo vandaan, enorm grote keuze voor minder geld..
Goede ervaring ermee!

Hier is de badkamer bijna klaar... de kranen en de wc moeten nog opgehangen worden, het badmeubel hangt ook al, met spiegel, moet alleen nog even gekit worden.. TIs echt gaaf geworden 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Algemene Zaken”