Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 18 jul 2012 18:29

Dat blijven schuiven is zo gek dus niet. Haha.. Ik ben benieuwd MissF :-)

Judith, leuke tuinposters van Action he? Ik kon 't ook niet laten er 1 te kopen.
Maar heb je voor die fruitkistjes ook al op MP gekeken? Ik zou het anders aan m'n schoonvader kunnen vragen.
Die werkt bij een fruitgroothandel, dus misschien dat hij er wel aan kan komen.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jul 2012 18:32

Ik zag pas (weet even niet meer waar, volgens mij in een tuintijdschrift toen ik bij de tandarts was) een leuk idee voor een lastig hoekje in de tuin: een staand kruidentuintje, gemaakt van een pallet. Pallet aan de achterzijde en onderkant bekleden met worteldoek ofzo wat je vastniet, dan volstorten met grond en alle openingen volzetten met plantjes. Daarna rechtopzetten, evt. vastzetten aan de muur. Zag er erg leuk uit. Als je googled op 'pallet tuintje' zie je wel voorbeelden.

Gordijnen: Hier hebben we aan de achterzijde in betweens, aan de voorzijde een vouwgordijn van dezelfde stof als achter. Verder hangen er voor nog taupekleurige overgordijnen. Ik heb het hier verder nog niet bekeken, maar volgens mij kunnen die vouwgordijnen ook wel gewassen worden.

@spons: ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, erg leuk om het proces zo te kunnen volgen met al die foto's!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jul 2012 19:25

hierbij wat foto's van de 'baby'kamer :) De kast is tijdelijk van de studeerkamer geplukt, daar moet nog een nieuwe komen, en de deur achter de commode is dus waar de inbouwkast zit, maar in de toekomst wordt dat gewoon dicht gestuct.

Binnenkomst:
Afbeelding

commode

Afbeelding

en het raam

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jul 2012 19:47

Leuk missf! Grappig dat jij blijft schuiven. Mijn indeling van de babykamer is al 4 jaar hetzelfde. Ik schuif echt nooit met meubels.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 18 jul 2012 20:29

http://www.designsponge.com/2011/09/diy-project-recycled-pallet-vertical-garden.html

verticaal tuinieren, jammer dat dat niet met kruiden kan ....

er zijn wat probleemjes met de stopcontacten, zitten te hoog , worden morgen omgelegd kost wel weer geld... maar kan niet anders ivm vakantie en plaatsing later bekvechten we wel wie de schuldige is .. of dat weten we al maar nu nog lospeuteren zeg maar :). heb geen zin om te wachten tot halverwege augustus...

De kasten staan op hun plek (nog los hoor ) met folie er nog op :)

Afbeelding

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 18 jul 2012 20:44

Maneah schreef:Dat blijven schuiven is zo gek dus niet. Haha.. Ik ben benieuwd MissF :-)

Judith, leuke tuinposters van Action he? Ik kon 't ook niet laten er 1 te kopen.
Maar heb je voor die fruitkistjes ook al op MP gekeken? Ik zou het anders aan m'n schoonvader kunnen vragen.
Die werkt bij een fruitgroothandel, dus misschien dat hij er wel aan kan komen.

Ik geloof dat die houten kistne die ik bedoel, meer van 'vroeger' zijn, geloof dat ze nu kratten gebruiken.

Deze kisten bedoel ik: http://www.winkelkraam.nl/hobby_en_vrije_tijd/knutselspullen/fruitkisten-groentek_10376207.html

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 19 jul 2012 11:03

Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor *Annette* » 19 jul 2012 11:33

@ Spons; balen dat er nu weer dingen veranderd moeten worden! Succes ermee!

Bedankt voor de tips! Ben al aan het zoeken geweest via google maar kom daar ook niet veel verder mee...

Paneelgordijnen en jaloezieeen zijn idd te modern, we hebben een oud huis (boerderij) en het is wel opgeknapt maar een hele moderne aankleding staat er gewoon weg niet bij. Daarbij is de inrichting in huis ook meer een gemengde stijl, nu hing er 'ouderwetse' vitrage en dat stond ook goed maar na wat veranderingen, waarbij dat niet meer staat, moet er ook wat nieuws voor de ramen. En met planten valt het niet op te vangen, nu staan de planten er in maar het is zó kaal.

Waarschijnlijk wordt de overweging rolgordijnen of vouwgordijnen en dan iets van bruin/taupe. Creme zal te licht worden omdat de kozijnen etc. nu ook allemaal creme zijn en de muren gebroken wit. Wat ik eerder ook al zei in de zomer hebben we veel last van vliegen in de keuken en op creme rolgordijnen zul je snel achter gelaten sporen zien. Ookal hebben ze binnen weinig kans om te overleven ;). In de keuken hangen gordijnen met bruin/taupe erin dus dan zal een wat donkerde rolgordijn/vouwgordijn goed kleuren, de meubels zijn donker eiken. En voor de andere ramen aan de voorkant van het huis zal het qua kleuren ook passen. Eerst nog maar eens goed alles bekijken en dan beslissen, maar als er nog meer tips zijn ;)...
Wat de toekomst brengen moge........

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 19 jul 2012 15:11

Leuk kamertje, MissF! Jullie wisten al dat het een meisje zou worden, toch?
Jij hebt, net als ons, ook zo'n ruime kamer waar je alle kanten op kan met de meubels :-)

AJL, plaats jij dan ook even foto's? Nu word ik toch ook wel nieuwsgierig naar die van jou! :mrgreen:

Judith: Ja, ze gebruiken nu inderdaad kisten. Maar ze zullen toch nog wel wat houten kisten hebben, lijkt me.
Een stukje nostalgie. Ik ga 't hem gewoon eens vragen.. (vind ze zelf ook wel erg leuk!)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 19 jul 2012 15:24

@Annette. Ik weet niet hoe jullie ramen eruit zien, maar wat ook leuk 'kan' zijn (smaken verschillen natuurlijk ;) )
Dat zijn van die kort kanten gordijnen. Valletjes ofzo. Weer net iets anders als vitrage...
Maar ja... het is ook afhankelijk van hoe het raam eruit ziet, en de rest van de kamer :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2012 18:19

Maneah, wij wisten idd dat we een meisje kregen. Maar in principe is de basis gewoon neutraal, alleen roze accessiores. Ik wilde dat eigenlijk niet neerleggen/ophangen tot ze geboren was, want stel dat het een jongetje is, en ik kon dan de babykamer aan niemand laten zien. Maar uiteindelijk kreeg ik toch de drang om het af te maken, dus was het al wel klaar toen ze geboren werd. Maar alles wat roze is kunnen we zo weghalen. Niet dat ik dat wil hoor, want ik vind het nog steeds een heerlijk kamertje.
schuiven met meubels doe ik zo vaak. Ik vind het gewoon jammer dat Jurians kamer zo klein is, die is 2,5 bij 2,5 denk ik, dus nu met een 1 persoonsbed erin valt er weinig te schuiven. Over niet al te lang gaat hij naar de grote studeerkamer, dan kan ik me weer uitleven en elke maand schuiven :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 jul 2012 21:28

*Annette* schreef:@ Spons; balen dat er nu weer dingen veranderd moeten worden! Succes ermee!

Bedankt voor de tips! Ben al aan het zoeken geweest via google maar kom daar ook niet veel verder mee...

Paneelgordijnen en jaloezieeen zijn idd te modern, we hebben een oud huis (boerderij) en het is wel opgeknapt maar een hele moderne aankleding staat er gewoon weg niet bij. Daarbij is de inrichting in huis ook meer een gemengde stijl, nu hing er 'ouderwetse' vitrage en dat stond ook goed maar na wat veranderingen, waarbij dat niet meer staat, moet er ook wat nieuws voor de ramen. En met planten valt het niet op te vangen, nu staan de planten er in maar het is zó kaal.

Waarschijnlijk wordt de overweging rolgordijnen of vouwgordijnen en dan iets van bruin/taupe. Creme zal te licht worden omdat de kozijnen etc. nu ook allemaal creme zijn en de muren gebroken wit. Wat ik eerder ook al zei in de zomer hebben we veel last van vliegen in de keuken en op creme rolgordijnen zul je snel achter gelaten sporen zien. Ookal hebben ze binnen weinig kans om te overleven ;). In de keuken hangen gordijnen met bruin/taupe erin dus dan zal een wat donkerde rolgordijn/vouwgordijn goed kleuren, de meubels zijn donker eiken. En voor de andere ramen aan de voorkant van het huis zal het qua kleuren ook passen. Eerst nog maar eens goed alles bekijken en dan beslissen, maar als er nog meer tips zijn ;)...

Wij hebben ook een oude boerderij, en ook naar de oude stijl bekleed met gordijnen en vitrage, en kleuren. Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen. Anders moet je via pb maar je mail geven, kan ik een paar foto's mailen. Als iemand uit kan leggen hoe ik foto's kan plaatsen, kan ik hier wat laten zien.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 jul 2012 07:52

oke foto uploaden

ga naar het volgende adres : http://imageshack.us/

registreer je hier en log in (registratie is gratis )

Klik op de knop image resize en kies de grote bv 640 x 800

Klik vervolgens op de knop "browse" en blader naar de foto die jij wil uploaden op je computer.

kies die foto door hem aan te klikken (bv een foto in je map mijn afbeeldingen ) ,

klik vervolgens op "openen"

je bent nu weer terug in je begin scherm van imageshack !

klik op de knop "upload now "

vervolgens wordt je foto geupload en kan je de link kiezen die je wil gebruiken , ik gebruik altijd de direct link !

Deze selecteer ik , plak ik in de posting van refoweb. en selecteer alles in het forum en klik op IMG (dan staat hij er meteen mooi tussen ) gooi je verhaal er achter en post je posting !

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 jul 2012 14:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo hier het resultaat van een keuken plaatsen...

wat moet / gaat er de komende tijd gebeuren ?

Koof boven het aanrechtblad met verlichting zodat men direct licht op het werkblad krijgt,

tegelen boven aanrechtblad , lange witte tegels van 60 bij 30 centimeter in muurverband

tegelen bij de wasmachine en de muur er achter .

Plaatsen van de verwarming.

Soppen (stof enzo ) spullen inrichten , handleidingen doorlezen van oven, combi magnetron etc...

Kortom... we zijn een eind maar nog niet aan de finish

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 20 jul 2012 18:23

Ik heb het een beetje gevolgd Spons, die verbouwing maar mijn complimenten hoor, schitterend, ik vind de handgrepen ook zo goed gekozen.
En die lichte kleur van de keuken, is zo'n mooi in contrast met de donkere tegels.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Algemene Zaken”