Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 05 jul 2012 19:13

Ja heerlijk! Wij hebben een bijkeuken aan de keuken vast voor de wasmachine, dus hebben er gelukkig geen last van. Anders zou ik zeker ook voor de keuken gaan voor dat ding!
En al die laden, heerlijk! Ook dat is een wens voor een toekomstige keuken, alleen maar laden, veel handiger dan kastjes :D Ben benieuwd naar het resultaat!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 jul 2012 21:44

lades zijn ideaal, je kan er veel in kwijt, je hebt overzicht en je hoeft niet alles er uit te halen als iets achterin staat ! Zelfs onder de wasbak zitten lades.

Een pano gemaakt met mijn smartphone wat het resultaat is van vandaag !

Afbeelding

op de rechterwand zit 50 kg stuuc werk, met 30 liter water wat er dus eerst uit moet drogen... ja de muur was beetje erg slecht dus moest er veel op, dit is gezien vanuit de tuin kant dus rechts komt alleen het aanrecht, geen kastjes erboven , lekker strak !

en dit is dus vandaag , de gang en keuken zijn gestuucd , nu goed drogen, stopcontacten en uiteraard witten.

Afbeelding

en onscherpte in foto komt door dat het verschillende foto's zijn dus focus was iets versprongen , maar het idee is zichtbaar en daar gaat het om

@ Jans1 is dit meer jouw stijl ?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 jul 2012 15:38

Zo de gangmuren zijn gewit, en blijven dat (valt alleen niet echt mooi op op deze foto ) nadeel is dat het houtwerk nu ook gedaan moet worden... :(

De eerste tegels zijn ondertussen gelegd, dus zo krijg je enigzins idee hoe het moet worden !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jul 2012 11:48

Hoe is het ondertussen, Spons?

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jul 2012 15:25

Dat ziet er al goed uit, Spons! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

MissF: zei jij pas niet dat je foto's wilde plaatsen van de babykamer? :P
En andere refoweb-mama's.. showen jullie het baby en of kinder-kamertje ook even?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2012 18:21

Heb je inspiratie nodig, Maneah :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jul 2012 18:49

Haha.. Ja, vooral wat de indeling betreft! We blijven steeds maar schuiven.. ;-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 jul 2012 20:36

ha morgen komen ze de keuken leveren, dan misschien een deel plaatsen en anders donderdag... helaas dus een paar dagen uitstel ...

We zullen het zien heb wel zin in de keuken !

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 17 jul 2012 21:24

Mooie vloer ligt erin Spons! Ben benieuwd hoe het straks verder gaat worden, leuk dat je steeds foto's post van de veranderingen!

Wat hebben jullie voor de ramen hangen, me moeder wil nieuwe vitrage o.i.d. maar wat is mooi. We hebben brede ramen, aan beide kanten een strook is tekaal en past niet bij de stijl van het huis. Rolgordijn is niet handig aangezien we veel last hebben van vliegen in de zomer moet het dus wel wasbaar zijn. Maar wat doe je dan? Bij bijv. de kwantum hebben ze wel stroken maar dat zijn met van die figuurtjes erop, maar daar wil ze juist vanaf.

Dus tips, voorbeelden o.i.d. zijn welkom!
Wat de toekomst brengen moge........

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 jul 2012 21:29

ah bij ons kunnen ze naar binnen kijken als ze willen, en 's avonds hebben we gordijnen ervoor hangen.

Wil er nog echte rolgordijnen voor hebben maar ja die van 3 meter breed zijn wat duur ....dus dat komt nog wel :)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 jul 2012 11:06

Het huis staat wel een stukje van de weg af, dus het is ook niet tegen het naar binnen kijken en in de winter gaan de gordijnen 's avonds dicht.
De vitrage is er nu af, maar het is zo'n groot kaal vlak en gezien de stijl van het huis moet er ook wel weer wat hangen.
Wat de toekomst brengen moge........

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 18 jul 2012 12:11

ah en met een vensterbank en planten kan je dat niet compenseren ?? want anders zou je kunnen googlen via de steekwoorden ramen, interieur ofzo en dan misschien een idee op doen

Afbeelding

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 18 jul 2012 13:37

Ik ben benieuwd Spons!

Annette; ik dacht; zoiets als paneelgordijnen? Maar denk niet dat het bij de stijl van jullie huis past....

Ik zit zelf met een 'probleem' de achterkant van onze keuken (+/- 2,5 meter breed) wil ik een soort van oppottafel-idee ofzo...Ik vind het zo lelijk, nu staan onze containers er, en een oude tuintafel, maar ik wil er wat leuks van maken, wie heeft er nog leuke ideeën? Zodat de muur niet meer zo 'opvalt' Ehhhhh het klinkt allemaal vaag, maar goed :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jul 2012 14:32

Ik heb pas foto's gemaakt maneah, kzal ze op de computer zetten en dan showen. maar die inrichting is in het jaar dat ze er is wel 6 keer veranderd hoor :mrgreen: het schuift zo makkelijk he, een commode en een bedje over het laminaat. Nu heb ik wel de inbouwkast leeg moeten halen, omdat daar een vaste trap in komt, dus nu staat er ook een gewone kast in.

annette, wij hebben jaloezieen, extra brede, met een soort lint eroverheen, zoals je tegenwoordig wel meer ziet. In exact dezelfde kleur (taupe) als de muren. Ik vind het superstoer, maar wel heel modern, je moet er wel echt van houden. En hier is het wel echt tegen de inkijk, ons raam is 3,5 bij 2 meter zonder verdeling ofzo (alleen twee kleine bovenraampjes) en de voortuin een meter of 4, en daarna meteen de stoep, waar hordes mensen lopen met hun hond of vanaf het station. Dus wel prettig om iets ervoor te hebben. Gewone gordijnen hebben we dus neit nodig. Momenteel staat er ook bijna niks in de vensterbank, omdat zoonlief een grote pot die erin stond (er stonden er 2) kapot heeft laten vallen ( ](*,) ) dus nu staat er nog maar 1 zo'n pot, maar dat staat zo zielig :)

Judith, en van die buitenschilderijen aan de muur? Dat vind ik vaak zo leuk staan. Ik vind ze vaak wel best duur. Pas heb ik de klimop van de muur die tussen de buren en ons staat in de tuin afgehaald, en daar krijg je zo'n heerlijk lelijke muur voor terug. Die moet nog wit geverfd worden, net als de rest van de bakstenen, maar voor nu heb ik er 3 balkonbakken aan gehangen met hedera. Dan zie je zo'n lelijke muur niet meer zo. En een oude tuintafel heb je zo weer netjes met een lik verf.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 18 jul 2012 15:23

MissF, thanks! Ja een buitenschilderij heb ik al ( van de action, nog geen 5 euro geloof ik :) ), die moet 'er boven' komen te hangen.
Heb al op MP naar een oude sidetable ofzo gekeken, want oppottafels zijn vaak zo klein...Zinken emmertjes en potjes heb ik onderhand zat ;-)
Want heb ook zitten kijken naar die houten fruitkistjes, maar die zijn nog best prijzig! Of ik moet m'n man even lief aankijken, of hij wat kan maken, maar dan moet ik wel idee:en hebben...

Terug naar “Algemene Zaken”