Faramir schreef:Bij de plaatselijke supermarkt kreeg je een gratis glas bij Wieckse Witte. Dat maar gekocht en eens uitproberen. Lees ik net op internet dat het van Heineken is, dat is dan wel weer jammer.
Over witbier gesproken: ik heb eens een
Hoegaarden witbier geprobeerd. Die vond ik erg lekker. Als ik het goed heb, is dit het originele witbier. Wellicht daarom dat dit dan erg lekker is. De enige andere witte die ik tot nu toe gedronken heb, was die van La Trappe.
Jammer dat ik er maar één had gekocht, en die gisteravond gedronken heb, zodat ik er vandaag niet nog een had. Maar ja, ik wist niet van tevoren hoe hij zou bevallen.

Leffe en Hoegaarden, dat zijn de merken die ik mij nadrukkelijk van vorig jaar herinner, waarvoor nogal reclame werd gemaakt in Noord-Frankrijk. Met Leffe begon ik als eerste. En nu dan eindelijk de Hoegaarden.
Ik vraag me een beetje af waar de term witbier nou eigenlijk voor staat. Want op het flesje van Hoegaarden staat bijvoorbeeld ook: original Belgian wheat beer. En wheat, dat is tarwe. Net als het Duitse woord Weizen. Dat betekent ook tarwe. Toch is mij nadrukkelijk geleerd dat witbier en Weizen toch echt wat anders is.