Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 09 mar 2010 13:24

Mijn man is deze winter maar één keer niet met de motor naar zijn werk gegaan,
voor de rest gewoon altijd met de motor.
Nadeel is alleen dat ook met die gladheid koekblikkers geen afstand houden. :/

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mar 2010 21:58

Zo, die durft dan wel met die gladheid!

Ik heb mijn motor niet meer.
Hij zou een grote beurt krijgen. Maar dat ging zóveel kosten, ongeveer net zoveel als wat hij nog waard was. Dat betekent dat hij aan vervanging toe is, wat mij betreft. Maar de aanschaf een andere motor zie ik nu niet zitten, want ik was al van plan om een auto te kopen. (Heb ik inmiddels gedaan.) Dus dan maar geen motor.
Of ik nog weer eens een motor koop, weet ik niet. Het is natuurlijk nogal een kostbare hobby. Want een hobby, dat is het. Het is vooral stoer en gaaf. Maar het is minder geschikt om in je mobiliteitsbehoefte te voorzien, zo heeft de ervaring mij geleerd. Daar vind ik een auto beter geschikt voor.
Als ik in de toekomst het geld ervoor heb, en er ook voor wil uitgeven, dan wel. Anders niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Neestemmer

Berichtdoor Neestemmer » 14 mar 2010 14:18

seca27 schreef:Zo, al een poosje niet meer op het forum geweest en lees nu dat er weer nieuwe motorrijders bij zijn.
Gefeliciteerd en welkom. Misschien zie ik jullie een keer bij de Christelijke Motorrijders Vereniging "OpWeg", wat toch de enige christelijke motortour club in nederland is. Omega is een poosje geleden bij het CMV gekomen, en uit zijn reactie hier in het forum blijkt dat het een prima clubje is. Vraag gerust eens informatie aan :arrow: info@cmv-opweg.nl

Is er hier ook iemand met de motor naar het buitenland geweest ?

Uhm...ik ben nieuw hier en woon in het buitenland en rij hier een Kawa Versys orange, erg tevreden mee.
Max speed op snelweg wordt hier ook niet gecontroleerd :-)
Alleen bebouwde kom (max 60 km/uur) moet echt gerespecteerd worden, veel en vaak controles, hoewel meestal van voren, waar geen nummerplaat zit LOL

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2010 15:13

Ik zat kort geleden op internet eens naar de BMW K1300S te kijken, maar dat lijkt me een mooie motor om te rijden!
Nadelen: hij kost nogal wat, en véél te veel vermogen.
Nou heeft zo'n motorfiets wel weer als voordeel, zeker zo'n model als deze, dat hij bij inruil flink wat oplevert. Maar voordat je zover bent dat je als gewone arbeider die nieuwprijs bij elkaar gespaard hebt...
En al dat vermogen... Mijn vorige motorfiets had 100 pk, en daar kun je al behoorlijk bruut mee tekeer gaan! Je zit eigenlijk constant in de spagaat van: braaf rijden volgens de regels, of gaan doen waarvoor de motor eigenlijk gebouwd is... Daar heb ik met mijn auto nou vrijwel nooit last van! Die is namelijk niet snel. En dat bevalt eigenlijk wel goed, want het is wel ontspannen.

Die cardanaandrijving van de K1300S kan ik wel waarderen. Dat is stukken prettiger dan een ketting, die je om de haverklap moet vet maken, en op spanning houden.
En voor een klein beetje bagagecapaciteit kan je er nog een paar zijkoffers op plaatsen. Dat zag ik ook in de afbeeldingen voorbijkomen op de website van BMW motoren. (Zie daar verder onder: Nieuwe motorfietsen > Sport: K1300S)

De S1000RR ziet er wel flitsend uit. Maar dan heb je weer zo'n vermaledijde ketting... Iets waar BMW zich tot voor kort niet mee inliet, en wat mij betreft niet geheel onterecht.
Bovendien lijkt die me een stuk extremer. Eigenlijk meer een motor voor op het circuit, dan voor in het verkeer. Goed, hij wordt dan straatlegaal gemaakt, met verlichting en kenteken. Maar het blijft toch een beest met een aard die niet zo geweldig in het gezapige verkeer past, als je het mij vraagt.

Wat de kleuren van de BMW K1300S betreft, die vind ik allemaal wel goed genoeg. Maar vanaf het scherm was deze voor mij favoriet:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 jun 2010 16:07

Jans1, al genoeg geld voor lessen? :)

Heerlijk weer nu, voor motorrijden.
Vorige week weer eens lekker gereden, na tig maanden niet (zelf) gereden te hebben. Leuk! :)

We gaan op zoek naar een andere motor, waarschijnlijk wordt het een Suzuki SV 650s.
Liever geen kuip, maar daar zijn er 2ehands nou eenmaal wat meer van..
En dan een mooie open uitlaat er onder... jaaa, heb er weer zin in. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2010 19:04

De motor is hier ook eindelijk weer de garage uit gekomen. Mijn man is 1 x naar zijn werk ermee geweest. In September gaat hij 3 dagen touren met een vriend uit de kerk, die organiseert dat, ze gaan met een hele groep. vind ik wel gaaf voor hem, kan hij eindelijk eens flink rijden. Beetje jammer dat ik niet achterop mee kan, omdat ik liever niet zo lang oppas zoek, voor zoiets. Anders was ik meegegaan :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 jun 2010 11:31

AikonGirl schreef:Jans1, al genoeg geld voor lessen? :)

Nee ben er bijna 8) Maar dan wacht ik wel tot volgend jaar.. Zitten nogal wat andere kosten aan te komen nl :wink:

8,9 en 10 juli lekker 3 dagen met 15 motoren weg naar de Ardennen.. Lijkt me zo super gaaf 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jun 2010 13:46

Ik ben vorige week ook ff mee wezen touren, heerlijk.
Dat is echt weer genieten, lekker binnen door ipv allemaal snelweg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2010 14:04

Wij zijn gisteren ook weer heel even wezen touren. Werden bijna aangereden, dat was wel even schrikken. Gelukkig was het op een rotonde, dus qua snelheid viel het gelukkig mee.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 10 jun 2010 20:11

Had dit topic nog niet gezien. Wij(ik) rijden een Yamaha FJ 1200. Ongehoord sterke machien. De vrouw is echter zo bang geworden achterop dat we er niet meer mee op vakantie gaan. Dagtochtje kan nog. Daarnaast verveelt ze zich bij lange ritten.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 13 jun 2010 13:49

ga eens naar de nurburgring met je motor je kan daar op de baan rijden (topic hierover viewtopic.php?f=14&t=24168 )
niet gereformeerd wel lid

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 jun 2010 13:54

learsi schreef:Had dit topic nog niet gezien. Wij(ik) rijden een Yamaha FJ 1200. Ongehoord sterke machien. De vrouw is echter zo bang geworden achterop dat we er niet meer mee op vakantie gaan. Dagtochtje kan nog. Daarnaast verveelt ze zich bij lange ritten.

Jammer dat ze bang is geworden.. Hebben jullie (bijna) een ongeluk gehad dan? Omdat ze eerst dus wel mee ging op vakantie?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 jul 2010 08:06

Volgende week 3 dagen met de motor mee naar de Ardennen :yahoooo: :yahoooo:
www.kralenjans.webs.com

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 jul 2010 13:16

Leuk hoor! Heb ik ook eens gedaan met mijn man (toen nog vriend.)
Geniet er van! :)

En als wij over een tijdje allebei een motor hebben (Ik een SV650 en manlief een Honda X11),
dan heb ik ook wel zin om weer eens zoiets te doen.
Eerst nog even verder sparen...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 jul 2010 14:09

Ja heb er echt zin in!! En het weer ziet er ook goed uit 8)
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Algemene Zaken”