Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 12 apr 2014 18:03

Ik ben vandaag eens bij de Mitra geweest. Het leek me wel een goed idee om al die lege flesjes eens in te leveren. Dan kan ik gelijk wat nieuwe biertjes halen.

T.a.v. van Affligem heb ik een tamelijk schrijnende ontdekking gedaan: dat hele etiket is veranderd. Ik vond die flesjes juist zo'n mooi etiket hebben. Maar dat blijkt nu ineens helemaal omgegooid te zijn! Had ik maar een foto gemaakt van mijn flesje Affligem Blond...
Ik heb me wel afgevraagd: wie bedenkt nou zoiets? De website van Affligem zal daarom ook wel heel anders zijn.

Maar goed, ik heb dus weer nieuw bier voor de komende week. De volgende heb ik gehaald:
- Achelse kluis blond,
- Brugse zot,
- St. Bernardus Tripel,
- St. Bernardus Abt 12.

En met die St. Bernardus heb ik in feite Westvleteren in huis! Ja, want ik lees ergens: "De recepten van de bieren zijn dezelfde als die van de brouwerij in Westvleteren."
Het enige wat je ervan kan zeggen, is: die exclusieve merknaam ontbreekt nog.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2014 23:24

Er zitten wel wat verschillen tussen. Westvleteren is nog iet kruidiger en zwaarder, st Bernardus iets toegankelijker, voor zover je dan van zulk zwaar bier kan zeggen. Het zijn beiden topbieren en de meningen verschillen over welke lekkerder is maar ik denk dat de echte experts Westvleteren hoger aanslaan, niet alleen vanwege exclusiviteit, maar dat verder nog niet zoveel zegt over of jij en ik hem ook lekkerder zouden vinden. Geniet ervan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 apr 2014 01:43

Vanavond begonnen met blikken Veltins en toen dat op was aan de Oettinger. Zal wel weer lekker zweten worden straks in bed. Nog een geluk dat ik vrijgezel ben!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 apr 2014 09:28

Gisteravond maar eens een avondje Grolsch Puur Weizen geprobeerd. Best een lekker fris en smaakvol biertje voor in de lente/zomer.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 apr 2014 11:24

Ik ben niet zo weg van tarwe en witbier, ik heb liever een frisse pils. Waar ik nog wel eens benieuwd naar ben is pils uit Tsjechië, aangezien dat de bakermat van dat goudgele gerstenat is. Iemand tips?

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 13 apr 2014 15:58

^ Beter dan Pilsner Urquell ga je het niet vinden. En dit is in de betere winkels gewoon al te koop.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 apr 2014 19:45

Die wil ik wel eens proberen, dank voor de tip!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2014 14:09

Het bezoek aan het biercafe was een groot succes :) Gedronken:

- Jopen Lentebock
- Delirium Tremens
- Rochefort 10
- En nog een Delerium Tremens.

Lekker bier!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 apr 2014 18:37

Die Brugse Zot is in ieder geval een lekker bier! Echt een lekker blond bier, die je proeft in de volle breedte van je mond. Met 6% is het geen zwaar bier, dus had ik die maar bestemd voor de zondagmiddag.

De Achel blond smaakt ook goed. Een lekker bier. Met 8% wel een tikkie zwaar voor een blonde, maar het bier viel me verder niet zwaar.

Kortom: ik heb weer twee goede blonde bieren leren kennen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2014 20:00

Marnix schreef:Het bezoek aan het biercafe was een groot succes :) Gedronken:

- Jopen Lentebock
- Delirium Tremens
- Rochefort 10
- En nog een Delerium Tremens.

Lekker bier!

Olivier is altijd een groot succes!
Binnenkort ga ik er met mij vader naartoe...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2014 20:02

Marnix schreef:Er zitten wel wat verschillen tussen. Westvleteren is nog iet kruidiger en zwaarder, st Bernardus iets toegankelijker, voor zover je dan van zulk zwaar bier kan zeggen. Het zijn beiden topbieren en de meningen verschillen over welke lekkerder is maar ik denk dat de echte experts Westvleteren hoger aanslaan, niet alleen vanwege exclusiviteit, maar dat verder nog niet zoveel zegt over of jij en ik hem ook lekkerder zouden vinden. Geniet ervan.

Westvleteren viel mij een beetje tegen, niet omdat hij niet lekker was (was hij wel) maar omdat de prijs-kwaliteit verhouding bij diverse andere bieren hoger ligt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2014 22:16

Precies. Lekker bier maar overpriced ;)

Als je naar Olivier gaat, probeer die Delerium Tremens dan ook

Boekenlezer, als je een keer een leuk uitstapje wil, Brugge is een geweldig leuke stad en de brouwerij kun je bezoeken en dat is erg leuk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2014 23:22

Ik zit weer eens aan de Oettinger, zoals een gebedsgenezer laatst uitriep voor de vorm: 'why change a winning recipe?' Nadat hij een slok Oettinger nam.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 apr 2014 07:13

Marnix schreef:Precies. Lekker bier maar overpriced ;)

Als je naar Olivier gaat, probeer die Delerium Tremens dan ook

Boekenlezer, als je een keer een leuk uitstapje wil, Brugge is een geweldig leuke stad en de brouwerij kun je bezoeken en dat is erg leuk.

Da's inderdaad ook een aanrader, hoewel ik van plan was de Rochefort-serie te gaan proberen...
Wat trouwens ook erg lekker is (maar moeilijk verkrijgbaar en duur) is de Oak Aged Quadrupel van La Trappe.
Deze Quadrupel heeft nog een poos in een oud wijnvat liggen rijpen... (je betaald zo'n 12 euro per flesje (37.5 cl), voor zover ik weet alleen aan de brouwerij/abdij te koop.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2014 07:23

Ja... Maar ik ga geen bier van boven de 3 euro per flesje kopen :)

Rochefort 8 is heerlijk en 10 zit dicht in de buurt van St. Bernardus en Westvleteren.

Terug naar “Algemene Zaken”