Marnix schreef:Mangozo!
Inderdaad.
Niet lekker in mijn bescheiden optiek...
Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Mangozo!
Boekenlezer schreef:Vandaag heb ik na zo'n 21 jaar eindelijk weer eens een Duvel gedronken. Ik dacht: "Die wil ik toch weer eens proberen."
21 jaar geleden ervoer ik het als een erg krachtig bier, waar ik wel een hele tijd een verlaagd bewustzijn van had. Maar nu valt dat wel mee. Ik vind het nu juist een makkelijk drinkbaar bier, wat ook weer niet al te zwaar is.
Het eerste dat mij opviel, was de lichte kleur van het bier. Het deed me een beetje aan Warsteiner denken. Echt van dat lichtgele en heldere bier.
Boekenlezer schreef:Nadat ik in 1993 Duvel gedronken had, vond ik pils weinig smaak hebben. Maar ik denk dat dat ook ermee te maken heeft dat Belgisch bier vaak van bovengisting is, en dat soort bier heeft gewoon meer smaak. Duvel is ook van bovengisting.
Marnix schreef:Weizen is heerlijk in de zomer. Goede weizen komt overigens in de eerste plaats uit Duitsland. Bij betere bierwinkels vaak wel te krijgen en anders als je een keer in Duitsland bent: kratje meenemenbekend en lekker zijn de Erdinger, Paulaner en Franziskaner. Naast helweizen (licht) heb je ook nog dunkelweizen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten