Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2014 00:51

Probleem is dus niet dat we de bel niet horen maar dat hij er na een week of zo gewoon mee ophoudt. Op een of andere manier raakt hij de connectie gewoon kwijt.
Lijntje trekken is denk ik geen optie omdat de schuur aan het eind van de tuin staat en je dan dus eerst door de schuur moet en dan onder de grond naar de keuken of zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8009
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 10:13

Marnix schreef:Probleem is dus niet dat we de bel niet horen maar dat hij er na een week of zo gewoon mee ophoudt. Op een of andere manier raakt hij de connectie gewoon kwijt.
Lijntje trekken is denk ik geen optie omdat de schuur aan het eind van de tuin staat en je dan dus eerst door de schuur moet en dan onder de grond naar de keuken of zo.

Loopt er niet al een pijpje voor electra naar de schuur?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3144
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 05 feb 2014 11:35

Kan je filmpjes (van andere mensen) van youtube afhalen en op je eigen pc zetten of in je eigen kanaal?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bambi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 05 feb 2014 16:43

johannes1 schreef:Kan je filmpjes (van andere mensen) van youtube afhalen en op je eigen pc zetten of in je eigen kanaal?


http://www.downloadvanyoutube.nl/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2014 10:29

Ja, er zijn tal van programma's en browser-plugins waarmee je youtube-filmpjes kan opslaan op je computer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8009
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 11:12

Marnix schreef:Ja, er zijn tal van programma's en browser-plugins waarmee je youtube-filmpjes kan opslaan op je computer.

Overigens is het niet legaal om auteursrechtelijk beschermde content op je eigen kanaal te gebruiken.
Het downloaden van illegale content is wél legaal, maar op het randje...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3144
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 06 feb 2014 12:44

StillAwake schreef:Overigens is het niet legaal om auteursrechtelijk beschermde content op je eigen kanaal te gebruiken.
Het downloaden van illegale content is wél legaal, maar op het randje...

Zijn stukjes van documentaires of prive geplaatste filmpjes van bv een optreden ook illegaal als je die download?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8009
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 12:48

johannes1 schreef:Zijn stukjes van documentaires of prive geplaatste filmpjes van bv een optreden ook illegaal als je die download?

Downloaden is volgens de Nederlandse wet NIET illegaal. Wel is het illegaal om auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming van de rechthebbende te uploaden.
Als het gaat om een optreden met auteursrechtelijk beschermd materiaal is degene die zelfgemaakte filmpjes upload dus naar de letter van de wet strafbaar bezig.
De downloader niet, hoewel dit natuurlijk wel het opzoeken van de uiterste rand van de legaliteit is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3144
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 20 feb 2014 13:57

Wat kan het probleem zijn?

Bij ons op de gewone computer kan je bv een spel openen, maar na een minuut springt het scherm op slaapstand en krijg je hem niet meer aan zonder op nieuw op te starten. Het probleem blijft daarna overigens gewoon.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2014 16:17

Gebeurt het bij spellen eerder dan anders?

Hm.... het enige wat ik me zo kan bedenken is dat de videokaart dan zo warm wordt dat hij zich uitschakelt, bijvoorbeeld omdat de ventilator van de videokaart kapot is. Aangezien bij spellen de videokaart doorgaans wat harder moet werken zou het kunnen dat hij dan sneller te heet wordt. En dat je het niet hebt als je geen spellen speelt. Je hebt wel programma's waarmee je de warmte van de GPU (processor van de videokaart) kan zien. Als de computer geen melding geeft maar het beeldscherm niets meer weergeeft moet het haast wel de videokaart zijn, als die het niet doet geeft je monitor ook geen signaal maar valt de computer niet helemaal uit.

In dat geval is de oplossing eenvoudig, een nieuwe videokaart kopen. Hoeveel dat kost hangt een beetje af van de specificaties, wat voor spellen er gespeeld worden. Voor 30 euro heb je een goedkope en het kan veel duurder als dat gewenst is. Computerkast openmaken, de videokaart er uit halen en de nieuwe er in stoppen. Drivers installeren, klaar :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 20 feb 2014 22:41

Anders even onze vrienden van Google raadplegen. Je probleem in drie woorden samenvatten (liefst in het Engels) en de naam van het spel erbij. Kijken of er anderen zijn met hetzelfde probleem (en daar is vaak dan al een oplossing voor). Werkt voor mij altijd.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3144
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 21 feb 2014 11:37

Nou grafisch vergt het niets van de videokaart lijkt me. Computer staat hooguit 3 minuten aan en het spel is civilization 2 :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2014 12:18

Is het alleen met dat spel of gebeurt het ook bij andere spellen of bij andere toepassingen? Als het probleem in het spel zit zou na een herstart weer alles prima moeten werken en zou het bij andere spellen en toepassingen niet moeten gebeuren.

Maar je zegt: Je kan bv een spel openen en dan gebeurt het. Daardoor trek ik de conclusie dat het niet alleen in Civilization is..... en dan lijkt het me een hardwarematig probleem en dat moet dan wel de videokaart zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4569
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor naamloos » 03 mar 2014 16:53

Mijn laptop is net uit de garantie (ja bluhhh, dat zal je net zien :( ) en heel mn toetsenbord leid aan een vorm van dyslexie.
/ word ", en ' word : .... en nog meer dergelijke grappen, die ik niet grappig vind.
Kan dit aan mn toetsenbord liggen, of is mn laptop ziek? als het nog lang duurt geef ik er zo'n knal op dat ik zeker weet dat het aan mn laptop ligt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Faramir » 03 mar 2014 16:54

naamloos schreef:Mijn laptop is net uit de garantie (ja bluhhh, dat zal je net zien :( ) en heel mn toetsenbord leid aan een vorm van dyslexie.
/ word ", en ' word : .... en nog meer dergelijke grappen, die ik niet grappig vind.
Kan dit aan mn toetsenbord liggen, of is mn laptop ziek? als het nog lang duurt geef ik er zo'n knal op dat ik zeker weet dat het aan mn laptop ligt.

Dit ligt waarschijnlijk aan de toetsenbord instelling.
Deze moet op VS standaard staan geloof ik en niet NL, BE of wat voor andere keuzes dan ook.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten