Je gelooft het misschien nauwelijks. Maar toen ik met mijn auto vandaag van de A27 afkwam, en rechts afsloeg, zat ik even op een plaats waar twee banen overgaan in één. Dus een doorgaande baan rechtuit, en een voorsorteerbaan links naast mij. Naast mij reed een Mercedes-Benz, een stationwagon. T-serie noemden ze dat ook wel. (Zoiets als
dit. Ik weet alleen niet wat de motorisering was, want dat stond er dacht ik niet op.) We reden gelijktijdig naar de ritspunt toe, waren dus naast elkaar terecht gekomen. Dat werd in feite een beetje een wedstrijdje wie er voor mocht gaan. Met mijn auto won ik dat!
Zou je toch niet verwachten van zo'n 1,3 litertje van 70 pk, die in mijn auto ligt.
Vervolgens reed die Mercedes wel constant heel dicht op mijn bumper. Dat is nou weer niet netjes. (Ik kon niet overal 80 km/u per uur rijden, want er zat nog iemand vóór mij. Ik wil ook nog enige afstand behouden.)
Helaas doen nogal wat Nederlanders dat. Ik zal er aan moeten wennen. Veel Nederlanders rijden nu eenmaal als echte horken. Het zijn vaak erg zenuwachtige typjes.
Mijn gewoonte is het niet om geen afstand te houden. Integendeel, dat doe ik als het even kan altijd. Want ik vind het asociaal om te dicht achter mijn voorligger te zitten.