Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 okt 2008 20:59

Vertel, kom maar eens op met die leeftijd dan.

Geboren ten tijde van de BSA B31 350 cc.
Laatst gewijzigd door Rolf op 31 okt 2008 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1950
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 30 okt 2008 21:00

Rolf schreef:Ten tijde van de BSA B31 350 cc.


Dat zegt me nog niks :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 okt 2008 21:57


Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1628
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 31 okt 2008 13:29

Ten tijde van de BSA B31 350 cc.


Leuk, je hebt de Eerste Wereldoorlog nog meegemaakt ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 31 okt 2008 21:46

Om het maar een beetje in motorsferen te houden, op m'n 19e kocht ik
een Suzuki GS750E.
Een van de eerste motoren met gietwielen.

Motorkarakteristieken.
Toendertijd hadden we nogal eens discussies over waar je makkelijk
mee kon rijden. De één vond een Harley, want bij 60 zet je hem in z'n
vier, en rijden maar.
Een ander koos voor een BMW, die waren minder snel als bijv. een Suzuki 750
(of Kawasaki 900, toen behoorlijk populair), maar hadden betere
trekkracht bij lage toerentallen. Dat was inderdaad waar.
De Suzuki GS750E begon pas echt te trekken vanaf ~5500 toeren.
Dat is ook het nadeel van motoren met veel pk's.

De Honda VT600 C heeft het max. koppel (48,9 Nm) bij 3500 rpm.
Dat is heel laag.
De Suzuki DL1000 V-Strom (101 Nm) bij 6400.
Een Yamaha YZF 600 R (66 Nm) bij 9500 rpm.
Meestal (niet altijd) is hieruit af te lezen of er ook goed te toeren is met
een motor. De Yamaha zal denk beneden de 6000 rpm niet echt veel
kracht hebben.
Ik denk dat de Honda bij 60 in z'n vier sneller is dan de Yamaha bij 60 in
z'n 6. De Suzuki zit er waarschijnlijk tussenin.

* V-strom forum.
* Huur een motor.
* Alle motoren (vanaf 1971)

Gebruikersavatar
seca27
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:16
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor seca27 » 16 nov 2008 12:03

Omega schreef:AfbeeldingAfbeelding

Dit is ie dan.


Dit was ie dan ?

Balen dat je motor het begaf, met je eerste toertocht. Hoe is het verder met de motor afgelopen?
Hoe heb je de tocht ervaren, uitgenomen de vette bagger en je motorpech.

groeten

André

Berichtdoor André » 18 nov 2008 15:04

christien schreef:
Rolf schreef:Ten tijde van de BSA B31 350 cc.


Dat zegt me nog niks :wink:
Een jaar of 52 is hij schat ik.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1950
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 18 nov 2008 19:03

seca27 schreef:
Omega schreef:AfbeeldingAfbeelding

Dit is ie dan.


Dit was ie dan ?

Balen dat je motor het begaf, met je eerste toertocht. Hoe is het verder met de motor afgelopen?
Hoe heb je de tocht ervaren, uitgenomen de vette bagger en je motorpech.

groeten


He! dat is zeker balen! Heb je hem wel weer aan de gang weten te krijgen?

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1628
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 21 nov 2008 06:39

Toertocht was echt geweldig. Voor herhaling vatbaar dus. Jammer inderdaad van de modder op de binnenwegen. Betekent toch wat voorzichtig door de bochten en thuis flink poetsen.

Ben goed thuis gekomen, dankzij de Wegenwacht. Was een storing in het electrisch systeem, waardoor de accu leegliep. Het was relatief snel opgelost.

Leuke en gezellige club mensen die CMV'ers. Zeker geen spijt dat ik lid ben geworden. Kan het iedereen met een motor aanbevelen. Tot mijn grote verbazing (en de zijne!) liep ik zaterdag mijn oude buurman tegen het lijf, Klaas de Pater. Extra leuk dus.

Jammer dat het nu winter wordt :-(
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1286
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 nov 2008 12:32

christien schreef:
Rolf schreef:Ten tijde van de BSA B31 350 cc.


Dat zegt me nog niks :wink:




+- 1958 ?
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 21 nov 2008 22:58

De BSA B31 350 is geproduceerd van 1945 tot 1960.
Om het ingewikkeld te houden, het eerste jaar dat ik op een bromfiets
mocht rijden, gold nog geen helmplicht.

Was een storing in het electrisch systeem, waardoor de accu leegliep.
De enige Honda die ik gehad heb, een CB5000F, kreeg met vochtig weer vaak problemen.
Dan begon de motor op drie of twee cilinders te lopen.
Maar in 30 jaar tijd zal er wel het één en ander verbeterd zijn.

André

Berichtdoor André » 21 nov 2008 23:34

Rolf schreef:De BSA B31 350 is geproduceerd van 1945 tot 1960.
Om het ingewikkeld te houden, het eerste jaar dat ik op een bromfiets
mocht rijden, gold nog geen helmplicht.
Dat werd in 1974 verplicht, dus rekenen maar! :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 21 nov 2008 23:46

1 dec. 1975: helmplicht voor bromfietsen.
1996: theoriecertificaat voor bromfietsen.
Sep 2005: bromfietskenteken.
Helmplicht voor motorfietsen: 1972.

André

Berichtdoor André » 21 nov 2008 23:57

Rolf schreef:1 dec. 1975: helmplicht voor bromfietsen.
1996: theoriecertificaat voor bromfietsen.
Sep 2005: bromfietskenteken.
Helmplicht voor motorfietsen: 1972.
Oh, dan ben je maar zo'n 5 jaar ouder dan ik ben. :wink:

Gebruikersavatar
seca27
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:16
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor seca27 » 22 nov 2008 16:02

Afbeelding


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast