In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!
Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Friet kan je invriezen maar alleen ongebakkendus beter bakken wat je nodig hebt en de rest invriezen dan
In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!
mohamed schreef:Ja inderdaad, de frietjes van Aviko zijn ook ingevoren! Nu je het zegt, ik krijg zo zoetjesaan de indruk dat Chaya me niet over de vloer wil hebben!
Marnix schreef:In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!
MoesTuin schreef:Dat wordt dan je eigen boontjes doppen
Chaya schreef:Hoe raad je het zo![]()
Die frietjes uit de diepvrieskist in de super worden zo anders bereid, dan thuis. En zijn ook niet te vergelijken met de verse.
Nee, in etappes ETEN.
Ik kon zuurkool uit het vat kopen, dus dat gekookt in witte wijn, met een stuk casselerib erin. Aardappelen erbij.
Cass. in stukjes gesneden, de rest gestampt. Plakjes rookworst en stukjes vlees erdoor heen gedaan.
In ovenschaal, met plakjes appel erboven op. Wat paneermeel erover en blokjes boter en in de oven op 180.
De eerste at het zo vers, daarna de rest op een lage temp warmgehouden. Ik at het met de laatst etende op en het smaakte nog heerlijk.
Vanavond wordt het een spruitjes roerbakgerecht.
Marnix schreef:Je bent wel echt van de Hollandse kost zo te zien
Chaya schreef:Omdat ik toevallig 3 Hollandse op een rij had?
En wat is er mis met de Hollandse kost?
Het is voedzaam, gezond en ook met de stamppotten kun je eindeloos variëren, zodat ze steeds anders smaken.
Zelfs de Duitse super had gemixte stamppotgroenten in de koeling liggen. Lekker.
De mexicaanse en Italiaanse gerechtjes komen deze zomer weer, dan zijn de tomaten lekkerder.
Ik kook zoveel mogelijk met de seizoensgroenten nl.
Gisteravond was het trouwens niet Hollands, Basmatirijst met een romige kerriesaus en kipdijfiletjes.
pindas83 schreef:Mag ik vragen welke sambal je daarbij prefereert?
De volle badjak, of de zoetige manis, of toch de oude vertrouwde oelek?
Gebruikers op dit forum: gravo en 1 gast