Jo'tje schreef: Ik zou bijna weer totaal over willen gaan op het OV.
Alleen voor het ter beschikking hebben van een auto moet minimaal €100 per maand
gerekend worden (afschrijving, verzekering, onderhoud, en indien van toep. belasting).
Voor het rijden €0,10 - €0,20 per kilometer (brandstof, en extra onderhoud).
Alternatief:
Samen een auto.
Auto's pimpenEen auto pimpen (met spoilers, skirts, ed.) vind ik, in de meeste gevallen, niet mooi.
Alle 12 auto's die ik gehad heb, heb ik allemaal origineel gelaten.
Op mijn huidige auto zitten wel LM-velgen, maar dat was standaard.
LM velgen zijn lichter dan stalen velgen, en verhogen daardoor (heel iets) het comfort.
(Het onafgeveerde gewicht is lager.) Nadeel is dat ze moelijker schoon te maken zijn.
De lak van een auto moet sowieso niets aan gedaan worden,
behalve goed onderhoud natuurlijk. Daar mag zelfs niet met de vingers
aan geraakt worden.
@Martijn
Ford Escort 1.6i, 1996. Eén van de eerste Ford 1.6 16V motoren,
met 89 pk en 130 Nm.
Nissan Micra 1.2 turboVergeten te vermelden, het verbruik is ong. 1 : 25.
Dat is onwaarschijnlijk zuinig. Maar het staat er echt.
Dat is zelfs zuiniger dan vele kleine auto's uit het a-segment
(de Micra valt in het b-segment).
Opvallend is ook dat nu geen gebruik gemaakt is van de Renault 1.2
viercilinder motor met turbo, maar een driecilinder is toegepast.