Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bertiel » 06 mar 2012 20:58

Refoweb vrienden: ik ben aan een nieuwe abbonnement toe voor m'n mobiel. Kwil nu ook internet. Hoeveel MB moet ik mee rekenen. Af en toe mail checken, soms een website, af en toe een app gebruiken en foto uploaden naar facebook... Meer denk ik er niet aan te doen.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 16 mar 2012 21:39

met 1 GB kom je al een heel eind
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Jozo » 18 mar 2012 19:13

Hangt er vanaf. Ik gebruik zelf veel wifi, daardoor zit ik nog onder de 250 mb per maand. Als je dat niet gebruikt kom je al snel boven de 500 mb. 1Gb moet meer dan voldoende zijn
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 18 mar 2012 21:01

en je krijgt op steeds meer plaatsen een open wifi netwerk, dat scheelt ook weer
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 24 apr 2012 13:48

Ik wil in Excel een aantal cellen tellen met daarin de waarde 1.
Het zijn echter cellen die niet een mooi stukje bereik vormen, maar telkens met 2 ertussen.
Dus B5, E5, H5 enz..

Als ik echter aantal.als(B5;E5;...;"1") gebruik (al dan niet met aanhalingstekens) dan kan dat niet, want de puntkomma na B5 geeft meteen het einde van het bereik aan...
Andere poging aantal.als((B5;E5;...);"1") of zonder aanhalingstekens, werkt ook niet, maar geeft als retourwaarde #waarde.

Heeft iemand een idee?

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Dirk » 24 apr 2012 15:41

Volgens Excel is een bereik een aaneengesloten gebied.

Ik weet niet of je met kolommen werkt (dus B, E, H)? Dan kun je per kolom een Aantal.als gebruiken en dan optellen. Dit kan uiteindelijk in 1 cel.

Aantallen.als (meervoud) lijkt ook niet te werken. Misschien dat je wel iets kunt met SOM.ALS?

Een andere optie is om in VBA iets te schrijven dat de controle doet. Daarin kun je namelijk met For..Next functies en vergelijkingsfuncties de controle uit laten voeren. In VBA kun je in principe iedere karakter in een formule bepalen m.b.v. For...Next formules.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 24 apr 2012 18:24

Het enige is dat het bouwen van een macro op den duur niet meer sneller is dan toch maar met de hand tellen...

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 24 apr 2012 21:02

Wat bedoel je met cellen tellen dan? Cellen die gevuld zijn ofzo? Of optellen van de inhoud van die cellen?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 25 apr 2012 14:21

Ik wil dit:

In B5, E5 enz staan getallen van 1 t/m 4. Ik wil tellen in hoeveel cellen een 1 staat, in hoeveel een een 2 staat enz. (Het zijn resultaten van enqueteformulieren)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor LeChat » 20 mei 2012 10:08

Dat zou ik in SPSS doen... (lang geleden dat ik daar als student een studentenversie voor had overigens, dus weet niet meer precies hoe het werkte, maar is ideaal voor onderzoek natuurlijk).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 20 mei 2012 21:15

=AANTAL.ALS(B5:E5; 1) voor het aantal cellen met 1 werkt prima hier hoor.
Je geeft niet alle cellen per stuk op, maar een bereik. Zo werkt het met SOM ook eigenlijk.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2012 20:58

Ik heb een super-absurd probleem!
Ik was aan het werken in Microsoft Word, ik typte een paar eurotektens in een tabel. Wellicht dat mijn vingers niet helemaal nauwkeurig neerkwamen, dat weet ik niet, maar ineens staat het beeld op zijn kop! :shock: Ik heb al geprobeerd om de computer opnieuw op te starten, maar het helpt niet.
In het begin bij het opstarten staat het beeld wel normaal recht. Zodra het blauwe scherm van Windows in beeld komt, gaat het beeld op zijn kop staan.
De computer doet het verder wel, maar de bediening is wat minder handig met een omgekeerd beeld.
Wie weet hiervoor een oplossing?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2012 21:09

Gelukkig, het probleem is alweer opgelost.
Het blijkt te verhelpen in Configuratiescherm > Vormgeving en persoonlijke instellingen > Beeldscherm > Beeldscherminstellingen wijzigen. Daar kan ik de schermstand instellen. De normale stand is Liggend. Die stond op Liggend (gespiegeld).

Je zit wel even raar te kijken, als zoiets gebeurt, terwijl je niet eens weet wat je nou precies op het toetenbord ingetypt hebt! Blijkbaar is er dan een of ander sneltoetscommando geactiveerd. Maar zoek dan maar even uit welke! Ik zou het tot op heden niet weten. Gelukkig weet ik nu wel hoe ik het kan oplossen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 10 jul 2012 17:53

Hier een vraag van een computer-leek..... :oops:

Wij hebben mobiel internet met een USB stickie. Nu blijkt dat wij min. 14 GB per maand verbruiken terwijl wij geen video's uploaden, geen muziek downloaden etc., alleen een beetje surfen op internet zonder te downloaden (internet staat wel bijna hele dag open) Wij vinden min. 14 GB extreem hoog en willen weten waar dit aan opgaat. Weet iemand een goed en betrouwbaar programmaatje waar je duidelijk inzicht krijgt in het data-verbruik??

Iemand nog ervaring met goedkoop abonnement voor zoveel mobiel internet verbruik?

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Spons » 10 jul 2012 18:05

heb je het over MB of GB want 14 GB is eh dat haal ik met vast geneens... of er moet iets niet bij jullie kloppen en wat kost dat dan ?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten