Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boerin » 10 dec 2013 20:52

mohamed schreef:Ja, ik kan het zelf doen, maar het leek me nou net een keer leuk om het zelf niet te hoeven doen en aan te schuiven als het eten klaar is! ](*,)

De recepten lijken me allemaal wel lekker voor zover ik er wat van begrijp want de vertaler waar jij naar refereert zie ik niet, maar tegen vlees heb ik geen bezwaar. Ben ooit twee dagen vegetariër geweest en heb toen 48 uur lang aan vlees gedacht.

Oooh, weet je het zeker, aanschuiven bij Boerin? Dan denk je weken aan vegoplakken als je die schoenzolen geproefd hebt. Ach je weet het niet, beetje bier eroverheen doet vast wonderen. Een beetje van mezelf en een beetje van Oettinger.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2013 20:55

Boerin schreef:Oooh, weet je het zeker, aanschuiven bij Boerin? Dan denk je weken aan vegoplakken als je die schoenzolen geproefd hebt. Ach je weet het niet, beetje bier eroverheen doet vast wonderen. Een beetje van mezelf en een beetje van Oettinger.

Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 14:29

Omdat ik geen zin had om wijn te kopen, heb ik eens pasta gegeten en er bier bij gedronken. Maar ik ben tot de slotsom gekomen dat dat toch geen goede combinatie is. In ieder geval niet met bier van Amstel (Gold of Bock).
Bij pasta hoort gewoon wijn, en daarmee basta.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 14:53

Ik drink ook vrijwel uitsluitend wijn bij de pasta, maar pils erbij kan wel en wordt in (noord) Italië vrijwel standaard geserveerd als optioneel alternatief voor wijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2013 15:03

“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 15:10

mohamed schreef:Ik drink ook vrijwel uitsluitend wijn bij de pasta, maar pils erbij kan wel en wordt in (noord) Italië vrijwel standaard geserveerd als optioneel alternatief voor wijn.

Van pils kan ik het me nog wel een beetje voorstellen. Dat heeft een minder uitgesproken smaak.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 15:12

Marnix schreef:Dit gerecht ziet er wel lekker uit:

http://oettinger-bier.de/raubertopf-oettinger-art

En de weissbier-risotto:

http://oettinger-bier.de/weisbier-risot ... teinpilzen
De Weißbier-Risotto mit Steinpilzen lijkt mij wel lekker, al ben ik niet gewend iets anders dan witte wijn te gebruiken om de rijst in te bereiden. 6:)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 15:14

mohamed schreef:Ik drink ook vrijwel uitsluitend wijn bij de pasta, maar pils erbij kan wel en wordt in (noord) Italië vrijwel standaard geserveerd als optioneel alternatief voor wijn.

Boekenlezer schreef:Van pils kan ik het me nog wel een beetje voorstellen. Dat heeft een minder uitgesproken smaak.

Klopt, en bij de pizza drinken Italianen zelfs uitsluitend pils i.p.v. wijn. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2013 16:27

Je moet inderdaad geen trappist bij de pasta drinken.... :) Of bij de Pizza... zeker geen donkere.... Een Orval zou bij een pizza nog wel kunnen. Maar pils is dan beter..... en wijn natuurlijk het beste.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 17:37

Marnix schreef:Je moet inderdaad geen trappist bij de pasta drinken.... :)

M.u.v. deze, die volgens de Mitra erg lekker is bij bolognese saus.

Afbeelding

Ik heb 'm er nog nooit bij gedronken en het ook nog nooit gezien in Italië. Maar misschien is het lekker!
Marnix schreef:Of bij de Pizza... zeker geen donkere.... Een Orval zou bij een pizza nog wel kunnen. Maar pils is dan beter..... en wijn natuurlijk het beste.

Italianen drinken pils bij de pizza, maar geen wijn! ;)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 23:03

En zo is het dan toch weer een leerzaam experiment geweest, dat van pasta en bier. Op die manier herontdek je weer het goed recht van pils. Want dat was voor mij aardig ondergesneeuwd geraakt met al die goede (vooral) Belgische bieren van hoge gisting.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 23:41

Dat wil wel gebeuren ja als je flink in de bieren van bovengisting zit. Pils wil ik het liefst iets als pizza en kaas bij eten om er optimaal van te genieten. Zonder er een hapje bij de hebben vind ik pils maar matig.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 11 dec 2013 23:46

mohamed schreef:Dat wil wel gebeuren ja als je flink in de bieren van bovengisting zit. Pils wil ik het liefst iets als pizza en kaas bij eten om er optimaal van te genieten. Zonder er een hapje bij de hebben vind ik pils maar matig.

Een hapje, wat een goed idee. Helemaal vergeten dat er nog een kouwe prak lasagne in de oven stond.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2013 23:56

mohamed schreef:Dat wil wel gebeuren ja als je flink in de bieren van bovengisting zit. Pils wil ik het liefst iets als pizza en kaas bij eten om er optimaal van te genieten. Zonder er een hapje bij de hebben vind ik pils maar matig.

Boerin schreef:Een hapje, wat een goed idee. Helemaal vergeten dat er nog een kouwe prak lasagne in de oven stond.

Lekker met warm bier? :roll:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 dec 2013 00:10

mohamed schreef:Lekker met warm bier? :roll:

Hmm lekker, warm biertje toe misschien. Die was ik vergeten. Honger maakt kouwe lasagne zoet.
Zach91

Terug naar “Algemene Zaken”