Moderators: johannes1, Moderafo's
Gruezi schreef:Aha, well, dank je wel voor je antwoord. Duidelijk, maar het roept toch wel een vraag op eigenlijk. Je zei in een eerdere post dit:
Hoe kan het dan zijn dat je het idee hebt dat je er afwijkend in bent? Blijkbaar is er voldoende ruimte om te vergelijken met anderen en ervaar je het zelf niet als onbekend gebied? Of is het idee dat je afwijkt hierin, meer een aanname?
ZLD26 schreef: Ik sta zelf al heel wat jaren in de 'verzorgende modus', maar heb het wel idee dat ik daar behoorlijk afwijkend in ben. Is verder niet erg, maar was dus idd 'gewoon geïnteresseerd'. Misschien toch ook iets met onzekerheid mijnerzijds, ben ik wel 'normaal'
ZLD26 schreef:Dat een vraag als deze gezien wordt als een 'bijzonder eerste topic' laat het 'spanningsveld' van dit thema zien?
607 schreef:Nee! Ik was me juist totaal niet bewust van een spanningsveld, waardoor het me vrij willekeurig overkwam (misschien een beetje alsof je eerste bericht een vraag over onze mening over konijnen zou zijn).
MoesTuin schreef:Hier geen baard geen snor en geen okselhaar.
liefst plak ik dat op plekken waar het haar (ongewild) vanzelf in slow motion ( dat wel gelukkig, maar toch….) verdwijnt….
Marnix schreef:Jij houdt de Moestuin graag onkruidvrij!!!
woutersebel schreef:Helemaal mee eens met iedereen hier. Kort of lang, onderhoud is belangrijker.
De laatste tijd toch een beetje meer haar laten groeien..
Vanwege het gekke idee dat ik heb, dat het woord 'bald' lijkt op 'bad'.
Weten jullie waarom dieren wel lichaamshaar hebben en mensen niet?
woutersebel schreef:Helemaal mee eens met iedereen hier. Kort of lang, onderhoud is belangrijker.
De laatste tijd toch een beetje meer haar laten groeien..
Vanwege het gekke idee dat ik heb, dat het woord 'bald' lijkt op 'bad'.
Weten jullie waarom dieren wel lichaamshaar hebben en mensen niet?
Neon schreef:Eens gelezen, dat indianen de vijand konden voelen, en daarom ingezet werden in de strijd tussen de Blueberry's en de Zuiderlingen, of andersom, weet ik veel, in Noord Amerika, als verkenners.
Hun lange haar functioneerde als antenne voor onraad, als signalering voor de vijandige partij. Zij werden daarom ingezet in het leger om deze kwaliteiten, en werden op een gegeven moment zoals elke soldaat kaal geschoren.
Het gevolg daarop was, door het kaalscheren, dat zij hun 'kwaliteit' verloren, hun natuurlijke vermogen van signalen opvangen.
Haar=antenne. Ik denk dat het zo simpel is. Net als bij de koe de horens. Hoe kwalijk die af te branden.
Marnix schreef:Omdat ze geen kleren hebben? Dieren hebben meestal een vacht zodat ze hun lichaamstemperatuur op peil kunnen houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast