Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor jans1 » 07 apr 2011 18:38

Ik liep vanmiddag in een dumpstore van de kruidvat/trekpleister en daar heb ik deze serie gekocht...
Was er helemaal weg van :D

Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 apr 2011 18:48

wauw, leuk!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2011 10:26

Echt leuk, Jans1!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 12 apr 2011 12:00

Leuke serie Jans!
Zelf ben k nog op zoek naar kleine lampjes met een vierkant bruin kapje voor op ons dressoir... k kan alleen niets naar mijn zin vinden.... wie heeft er nog tips?
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 12:04

@Jans super leuk!

Gisteren heeft de schilder een begin gemaakt met alles te schuren en sommige dingen in de grondverf te zetten knapt nu al heel erg op!
Vandaag moest hij nog een binnenklus afmaken en gaat dan verder bij ons kan niet wachten tot het klaar is!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 12:18

heerlijk Liefie, dat het zo opknapt!
jacootje, bij Leen Bakker ofzo? Die hebben best wat kapjes. En wat duurder, maar ook best wat keus, bij de Bongerd in Kesteren. Je werkt toch ergens in de buurt hier, dan is dat vast wel te rijden.

Ik heb gister onze tuin een beetje 'aangekleed'. We hebben nu 3 terassen (waarvan 1 grotere met de eettafel en 4 stoelen, en 2 kleintjes die nog niet bestraat zijn met beiden 1 kleiner tafeltje en 1 stoel), en er ontbrak volgens mijn man nog wat kleur op die tafels. Dus gister heb ik een tafelzeil gekocht, roze met witte stippen, 3 roze kaarsen voor op de grote tafel, en 5 van die terracotta potjes, en die heb ik zelf roze geverfd. Omdat ik nergens leuke roze kon vinden. nouja, niet lang naar gezocht hoor, maar dit was een mooie goedkope oplossing. En zelfs nu het af en toe regent staat het zo gezellig! Mijn man had niet helemaal in zijn hoofd dat het roze zou worden ;) maarja, daar ben ik nu eenmaal fan van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 apr 2011 14:50

Fijn, liefie, dat 't mooi wordt!

@Jaccootje: Waar heb je allemaal al gezocht? Leen Bakker heeft inderdaad vaak wel leuke lampenkappen, zoals MissF al aangaf. En als je weer 'ns in de buurt van Zeeland bent, Woonboulevard Poortvliet heeft ook veel keus in lampenkappen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 13 apr 2011 14:29

Gisteravond even naar de Ikea geweest, ik kan daar altijd zulke leuke ideeën opdoen :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*Annette*
Majoor
Majoor

Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor *Annette* » 25 apr 2011 19:33

@ Jaccootje85; heb je inmiddels lampjes gevonden?

Eindelijk is het mooi weer en kunnen de bloemetjes naar buiten :D! Ik ben een ernorme bloemenfreak en kan er dan ook echt naar uitzien als het de tijd is dat de bloemen weer naar buiten mogen. Van de winter hadden we veel bakken met paars-witte viooltjes, helaas heeft maar 1 bak de vorst overleefd en die staan nu in bloei. Staat wel 'n beetje zielig :wink:. Van de week ga ik met m'n ma op bloemenjacht en dan kan volgend weekend alles kleur staan :).

Hier spuiten ze ook elk jaar het terras met de hogedrukreiniger schoon, zou niet weten hoe je anders de straat 'n beetje fatsoenlijk schoon wil krijgen. Je spuit het zand er wel tussenuit, maar daarna ff 'n nieuw laagje zand er tussen en opgelost is dat probleem ook weer. En naar mijn idee als je er niet te dicht op richt, geen harde straal gebruikt gebeurd er ook weinig met de stenen.
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 06:58

ipv een hogedrukspuit kan je ook gewoon schrobben, werkt als een trein. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 apr 2011 08:39

Jammer genoeg is de schilder nog niet verder gegaan hij moest onverwachts samen een ander project schilderen samen met een andere schilder.
Ben benieuwd wanneer hij weer verder gaat. Zondag deed mijn man het achter rolluik open en dat stortte zo naar beneden (lamellen) Vandaag of morgen komen ze meten en horen we wat een nieuw rolluik kost. (is geen optie om hem te maken zijn al super oud)
Rolluiken zijn zo lelijk maar helpen zo goed tegen de warmte nu is het al 24 graden in huis anders maar amper 20 als we de rolluiken dicht houden met deze warmte.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 apr 2011 10:40

Wij hebben ook weer een problem erbij... Sinds donderdagmiddag springt 1 van de stoppen in de meterkast eruit #-o Zeer waarschijnlijk is het een lekstroom, maar waar dat zit, moeten we nog uitzoeken. Het is 1 grote ringleiding in huis, dus dat wordt nog leuk, maar niet heus :? Aanstaande zaterdag komen mn ouders. Mn pa gaat dan aan de slag met de electra, mn moeder helpt mee met schoonmaken van de keuken. Eén ding hoop ik wel: dat we de muren niet weer allemaal open moeten halen om de bedrading te vervangen/repareren.... Die zijn net allemaal klaar met spachtel-putz en al... ](*,)

Verder zijn we wel geslaagd wat lampen betreft. Voor de eethoek, zithoek en wat schemerlampen. Dus daar hoeven we ook niet meer achteraan.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2011 10:42

Dit hebben wij een tijd geleden ook gehad. Bij ons was het de CV ketel.

Sterkte ermee.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 apr 2011 12:48

Evelien schreef:Dit hebben wij een tijd geleden ook gehad. Bij ons was het de CV ketel.

Sterkte ermee.

Die is bij ons helemaal uit. Hij zit trouwens wel op die groep, dus k zal t tegen mn pa zeggen. Al zou die het gewoon moeten doen, want hij is nog niet zo heel oud... 8) kHoop maar dat die het dan is, want dat scheelt weer breekwerk :-&
Szent az Úr

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 apr 2011 12:48

Oei, wat een pech hebben jullie, Jaccootje85. Sterkte met alles, hopelijk vindt je vader het probleem snel, zonder dat alles moet worden opengebroken!

Terug naar “Algemene Zaken”