André schreef:Boekenlezer schreef:Voor komende vrijdag heb ik mijn motor opgegeven voor een grote beurt. Kost dat veel? Waar moet ik ongeveer op rekenen?
Maarruh, een motorrijder doet dat toch altijd zelf?
Of is dat niet meer te doen bij die moderne motoren?
De grote beurt zit erop. Gratis was het bepaald weer niet. Maar ja, dat heb je met motorrijden. Het was in ieder geval wel wat minder dan de vorige keer. Toen was het ruim 800 euro voor een kleine beurt, met erbij: banden vervangen, ketting en tandwielen vervangen. Deze keer viel het zo'n 200 euro lager uit, voor de grote beurt. Er zijn wel wat dingen vervangen, zoals de bougies en de remschijven.
Het kost wat, maar dan voelt je motor gelijk weer als nieuw na zo'n beurt. Dus dat geeft dan wel een gevoel dat het geen weggegooid geld is.
Ik heb ook nog een motor zien staan, die ik wel erg mooi vind. Ik heb alleen geen zin om hem nu al te kopen. Mijn motor heb ik nu net een jaar, en dan vind ik het nogal snel om nu al over te stappen. Maar ja, het is toch wel een erg aanlokkelijk model wat ze daar hebben staan!
Het gaat om een Honda VTR 1000 SP-1 (zie plaatje)

. Zo'n V2-racer, dat leek me altijd wel erg mooi. Dat stoere stampende geluid, dat trekt mij aan. Het geluid van een gillende viercilinder vind ik toch een stuk minder.
Ducati maakt van die V2's, en Aprilia ook (
RSV). Alleen schijnen italiaanse motoren nog wel eens te wensen over te laten in betrouwbaarheid. Dus daarom leek zo'n Honda me dan wel een goed idee. De Honda VTR 1000 SP heb ik ooit eens uitgeroepen tot mijn droommotor. (Suzuki heeft zo'n soort model ook wel eens gemaakt: de TL1000R.

)
Alleen zit je met zo'n motor natuurlijk wel met het probleem, dat wanneer je ook maar even een draai aan het gashendel geeft, dat ding een snelheid gaat maken waar menigeen het van in zijn broek doet.
Die Honda kost ook wel wat. Wat meer dan het geld wat ik momenteel op mijn spaarrekening heb staan. Nou kan ik dat natuurlijk omzeilen via een financiële regeling, maar daar houd ik eigenlijk niet zo van.
Kortom, ik vind het een erg mooi ding, en ik zou hem graag rijden. Maar ik zit er nu eigenlijk nog niet op te wachten.