Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 mei 2007 21:41

Gerdien B. schreef:COOL!!!!!

gefeliciteerd Nonno!
En wanneer begin jij je motortaxi bedrijf in Uganda? :mrgreen:

Ghehehe, ik ga van de zomer bekijken aan welke straat ik het beste kan gaan staan met mn bodaboda..

Tknx allemaal!
en de motor.. ik mag die van mn zus lenen (h). Hoe geweldig!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2007 12:39

nonno schreef:Yahoooooooooooooooo!!!

Vandaag ben ik geslaagd voor mn motorrijbewijs!!!OW YEAH!

:yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Helaasch nog geen geld voor een motor, maar het begin is er :)

Gefeliciteerd! d:)b

Ik weet nog hoe die dag voor mij voelde: alsof ik net verkering had gekregen of zoiets!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 26 mei 2007 13:35

nonno schreef:Yahoooooooooooooooo!!!

Vandaag ben ik geslaagd voor mn motorrijbewijs!!!OW YEAH!

:yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Gefelicteerd!
Alleen pas op met met net zo uitbundig rijden als je reactie nu is ;)
Laatst gewijzigd door spacy op 26 mei 2007 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2007 17:08

André schreef:
Boekenlezer schreef:Voor komende vrijdag heb ik mijn motor opgegeven voor een grote beurt. Kost dat veel? Waar moet ik ongeveer op rekenen?
Maarruh, een motorrijder doet dat toch altijd zelf? 8)
Of is dat niet meer te doen bij die moderne motoren?

De grote beurt zit erop. Gratis was het bepaald weer niet. Maar ja, dat heb je met motorrijden. Het was in ieder geval wel wat minder dan de vorige keer. Toen was het ruim 800 euro voor een kleine beurt, met erbij: banden vervangen, ketting en tandwielen vervangen. Deze keer viel het zo'n 200 euro lager uit, voor de grote beurt. Er zijn wel wat dingen vervangen, zoals de bougies en de remschijven.
Het kost wat, maar dan voelt je motor gelijk weer als nieuw na zo'n beurt. Dus dat geeft dan wel een gevoel dat het geen weggegooid geld is.

Ik heb ook nog een motor zien staan, die ik wel erg mooi vind. Ik heb alleen geen zin om hem nu al te kopen. Mijn motor heb ik nu net een jaar, en dan vind ik het nogal snel om nu al over te stappen. Maar ja, het is toch wel een erg aanlokkelijk model wat ze daar hebben staan!
Het gaat om een Honda VTR 1000 SP-1 (zie plaatje) :yum: . Zo'n V2-racer, dat leek me altijd wel erg mooi. Dat stoere stampende geluid, dat trekt mij aan. Het geluid van een gillende viercilinder vind ik toch een stuk minder. Ducati maakt van die V2's, en Aprilia ook (RSV). Alleen schijnen italiaanse motoren nog wel eens te wensen over te laten in betrouwbaarheid. Dus daarom leek zo'n Honda me dan wel een goed idee. De Honda VTR 1000 SP heb ik ooit eens uitgeroepen tot mijn droommotor. (Suzuki heeft zo'n soort model ook wel eens gemaakt: de TL1000R. :yum: )
Alleen zit je met zo'n motor natuurlijk wel met het probleem, dat wanneer je ook maar even een draai aan het gashendel geeft, dat ding een snelheid gaat maken waar menigeen het van in zijn broek doet.
Die Honda kost ook wel wat. Wat meer dan het geld wat ik momenteel op mijn spaarrekening heb staan. Nou kan ik dat natuurlijk omzeilen via een financiële regeling, maar daar houd ik eigenlijk niet zo van.

Afbeelding

Kortom, ik vind het een erg mooi ding, en ik zou hem graag rijden. Maar ik zit er nu eigenlijk nog niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 26 mei 2007 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 26 mei 2007 17:28

Jah, das wel mooi die RSV:
Max. vermogen
105,24 kW (143 pk) bij 10.000 toeren/minuut

Max. koppel
10,3 kgm (101 Nm) bij 8.000 toeren/minuut
Ik denk dat ik geen vol gas durf te geven, ook niet in z'n 2 :shock:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 26 mei 2007 17:39

André schreef:Jah, das wel mooi die RSV:
Max. vermogen

Max. koppel

haha ja, ik ontloop ook liever die motoren en zoek liever een veilige machine uit waarbij ik zonder al te veel me hoofd te hoeven gebruiken het gas helemaal open kan draaien :P

ik wil namelijk graag rijden en niet acrobatische touren uithalen of vliegen :D

al lijkt het me stiekem ook wel es leuk om op zo'n machine een flinke wheelie te maken, maar gelukkig weerhouden de vele filmpjes met verkeerde afloop op internet mij er wel van :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2007 18:16

spacy schreef:
André schreef:Jah, das wel mooi die RSV:
Max. vermogen

Max. koppel

haha ja, ik ontloop ook liever die motoren en zoek liever een veilige machine uit waarbij ik zonder al te veel me hoofd te hoeven gebruiken het gas helemaal open kan draaien :P

ik wil namelijk graag rijden en niet acrobatische touren uithalen of vliegen :D

al lijkt het me stiekem ook wel es leuk om op zo'n machine een flinke wheelie te maken, maar gelukkig weerhouden de vele filmpjes met verkeerde afloop op internet mij er wel van :mrgreen:

Nou zal dat niet direct in zo'n vaart lopen, als ik erop zit. Het schijnt met mijn motor ook te kunnen, die wheelies, maar ik ben er niet wild genoeg voor.
Ik heb wel één keer proefondervindelijk vast kunnen stellen hoe je het voor elkaar kan krijgen: veel gas geven en de koppeling snel op laten komen.

Misschien krijg ik ook nog wel eens trek in rustigere motoren. Want met mijn motor (600 cc, 100 pk) heb ik het ook: als je een beetje vrolijk wordt en gas gaat geven, valt het niet mee om je aan de snelheidslimieten te houden. Bovendien heb je op zo'n ding gewoon een heel eigen tempo, zodat je nogal onaangepast bent ingesteld t.o.v. het autoverkeer. Achter een auto aan moeten sluiten voelt nogal eens als een kater, want dan kan je niet in je gewone tempo optrekken. Wat voor mij normaal is, is voor een auto niet bij te houden. En wat voor een auto normaal is, schiet voor mijn gevoel niet op. Tenminste, als het om acceleratie gaat. Want ik ben natuurlijk niet verplicht om door te trekken tot te hoge snelheden.

Tijdens de onderhoudsbeurt heb ik even op een Suzuki GS500 gereden. Maar dat rijdt een flink stuk aangepaster! Trekt niet zo hard op, en doet gewoon lekker rustig aan. Alleen toen er vanmiddag even een automobilist links naast me ging staan bij het verkeerslicht na een tijd achter me gezeten te hebben, liet ik me natuurlijk niet kennen, en zorgde ik er wel voor dat ik sneller weg kwam dan hij. Zelfs op zo'n rustige motor lukt dat nog prima.
Wat verkeerde dat ding trouwens in een slechte staat! Bij het rijden hoorde ik steeds rammelende geluiden van onder uit komen! En toen ik gisteren de ketting eens bekeek, was die naar mijn indruk erg hard aan een smeerbeurt toe. En ik ben het nog vergeten te zeggen ook bij het inleveren ervan! :oops:
Ze hebben het blijkbaar te druk om die motor fatsoenlijk te onderhouden.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jun 2007 11:41

Gisteravond ben ik even uit rijden geweest met de motor. Ik had zin.
Die avond ervoor had ik ook gereden - ik moest ergens heen - en de kriebels werkten nog wat na.
Maar de rit viel me best wel tegen!
Wat me vooral tegen viel: zo druk als het is op de weg op zondagavond! Echt waar, iedere keer was er wel weer een koekblik die mij voor de wielen reed! Zeer vaak gebeurde het dat ik daardoor een bocht niet voluit kon nemen. Menige mooie bocht is me op die manier afgepakt.
En inhalen kan ook maar in beperkte mate. Bij één inhaalactie, die niet zo verstandig bleek, belandde ik daarna in de kant. Het was een kort stukje weg, waarop ik weer eens zo'n sta-in-de-weg wilde inhalen. Maar ik kwam nogal hard op de bocht af. Ik weet niet of ik de bocht veilig had kunnen nemen, maar ik had even erg weinig gevoel van vertrouwen. Dus toen besloot ik mijn motor maar de kant in te rijden. Dan wist ik in ieder geval zeker dat ik geen schuiver zou maken. Moest ik hem daarna wel weer uit de heidegrond trekken. Dat was wel even een klusje, want zo'n ding weegt wel wat.
Wat moeten al die mensen toch zondagavond op de weg met hun duffe koekblik?! Ik snap niet waar dat voor nodig is! :x

André

Berichtdoor André » 18 jun 2007 14:37

Boekenlezer schreef:Bij één inhaalactie, die niet zo verstandig bleek, belandde ik daarna in de kant. Het was een kort stukje weg, waarop ik weer eens zo'n sta-in-de-weg wilde inhalen. Maar ik kwam nogal hard op de bocht af. Ik weet niet of ik de bocht veilig had kunnen nemen, maar ik had even erg weinig gevoel van vertrouwen. Dus toen besloot ik mijn motor maar de kant in te rijden.
Ehm, jongen 8) , ga jij eens even héél snel iets defensiever rijden :shock:
(Er staan geheel onverwachts ook wel eens bomen en andere onzin in de berm.)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jun 2007 16:50

André schreef:
Boekenlezer schreef:Bij één inhaalactie, die niet zo verstandig bleek, belandde ik daarna in de kant. Het was een kort stukje weg, waarop ik weer eens zo'n sta-in-de-weg wilde inhalen. Maar ik kwam nogal hard op de bocht af. Ik weet niet of ik de bocht veilig had kunnen nemen, maar ik had even erg weinig gevoel van vertrouwen. Dus toen besloot ik mijn motor maar de kant in te rijden.
Ehm, jongen 8) , ga jij eens even héél snel iets defensiever rijden :shock:
(Er staan geheel onverwachts ook wel eens bomen en andere onzin in de berm.)

Ik doe dit niet gauw weer opnieuw.
Gelukkig ging het wel om een rotonde die goed te overzien was. En nee, bomen waren er ook niet. Wat dat betreft maakt het wel sterk uit op wat voor bocht ik afga, wat ik doe.
Maar ja, als je eens lekker denkt te gaan rijden, en er zit steeds een auto voor je wielen, waardoor je alle bochten afgepakt worden, tja, dan krijg ik wel eens de kriebels. Blijkbaar moet ik dan gaan uitkijken. Je kan het beschrijven als: te maken krijgen met een praktijk die erg anders uitvalt dan je verwachtte (en waarop je je verheugde).

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 21 jun 2007 22:14

Ik heb mn sp1 nu ongeveer 2.5 jaar en is leuk om op te rijden nog steeds.
Maar als je hem vergelijkt met de nieuwste viercillinders is hij lang niet zo snel, scheelt ongeveer 45 pk op de krukas.
Een sp1 rijd in zn drie 200 een nieuwe 1000 4c haalt dat in zn tweede versnelling al.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 jun 2007 21:08

Hé, even een vraagje. Hoe zit dat eigenlijk met kaarten voor de TT? Moet je die van tevoren bestellen, of kun je die ook zaterdag ter plekke kopen?

O, ik zie het geloof ik al. Voorverkoop 6 to 8 weken van tevoren... dus al niet meer mogelijk. Gewoon bij het evenment zelf kan ook, en is zelfs heel gewoon.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jun 2007 09:53

Ja, maar heb je dan nog wel een plek waar je iets kan volgen? Lijkt me niet echt.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 27 jun 2007 12:17

*gaat ook weer naar TT*

Uiteraard (h)

Wij hebben de kaarten van te voren besteld (de betaling komt nog :mrgreen: ). Staanplaatsen. Je kan ze ook daar kopen. Maar ja, vaak zijn er dan zoveel wachtenden voor u.

Heb er weer zin in!! Hopelijk zit het weer een beetje mee!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2007 17:34

Ik heb ook besloten te gaan.
Gisteravond heb ik een vriend opgebeld, die ik nog van de basisschool ken. Hij is al eens vaker geweest.
Voor mij is het de eerste keer.

Het schijnt een heel bijzondere en aparte ervaring te zijn om die GP-machines langs te zien komen. Ik zal het wel merken.

Ik ben er inmiddels ook achtergekomen waar het circuit ligt. Via Google Maps ben ik daar achter gekomen. Wel prettig om te weten waar je moet zoeken.
Het circuit ligt zuidwestelijk t.o.v. Assen. Aan de ene kant van de A28-ring ligt de stad Assen, aan de andere kant ligt het circuit.

Kaart: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.985444,6.554203&spn=0.069343,0.159645&z=13&om=1
Satelietbeeld: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.985444,6.554203&spn=0.069343,0.159645&t=k&z=13&om=1
Satelietbeeld, het circuit meer in detail: http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&om=1&ll=52.959885,6.525192&spn=0.017346,0.039911&z=15
(Als ik deze links open, is het beeld iets te ver naar het oosten.)

Ik heb op mijn klompen al aangevoeld dat dit typisch zo'n gelegenheid is die bij uitstek een lokaas voor de politie vormt om stevig te gaan controleren, en een collega van mij waarschuwde mij er vervolgens voor. Dus dat wordt dan ingetogen rijden. [|:) 8-[ [|:)

Terug naar “Algemene Zaken”