Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:Die ken ik inderdaad ook
Overigens snap ik de keuze "vouwagen" dan nooit zo erg, deze combineert juist de nadelen van de tent en de caravan voor mijn gevoel....
StillAwake schreef:Tja...
Een dun matje is ook een keuze.
Mijn campingmatras is volgens mij 8 cm dik, en ligt echt niet slechter dan dat wat ik thuis heb.
En een fatsoenlijke keuken: ik snap je punt, maar mijn persoonlijke ervaring is dat je barbecue in de vakantie sowieso je belangrijkste keukengereedschap is.
En ik geloof onmiddelijk dat de ski-dorpen prima bereikbaar zijn. Maar juist die dorpen probeer ik in mijn vakantie zo veel mogelijk te omzeilen. Je hebt het over "mooie skidorpen". Kun je daar een voorbeeld van geven, want ik ken alleen volledig aan het toerisme opgeofferde skidorpen die in de zomer overkomen als spookdorpen of juist dermate toeristisch zijn dat de lol er ook wel af is.
StillAwake schreef:Volledig mee eens.
Mijn punt was dan ook dat in het rijtje:
-Camping
-Huisje
-Hotel
-Appartement
de laatste twee voor mij echt afvallen (stedentrips daargelaten), en de bovenste 2 het overwegen waard zijn (waarbij een huisje in de winter prevaleert boven een camping, en in de zomer andersom).
StillAwake schreef:Die ken ik inderdaad ook
Overigens snap ik de keuze "vouwagen" dan nooit zo erg, deze combineert juist de nadelen van de tent en de caravan voor mijn gevoel....
StillAwake schreef:En ik geloof onmiddelijk dat de ski-dorpen prima bereikbaar zijn. Maar juist die dorpen probeer ik in mijn vakantie zo veel mogelijk te omzeilen. Je hebt het over "mooie skidorpen". Kun je daar een voorbeeld van geven, want ik ken alleen volledig aan het toerisme opgeofferde skidorpen die in de zomer overkomen als spookdorpen of juist dermate toeristisch zijn dat de lol er ook wel af is.
Lalage schreef:]Ja, die zijn er inderdaad ook, dan moet ik denken aan Interlaken in Zwitserland. Rustige dorpen met treinstation zijn Ustaoset in Noorwegen en Göschenen in Zwitserland. Er zijn ook autoluwe dorpen, die wil ik graag een keer uitproberen, omdat ik vermoed dat het daar ook minder toeristisch is omdat er geen toeristen per auto mogen komen. Aan de andere kant: we zijn zelf ook toeristen, dus dan is het een beetje gek om te klagen over andere vakantievierders. Ik merkte hierboven al op dat het vaak voldoende is om een paar honderd meter te lopen vanaf een parkeerplaats en dan heb je de menigte wel weer afgeschud.
Overigens staan campings toch ook vol toeristen
Het stomste aan kamperen heb ik trouwens nog niet genoemd: als je 's nachts wakker wordt en naar de wc moet en dan moet je je schoenen aan en je jas om naar de wc te lopen.
ajl schreef:Een skottel op een gasbrander vind ik dan weer verschrikkelijk. Ik zie op sommige campings dat mensen complete keuken uitrustingen meenemen om dan vervolgens niet verder te komen dan even snel voorgekookte aardappelen bakken en een paar worstjes. Wij hebben een cobb met cobble stone briketten en daar afgelopen jaar daar een kip ( gevuld met citroen, noten en kruiden ) op gebraden. Slow cooking ten top, heerlijk.
Het stomste aan kamperen heb ik trouwens nog niet genoemd: als je 's nachts wakker wordt en naar de wc moet en dan moet je je schoenen aan en je jas om naar de wc te lopen.
Marnix schreef:Ik weet niet of je dat altijd standaard doet 's nachts? Hier meestal niet. Voor de kids hebben we trouwens wel een plasemmer die ze gebruiken (en daar heb ik die 3x dat ik wel 's nachts naar de wc moest dankbaar gebruik van gemaakt. Overigens sta je op kleine campings vaak ook neit ver van het toiletgebouw en scheelt het je hooguit een minuut tov een huis. Slippers staan doorgaans bij de ingang van de tent en een jas heb je in de zomer meestal niet nodig voor zo'n klein stukje hoorAls dat alles is om bakken geld te besparen / veel langer op vakantie te kunnen heb ik dat er graag voor over
Ik ben niet zo'n slowcooker op de camping want we zijn altijd op padThuis hou ik er wel weer van, in het weekend slow-cooken (stoofvlees, met te tajine enz). Maar afgelopen jaar dus geen bbq mee gehad, ik heb gewoon een tweepits gasstel en een Cadac Safari Chef 2 om op te kunnen wokken, grillen enz.
ajl schreef:Een plasemmer? Dat vind ik ook best vies. Een minuutje lopen maakt toch ook weinig uit? Het leuke was dan altijd dat je dan samen naar de sterren kon kijken.
Wij zijn overdag ook weg, maar als je einde vd dag thuiskomt, maakt bij onze kinderen twee uur wachten op eten niet zo veel meer uit. Best fijn als ze groter worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast