Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bertiel » 20 jul 2011 18:18

aan allen: beide is me gelukt, ik heb ze weten te rippen als mp3 en ook weer in mappen op m'n usb stick gekregen.
nu zit ik met het probleem dat m'n mappen niet in volgorde staan als ik de usb gebruik in m'n auto, en ook de nummers binnen m'n mappen gaan niet op volgorde.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

thx!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jul 2011 21:40

Ik zit nou al meer dan een uur te proberen om muziek van een CD op mijn MP3-speler te krijgen in Windows Media Player, en het lukt domweg niet. Wat een ongebruiksvriendelijke klerezooi! Zegt 'ie: "sleep hier items heen..." Doe je dat, vertikt 'ie het om er wat mee te doen. Hij laat alleen een tekentje zien wat aangeeft: hier kun je het niet kwijt (zo'n rond verbodsbord met een rode rand en een streep). Zo zit Windows mijn intuïtie gewoon te bedriegen! Wat zijn dat voor programmeurs, die dat in elkaar gefabriceerd hebben?!

Mijn boekje over Windows 7 helpt mij ook niet verder.
Die geeft als eerste instructie: "Klik op de knop Synchroniseren in de opdrachtbalk." Maar ik zie helemaal geen knop die zo heet. Wel een tab, maar dat is geen knop.
Op die tab heb ik uiteraard allang geprobeerd te klikken, en daar schiet ik niets mee op.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 20 jul 2011 23:14

Dat zou kunnen samenhangen met hoe je de mappen op je PC gesorteerd hebt. Windows zet daarvoor een (verborgen) bestandje desktop.ini neer. Daarin staat volgens mij de sorteervolgorde. Mogelijk houdt je autoradio de volgorde aan zoals die in dat bestandje staat.

Er zijn iig apparaten bekend die het op deze manier oppakken ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2011 11:05

@ Boekenlezer: iTunes gebruiken ipv WMP? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 29 jul 2011 18:40

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-one-2205/pd

Wij zijn thuis de trotse bezitters van bovenstaande pc.
Nou wil het geval dat we hem al wel 2x op hebben moeten sturen voor reparatie.
Zoals je op de link kan zien zit er software op genaamd Dell Stage. Na reparatie en herinstallatie van windows zat dit er echter bij terugkomst niet meer op.
Ik heb al op internet zitten zoeken of ik het ergens kon vinden om te downloaden, maar helaas...
Heeft iemand van jullie een tip?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2011 20:17

Marnix schreef:@ Boekenlezer: iTunes gebruiken ipv WMP? :)

ITunes gebruiken is nooit de oplossing :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jul 2011 21:30

jans1 schreef:http://www.dell.com/nl/p/inspiron-one-2205/pd

Wij zijn thuis de trotse bezitters van bovenstaande pc.
Nou wil het geval dat we hem al wel 2x op hebben moeten sturen voor reparatie.
Zoals je op de link kan zien zit er software op genaamd Dell Stage. Na reparatie en herinstallatie van windows zat dit er echter bij terugkomst niet meer op.
Ik heb al op internet zitten zoeken of ik het ergens kon vinden om te downloaden, maar helaas...
Heeft iemand van jullie een tip?

http://support.us.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R291066&formatcnt=0&libid=0&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=433620 kijk hier eens :)

meer STAGE gerelateerde zaken bij dell op deze link : http://search.dell.com/results.aspx?s=gen&c=us&l=en&cs=&k=stage+&cat=sup&x=4&y=3

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 aug 2011 20:02

Carpento schreef:Dat zou kunnen samenhangen met hoe je de mappen op je PC gesorteerd hebt. Windows zet daarvoor een (verborgen) bestandje desktop.ini neer. Daarin staat volgens mij de sorteervolgorde. Mogelijk houdt je autoradio de volgorde aan zoals die in dat bestandje staat.

Er zijn iig apparaten bekend die het op deze manier oppakken ;)

Marnix schreef:@ Boekenlezer: iTunes gebruiken ipv WMP :)

Hé, ik ontdek nu ineens een manier waarop het toch kan. Als ik de CD rip, en dan de geproduceerde bestanden opzoek onder 'Muziek', dan kan ik ze ineens wèl op de MP3-speler zetten!
Gewoon rechtsklikken op het bestand, 'Kopiëren naar' kiezen, en dan de MP3-speler kiezen.
Dat ontdekte ik net, min of meer bij toeval.

Tja, leuk, maar nu is het mosterd na de maaltijd. Op het moment dat ik mijn klacht uitte, was het de avond voordat ik op vakantie zou gaan. Die is nu allang weer voorbij. Maar wel handig om dit te weten, voor een volgende keer.

Zou het punt dan geweest zijn, dat bestanden die je in de lijst zet, MP3-bestanden moeten zijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 08 aug 2011 13:28

Wat had je nog meer voor bestandsformaat dan ?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 aug 2011 18:19

Volgens mij staat er standaard op een CD het .flac-formaat voor ieder muzieknummer.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 14 aug 2011 15:25

:P Cd is physiek, dus niet digitale data.

Gaatjes in een schijf dus het heeft geen format:D
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 sep 2011 11:41

kan je een mapje in windows explorer beveiligen met een wachtwoord en hoe?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 15 sep 2011 12:07

ik heb m'n cd's op een usbstick gezet voor in de auto. Nu zijn er cd's die als een heel concert zijn opgenomen die gelijk doorgaan met het volgende nummer. Op de USB Stick zit daar altijd 2 seconden tussen en dat is best hinderlijk. Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat hij gelijk door gaat?
thx
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 sep 2011 15:39

@johannes1:

Ik weet zo een twee drie niet of je dat met een wachtwoord kunt beveiligen. Je kunt wel aangeven wie er allemaal toegang toe hebben door met rechter muisknop, eigenschappen en dan machtigingen te klikken. Als je bijvoorbeeld meerdere users op een pc hebt, kan je de andere users bijvoorbeeld geen toestemming geven. Of dat waterdicht is, zal je zelf even moeten proberen.

Laat maar horen of het lukt, of dat je een andere optie bent tegengekomen, ben zelf ook wel nieuwsgierig.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 15 sep 2011 21:27

johannes1 schreef:kan je een mapje in windows explorer beveiligen met een wachtwoord en hoe?

Standaard niet echt, hooguit door te rommelen met een extra gebruiker en dan NTFS-rechten aanpassen, maar of dat uberhaupt lukken zal, geen idee.

Bertiel schreef:ik heb m'n cd's op een usbstick gezet voor in de auto. Nu zijn er cd's die als een heel concert zijn opgenomen die gelijk doorgaan met het volgende nummer. Op de USB Stick zit daar altijd 2 seconden tussen en dat is best hinderlijk. Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat hij gelijk door gaat?
thx

Die twee seconden is waarschijnlijk de tijd die je autoradio nodig heeft om het MP3'tje te laden, dat kan kennelijk niet vloeiend achtereen. Een CD kan in één keer doordraaien, een MP3'tje staat op een heel andere manier opgeslagen. Ik denk dat het niet lukt. Herken het probleem wel, best hinderlijk :p

Terug naar “Algemene Zaken”