Boekenlezer ik merk dat je de smaak al aardig te pakken hebt
Het weer is ook mooi, dus je hebt helemaal gelijk dat er veel kilometers gemaakt worden op de motor.
Voor onderhoud, zoek en vraag in elk geval na wat ervaringen zijn bij sommige garages, het lijk me dat je op motor-forum hier wel iets over kan vinden,
zelf is die van mij in onderhoud bij een merkloze liefhebber/knutselaar/verkoper een eenmansbedrijfje in Roden met een flinke loods achter zijn huis, van waarui hij motoren verkoopt en repareert.
Dit soort liefhebbers die ook nog eens betaalbaar zijn zullen ook wel in jouw omgeving zitten, maar of je nu merkdelaer of merkloos kiest is persoonlijke voorkeur en kan ook met de leeftijd van je machine te maken hebben.
Mijn motor moet nog weg voor grote beurt, tenminste ik zou eigenlijk ook niet weten wat dat inhoud, behalve dan dat ik oa sommige kabels niet vertrouw en straks vervangen wil hebben.
zelf merk ik dat ik een beetje laks ben ik het eigen motor onderhoud, helemaal als andere zaken in huis voorrang hebben, zoals klussen in huis, een tuin die in orde gemaakt moet worden, en ik ga pas mijn motor (laten) repareren als ik hem ook droog weg kan zetten in mijn tuin.
Want nu helaas ben ik nog niet in bezit van een schuur, dus dat vraagstuk moet eerst opgelost worden.
en tot die tijd... staat ie zielig onder een regenhoes beetje aangetast te worden door weer en wind... nee er zijn dit jaar inderdaad nog geen kilometers op gereden, dit was andere jaren wel anders

al heb ik het volste vertrouwen erin dat die tijden wel weer herleven!