Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

André

Berichtdoor André » 09 mar 2007 23:06

Boekenlezer schreef:De laatste tijd als ik motor rijd, krijg ik de smaak aardig te pakken in het nemen van bochten. Dan zoek ik een snelheid op waarbij hij lekker schuin gaat.
Je mag wat mij betreft zo schuin gaan als dat het kan, als je dat maar niet op strepen e/o verdrijvingsvakken doet: dat is eng! 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 mar 2007 18:17

Zoals sommige automobilisten rijden... echt schande gewoon!
Dan zit jij als motorrijder op een weg, komen ze de weg op draaien vanuit een zijweg. En ze trekken op alsof hun kofferbak vol met lood zit.
Eergisteren had ik ook weer zoiets. Ik rijd op een weg waar je 80 mag. Ik nader een kruising, en er komt een BMW (5-serie) van rechts. Ik denk: 'Ik ben benieuwd wat die gaat doen. Wachten, of de weg op draaien? Het eerste zou wel netjes zijn, en handig voor mij.' Maar nee hoor, die draait gewoon de weg op. Alsof de automobilist je wil zeggen: 'Ga jij voor mij maar mooi even in de remmen!' Bwoehaha, geen denken aan! Ik liet me niet tegenhouden. Ik reed gewoon langs hem heen! (Een enkele baan, dus een streek die je uitsluitend als motorrijder uit kunt halen. In dit geval was er behoorlijk wat ruimte voor mij.) De auto achter mij moest wel in de remmen voor die zondagsrijder.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mei 2007 18:32

Voor komende vrijdag heb ik mijn motor opgegeven voor een grote beurt. Kost dat veel? Waar moet ik ongeveer op rekenen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 19 mei 2007 18:41

Boekenlezer schreef:Voor komende vrijdag heb ik mijn motor opgegeven voor een grote beurt. Kost dat veel? Waar moet ik ongeveer op rekenen?
Maarruh, een motorrijder doet dat toch altijd zelf? 8)
Of is dat niet meer te doen bij die moderne motoren?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 mei 2007 19:17

Boekenlezer ik merk dat je de smaak al aardig te pakken hebt
Het weer is ook mooi, dus je hebt helemaal gelijk dat er veel kilometers gemaakt worden op de motor.

Voor onderhoud, zoek en vraag in elk geval na wat ervaringen zijn bij sommige garages, het lijk me dat je op motor-forum hier wel iets over kan vinden,
zelf is die van mij in onderhoud bij een merkloze liefhebber/knutselaar/verkoper een eenmansbedrijfje in Roden met een flinke loods achter zijn huis, van waarui hij motoren verkoopt en repareert.
Dit soort liefhebbers die ook nog eens betaalbaar zijn zullen ook wel in jouw omgeving zitten, maar of je nu merkdelaer of merkloos kiest is persoonlijke voorkeur en kan ook met de leeftijd van je machine te maken hebben.

Mijn motor moet nog weg voor grote beurt, tenminste ik zou eigenlijk ook niet weten wat dat inhoud, behalve dan dat ik oa sommige kabels niet vertrouw en straks vervangen wil hebben.

zelf merk ik dat ik een beetje laks ben ik het eigen motor onderhoud, helemaal als andere zaken in huis voorrang hebben, zoals klussen in huis, een tuin die in orde gemaakt moet worden, en ik ga pas mijn motor (laten) repareren als ik hem ook droog weg kan zetten in mijn tuin.

Want nu helaas ben ik nog niet in bezit van een schuur, dus dat vraagstuk moet eerst opgelost worden.

en tot die tijd... staat ie zielig onder een regenhoes beetje aangetast te worden door weer en wind... nee er zijn dit jaar inderdaad nog geen kilometers op gereden, dit was andere jaren wel anders :? al heb ik het volste vertrouwen erin dat die tijden wel weer herleven! :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 mei 2007 19:18

Andre hoewel ik de techniek begrijp ben ik zelf niet de meest handige figuur als het om sleutelen gaat, en dan laat ik het leiver aan iemand over die iets niet molt ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mei 2007 20:06

Zelf doen... heb ik nooit zo'n zin in.
De ketting bespuiten, dat doe ik altijd zelf. En tanken. En de motor wassen. Maar daar houdt het tot nu toe wel mee op.

De vorige keer kreeg mijn motor een kleine beurt. Maar er moest wel wat vervangen worden: de ketting en de tandwielen, en de beide banden. Dat leverde dus een flinke rekening op van ruim 800 euro!
Ik hoop niet dat een grote beurt nog duurder uitpakt, want dan zou ik er misschien verstandig aan doen wat spaargeld op mijn giro te zetten.

André

Berichtdoor André » 19 mei 2007 20:43

Boekenlezer schreef:Zelf doen... heb ik nooit zo'n zin in.
De ketting bespuiten, dat doe ik altijd zelf. En tanken. En de motor wassen. Maar daar houdt het tot nu toe wel mee op.

De vorige keer kreeg mijn motor een kleine beurt. Maar er moest wel wat vervangen worden: de ketting en de tandwielen, en de beide banden. Dat leverde dus een flinke rekening op van ruim 800 euro!
Ik hoop niet dat een grote beurt nog duurder uitpakt, want dan zou ik er misschien verstandig aan doen wat spaargeld op mijn giro te zetten.
Beide banden zul je wel niet hebben opgereden in 1 seizoen, evenzo tandwielen en ketting is mijn vermoeden.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 mei 2007 15:59

Yahoooooooooooooooo!!!

Vandaag ben ik geslaagd voor mn motorrijbewijs!!!OW YEAH!

:yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Helaasch nog geen geld voor een motor, maar het begin is er :)
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 24 mei 2007 16:01

nonno schreef:Yahoooooooooooooooo!!!

Gefeliciteerd, mij zul je er niet op zien!!!
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

André

Berichtdoor André » 24 mei 2007 17:11

YAHOOOOOOO, gefeliciteerd, enzo!!
Doe je wel ff rustig aan in het begin <3

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2007 18:11

Gefeliciteerd!!!!!!!!!

Vriendje is zijn motor aan het verkopen. Vind ik heel niet erg, het was een naar ding om achterop te zitten. Helaas wil hij per volgende zomer weer een nieuwe. Ik vind het aan de ene kant allemaal prima enzo, en best cool ook, maar hij heeft een keer een aardig ongeluk gehad, waar de littekens nog van over zijn armen lopen, en dat vind ik wel een beetje eng.
Dus voor mij voorlopig geen 'achter-op-de-motor-ritjes' meer :( ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 24 mei 2007 18:40

|:)|
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Laughy

Berichtdoor Laughy » 24 mei 2007 21:00

d:)b :yahoooo: =D> :)}o \:D/

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 mei 2007 21:06

COOL!!!!!

gefeliciteerd Nonno!
En wanneer begin jij je motortaxi bedrijf in Uganda? :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Algemene Zaken”