Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor *Annette* » 29 jan 2011 16:45

MissF schreef:Ik heb net maar weer eens 2 hortensia's gekocht voor mijn potten aan de voorkant. Ik had hele mooie nepbloemen gezien, maar ik had er sowieso al minimaal 4 nodig, en die dingen waren al 12,50 per stuk, en dan nog wat nepgroen ertussen, dat vond ik te prijzig worden. Mezelf kennende wil ik over niet al te lang weer wat anders, dus dat had ik er niet voor over. Maar de hortensia's staan prachtig. Nu nog zo houden :-k

Zijde bloemen zijn gewoon duur, als je de 'echte' hebt, zijn ze soms bijna niet te onderscheiden van echte bloemen. De eerste hortensia's zijn niet zo heel sterk, dus wees allert ;). Zodra de blaadjes iets gaan slaphangen de plant in een bakje met lauwwarm water zetten, kan die het water zelf opzuigen, als de grond aan de bovenkant weer nat aanvoelt is de grond weer helemaal vol gezogen.

Planten en bloemen zijn gewoon zo gaaf en wonderlijk :8>! Gister was het zo stralend weer en dan krijg ik echt weer zin om buiten de boel op te vrolijken. Maar het is gewoon nog veel tevroeg :?, er hangen hier wel genoeg violen maar of die de vorst overleefd hebben :-k... Ze kijken nog allemaal erg zielig.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor MissF » 29 jan 2011 16:52

Ik heb nu al een poosje altijd verse bloemen op tafel staan, zo vrolijk :D en omdat we toch geen extra kleur in huis hebben, passen alle kleuren erbij. zeker nu in de tulpentijd, heerlijk :D Nu zijn het felroze, vorige week lichtroze. En natuur narcissen in een mandje. Buiten hebben we toch geen bloemen staan, onze tuin is zomer en winter prachtig groen. Alleen in het voorjaar krijgen we wel bloemetjes in de bomen, da's wel weer erg mooi, laat het voorjaar maar komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 jan 2011 17:13

ik heb vijf amaryllisbollen staan, bij de ene komen vijf bloemen uit één knop.....!!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 02 feb 2011 09:52

Even gal spuwen;
Ik heb 3 weken geleden behang gehaald voor de kamer... Die verkoper had de perfecte kleur behang liggen, hij heeft het voor me uitgerekend, en hij had nog precies genoeg rollen voor me liggen, ipv 18,50 de rol, kreeg ik ze voor 7 euro de rol mee, omdat het een restant was.
Als we 'normaal' zouden behangen, zouden we zelfs 2 banen over hebben...
Dus gisteren zijn er 3 tante's van me aan het behangen gegaan...Moeten ze de voor- en achtermuur (dat zijn de enige 2 muren met een raam erin) nog...Blijkt dat ze geen rollen meer hebben...Met andere woorden, er komen gewoon 2 rollen te kort!
Ik baal zo enorm! Ik ben al vanaf 9 uur allerlei behangwinkels bij langs aan het bellen, maar het lijkt onvindbaar, en om die 2 muren nou andere kleur of andere print te doen, lijkt me niet mooi omdat het zo druk word i.c.m. die ramen ](*,) Ik word hier echt zó sjaggi van!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 feb 2011 09:54

@Judith dat is echt balen! Kun je niet op internet kijken of je het kan vinden? Als je op typenummer zoekt?

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 02 feb 2011 09:57

ik heb van alles uitgeprobeerd, het is noordwand behang, de brand-new collection, maar het soort wat ik zoek is van een vorige collectie en grote kans dat het niet meer verkrijgbaar is, heb ook al met de firma gebeld, zij hebben het ook niet meer, maar hebben wel een soortgelijk behang nu in de collectie, maar dat heb ik liever niet
Want zoiets heb ik op onze slaapkamer gedaan, het leek minimaal te verschillen maar als je het naast elkaar ziet aan de muur zie je het heel goed, en dan blijf ik balen ;-)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 feb 2011 09:59

-Judith- schreef:ik heb van alles uitgeprobeerd, het is noordwand behang, de brand-new collection, maar het soort wat ik zoek is van een vorige collectie en grote kans dat het niet meer verkrijgbaar is, heb ook al met de firma gebeld, zij hebben het ook niet meer, maar hebben wel een soortgelijk behang nu in de collectie, maar dat heb ik liever niet
Want zoiets heb ik op onze slaapkamer gedaan, het leek minimaal te verschillen maar als je het naast elkaar ziet aan de muur zie je het heel goed, en dan blijf ik balen ;-)

Misschien een gek idee, maar kijk eens op marktplaats! Misschien heeft iemand wel twee rollen over... Je weet maar nooit. Succes met je zoektocht.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 feb 2011 10:09

Wat ontzettend balen, -Judith-!

Vanmiddag moet ik ook naar de behang- en verfzaak, 'k zal eens kijken of er nog iets staat van de BN-collectie. Enne, de tip van Daatje123 is ook goed; behang en gordijnstoffen van Laura Ashley kun je ook vaak "tweedehands" kopen, alleen dan via e-bay.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 feb 2011 14:13

Wat balen, judith! Is het ook geen optie om die muren te behangen met effen behang in de kleur van het andere behang, of te verven met muurverf? Of vraag anders eens advies bij een goede verf/behangzaak, vaak hebben die wel creatieve ideeen.

Oef.. wij hebben gisteren bij een huis gekeken waar ik nu dus echt helemaal verliefd op ben :mrgreen: jaren 30, met kamer-en-suite, glas in lood, origenele plafonds met sierlijsten... Gewoon echt een droomhuis :D

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 02 feb 2011 14:45

Leuk haai, willen jullie verder gaan met dit huis of zitten er toch ook nog haken en ogen aan?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 feb 2011 14:54

Nou... er zit geen wasmachine aansluiting in :mrgreen:
We willen erg graag verder met dit huis, ben nu dus druk aan het bellen met allerlei adviseurs voor nog wat info. En me verder op internet al helemaal aan het verlekkeren bij mooie jaren 30 houtkachels enzo 8)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 feb 2011 15:12

pannenkoek schreef:ik heb vijf amaryllisbollen staan, bij de ene komen vijf bloemen uit één knop.....!!

Inmiddels staan er 2 met 6 knoppen
Heb ik nog nooit gehad
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 feb 2011 15:26

Haai schreef:Wat balen, judith! Is het ook geen optie om die muren te behangen met effen behang in de kleur van het andere behang, of te verven met muurverf? Of vraag anders eens advies bij een goede verf/behangzaak, vaak hebben die wel creatieve ideeen.

Oef.. wij hebben gisteren bij een huis gekeken waar ik nu dus echt helemaal verliefd op ben :mrgreen: jaren 30, met kamer-en-suite, glas in lood, origenele plafonds met sierlijsten... Gewoon echt een droomhuis :D
Je hebt je huis toch al verkocht? Hoeveel maanden heb je nu om iets te vinden?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 feb 2011 15:41

@kwebbel: 1 juli hebben we de overdracht, wij moeten dus voor die tijd iets anders hebben. Lukt dat niet, dan kunnen we altijd nog tijdelijk bij mijn ouders intrekken. Ik vind het wel een prettig idee om zoiets achter de hand te hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2011 15:41

Spannend Haai.

Terug naar “Algemene Zaken”