Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Haai » 24 jan 2011 21:55

Leuk Judith!

@vpk: ik kon ze ook niet zien, maar als je errug nieuwsgierig bent lukt het zo misschien wel:
re-muisknop - eigenschappen - URL adres kopieren naar de browserbalk. Dan kun je ze ws wel openen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 08:18

Wat een slimme oplossing voor nieuwsgierige mensen, Haai! Zo kon ik de foto's tenminste ook bekijken :wink: ...

Leuk, Judith! Het begint er al echt 'af' uit te zien!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2011 09:42

Leuk judith.

Wij gaan een van de (slaap)kamers boven opknappen, nu heb ik een leuke witte kast gezien. Wat zouden jullie voor vloer doen? qua kleur? of materiaal.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 10:03

ik weet niet wat je in de rest van je huis hebt? Ik vind vaak 1 geheel wel mooi. Wij hebben door het hele huis houten vloeren en ik ben daar zelf wel weg van, makkelijk schoon te houden en lekker warm aan je voeten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2011 10:30

In onze slaapkamer hebben we een witte vloer. Voor de rest ligt er op de vloer nog zeil en vloerbedekking van de vorige bewoners.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 10:33

Dan zou ik ook voor een witte vloer kiezen. Wat voor vloer is het? Ik houd er persoonlijk niet van om in elke kamer iets anders neer te leggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2011 10:40

Dan zou ik voor een andere kleur kast moeten gaan. k Ben niet zo echt helemaal gek van die witte vloer.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 25 jan 2011 12:02

Wij hebben grijsachtig laminaat, staat onwijs mooi met witte meubelen! Lekker wollig kleed voor je bed, wit, of juist een heel donkere kleur, maakt het dan helemaal af!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jan 2011 20:47

Haai schreef:@vpk: ik kon ze ook niet zien, maar als je errug nieuwsgierig bent lukt het zo misschien wel:
re-muisknop - eigenschappen - URL adres kopieren naar de browserbalk. Dan kun je ze ws wel openen.

:mrgreen: errug nieuwsgierig zal ik niet zeggen maar een beetje toch echt wel. het is dan ook gelukt! bedankt voor je goeie tip!

leuk judith! fijn gevoel he, als het behang eenmaal aan de muur zit. vind vooral die van jullie slaapkamer erg mooi! en de badkamertegels ook.

@ evelien: een grijskleurige vloer lijkt me ook erg mooi indd bij witte meubels. maar ik zou ook niet in alle kamers iets anders leggen. dan misschien behalve jullie slaapkamer op de verdieping de rest wel hetzelfde?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2011 20:50

De vloer van de werkkamer van m'n man wordt ook wit (net zoals onze slaapkamer).
Dat witte is niet spierwit (met een soort grijs er door heen).
Dus misschien een grijze vloer wel leuk.

Beneden wordt (als we gaan verbouwen) wel alles 1 en dezelfde vloer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 21:05

Wordt mooi Judith!
En Evelien, wij hebben een houtkleurige vloer, met witte kasten. Ik hou zelf wel van een beetje afstekend. Wij hebben voor bruin gekozen, omdat ik perse taupe kleurige jaloezieen wilde, omdat we die beneden ook hebben, en ik wilde alle ramen overal hetzelfde en dezelfde kleur (aan de voorkant dan). maar als we beneden geen taupe hadden, dan zou ik ook voor een grijzige vloer gaan.

Ik heb net maar weer eens 2 hortensia's gekocht voor mijn potten aan de voorkant. Ik had hele mooie nepbloemen gezien, maar ik had er sowieso al minimaal 4 nodig, en die dingen waren al 12,50 per stuk, en dan nog wat nepgroen ertussen, dat vond ik te prijzig worden. Mezelf kennende wil ik over niet al te lang weer wat anders, dus dat had ik er niet voor over. Maar de hortensia's staan prachtig. Nu nog zo houden :-k
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jan 2011 23:31

Evelien schreef:De vloer van de werkkamer van m'n man wordt ook wit (net zoals onze slaapkamer).

En dan is het verschil ook niet zo opvallend dat het storend is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jan 2011 19:12

mooie foto's! En mooie tegels in de badkamer!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 jan 2011 20:21

Evelien schreef:De vloer van de werkkamer van m'n man wordt ook wit (net zoals onze slaapkamer).

Beneden wordt (als we gaan verbouwen) wel alles 1 en dezelfde vloer.

toen wij jaren geleden hier in de keuken een lichtgrijze muur maakten heette dat 'sluiergrijs'
Idd wit met een lichte tint grijs. Of 'misty' dat is volgens mij iets lichter.

Ik ben ook in huis bezig.
Gister het plafond vd kamer vd meiden gesausd, en de helft vd gang. Vanmiddag de andere helft vd gang gedaan. Boeken gehaald voor een nieuw behangetje vd meiden. Moet niet al te druk zijn, er hangt ook een bewerkt gordijn in diverse kleurvlakken. En het gordijn is niet aan vervanging toe. Morgen de wc sauzen, ziet er ook niet meer uit met schimmelvlekken.
De slaapkamer van ons moet ook gedaan worden. Maar daar hangen 6 boekenplanken met in totaal 600 boeken, dus dat wordt eerst een sjouw klusje. Dan het plafond sauzen. Maar boven het bed kan ik niet komen. Wij doen het altijd met een kwast. Met een roller spettert het zo erg. Wij gebruiken badkamer/keukenverf van alabastine, en dat is dikker dan gewone latex saus. We zullen een brede plank op het bed moeten leggen, zodat we daar de trap op kunnen zetten. Dan ook bij ons nog een mooi behangetje. En dan hebben we het voorlopig weer gehad. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 29 jan 2011 16:31

Ik had al wat foto's geplaatst, maar kzag dat k dat in t verkeerde topic gedaan had... (huis kopen). Nu nog wat fotootjes maar dan hier :lol:
In de afgelopen 4 dagen is mn vader bezig geweest met t trekken van nieuwe bedrading en het ophangen van een nieuwe groepenkast.
De oude situatie:
Afbeelding
en de nieuwe:
Afbeelding

Voor een aantal extra stopcontacten in de woonkamer, moesten er wat gleuven gemaakt worden, om de bedrading doorheen te trekken:
Afbeelding
Dat werd enigzins stoffig op de hele begane grond:
Afbeelding

Het plafond op onze slaapkamer ziet er nu nog zo uit:
Afbeelding
Gelukkig zijn vanmorgen de materialen bezorgd, die we nodig hebben om dat gat te dichten :lol:
Afbeelding
Szent az Úr

Terug naar “Algemene Zaken”