Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Yoshi » 12 aug 2016 14:14

Marnix schreef:Goed voor de weerstand!

Idd! Niet van dat benauwde.
Echte mannen drinken vanaf nu dus gewoon hun water uit flesjes. :p

Zonder gekheid, ik gebruik elke dag een waterflesje die ik ook vul als nodig. In de avond gaat die in de vaatwasser en in de ochtend pak ik hem er weer uit om weer te gebruiken. Is dit ook zo waanzinnig slecht? Ik denk het eigenlijk niet en het bespaart wel het milieu.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2016 14:20

Yoshi schreef:Zonder gekheid, ik gebruik elke dag een waterflesje die ik ook vul als nodig. In de avond gaat die in de vaatwasser en in de ochtend pak ik hem er weer uit om weer te gebruiken. Is dit ook zo waanzinnig slecht? Ik denk het eigenlijk niet en het bespaart wel het milieu.

Hier worden waterflesjes ook meerdere malen gebruikt hoor. Ik spoel ze om met een scheutje neutrale afwas (klok) en heet water en laat ze dan omgekeerd drogen op een schone theedoek. Daarna worden ze weer gevuld en gaan de koelkast in.
Maar je vergeet de dop toch niet Yoshi? :D
Maar na een aantal keren (plm 10 of zo) vervang ik ze wel hoor.
De anderhalve literfles wordt ook een paar keer schoongemaakt en hervuld.
Je moet wel flessenwater in huis hebben, onlangs werd het water onverwacht voor ruim 3 uur afgesloten, wegens een lek in een andere straat.
En zo lang zonder water is best lang.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Honesty

Berichtdoor Honesty » 12 aug 2016 19:19

Chaya schreef:Je waterflesje bijvullen is viezer dan likken aan wc-bril

Drink jij water uit een flesje dat je keer op keer bijvult? Tijdens het sporten of gewoon als je dorst hebt? Uit onderzoek van treadmillreviews blijkt dat zo'n flesje water maar liefst 900.000 bacteriën kan tellen, dat zijn er meer dan op een wc-bril.

beetje appels met peren vergelijken in de komkommertijd :-) Op een wc bril zitten met een beetje pech wat coli-bacterieen, die heel wat schadelijker zijn dan die bacterieen aan een flesje.
Wie zich te goed en te vaak wast en te steriel leeft wordt veel sneller ziek.
Marnix heeft gelijk.
Maar goed, de krant moet ook vol.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2016 21:36

Honesty schreef:Maar goed, de krant moet ook vol.

Het is geen komkommertijd, dat is er niet meer vanwege de aanslagen.
Ook andere onderzoeken wijzen uit dat je je flesje elke dag goed moet schoonmaken en dan kun je het hervullen.
https://www.krnwtr.nl/dag-17-kan-ik-mij ... rgebruiken
https://www.gezondheidsnet.nl/dorstless ... terflesjes

Ik zou het risico niet graag nemen om poepbacteriën te drinken. :-&
En je wast je bord en bestek toch ook af voordat je het weer gebruikt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Honesty

Berichtdoor Honesty » 13 aug 2016 17:39

Chaya schreef:Ik zou het risico niet graag nemen om poepbacteriën te drinken. :-&

Er valt wel eens iets op de grond, wat ik dan even afblaas en gewoon opeet hoor :-)\
Ben niet zo steriel.
En nooit ziek.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 13 aug 2016 19:20

Chaya schreef:Het is geen komkommertijd, dat is er niet meer vanwege de aanslagen.
Ook andere onderzoeken wijzen uit dat je je flesje elke dag goed moet schoonmaken en dan kun je het hervullen.
https://www.krnwtr.nl/dag-17-kan-ik-mij ... rgebruiken
https://www.gezondheidsnet.nl/dorstless ... terflesjes

Ik zou het risico niet graag nemen om poepbacteriën te drinken. :-&

Wat een geneuzel Chaya, had ik toch niet gedacht van iemand als jou [-X .

Alsof je daar ziek van wordt zeg, kom op hé! Juist dat ziekelijk, steriele gedoe leidt tot enge aandoeningen en verschrikkelijke ziektenbeelden.
Kijk eens naar Mortlachs gezin, die hebben jarenlang zwaar vergiftigd water gedronken en kunnen het (ondanks enkele lichamelijke klachten) nog altijd na vertellen.
Nu ga je mij niet vertellen dat ik op de IC beland als ik m'n plastic flesje water zonder te wassen ga zitten bijvullen. [-(

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 sep 2016 17:13

Kort geleden was ik bij de Albert Heijn, en het leek mij wel eens wat om gevulde koeken mee te nemen. Maar dan valt er altijd te kiezen. Zoals de gewone AH gevulde koeken, of de AH Basic gevulde koeken. De eerste: 6 voor € 1,88. De tweede: 8 voor € 0,57. Ik dacht: "ik kan ze ook allebei proberen", en heb ze beiden maar meegenomen. In beide gevallen zijn ze best lekker. Dat je nou zegt "wat zijn die AH Basic koeken slecht!", nee, dat zeker niet. Het enige wat me aan die AH Basic koeken de eerste keer opviel, was enige droogheid bij de tweede koek die ik nam. Dat heb je bij die gewone AH-koek niet.

Ik heb ook wel eens gevulde koeken van de Hoogvliet gehad, waarbij je vier koeken voor €3,- hebt. Dat is ook weer een fors andere prijsstelling, maar die waren wel heel erg lekker.
Op de website van AH kom ik ook zoiets tegen: zie hier. Dat komt inderdaad van de afdeling waar je de lekkerste dingen vandaan haalt.

Afbeelding
Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2016 10:20

Gisteravond deze gegeten:
Afbeelding
Verkrijgbaar bij o.a. AH.
Opgerold met gerookte zalm, kruidenkaas en reepjes ijsbergsla. Heerlijk!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor lekkerbek » 06 okt 2016 06:09

Boekenlezer, als ik een gevulde koek neem dan is dat bij de bakker vandaan. Dan ben ik bijna evenveel kwijt als jouw duurste pakje bij de AH maar dan weet ik zeker dat ik een smakelijke hap heb, en ik weet zeker dat ik het bij die ene houd en niet het hele pak leeg eet. Bij de weight watchers zeiden ze dit als tip, als je dan toch voor wat lekkers gaat geniet daar dan echt van maar haal 1 goede, dat is beter dan 6 minder lekkere koeken :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2016 17:11

Herkent iemand deze koekjes? Ik ben op zoek naar dit soort kaaskoekjes en deze lijken er heel erg op (rond, plat, gaatjes in het midden)

https://goo.gl/images/YH5SSk

Ze zaten altijd in een donkerblauwe rol, maar ik weet het precieze merk niet meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2016 18:25

lekkerbek schreef:Boekenlezer, als ik een gevulde koek neem dan is dat bij de bakker vandaan. Dan ben ik bijna evenveel kwijt als jouw duurste pakje bij de AH maar dan weet ik zeker dat ik een smakelijke hap heb, en ik weet zeker dat ik het bij die ene houd en niet het hele pak leeg eet. Bij de weight watchers zeiden ze dit als tip, als je dan toch voor wat lekkers gaat geniet daar dan echt van maar haal 1 goede, dat is beter dan 6 minder lekkere koeken :wink:

Helemaal mee eens!

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 13 okt 2016 20:31

Lekkerbek heeft gelijk Boekenlezer. De gevulde koeken van AH zijn, op z'n Hollands gezegd; geen vreten.
Gewoon weer ouderwets naar de bakker of de markt. Jullie zullen daar vast wel een Bakker 't Stoepje hebben?!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 okt 2016 14:30

Mortlach schreef:Herkent iemand deze koekjes? Ik ben op zoek naar dit soort kaaskoekjes en deze lijken er heel erg op (rond, plat, gaatjes in het midden)
https://goo.gl/images/YH5SSk
Ze zaten altijd in een donkerblauwe rol, maar ik weet het precieze merk niet meer.

Jaaa, die herken ik zeker. Nu je het zegt, die bestaan niet meer. Die waren zo lekker.
Volgens mij waren ze van Lu, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zie nu ook weleens kaaskoekjes (van verkade) maar dan zitten er kruiden bijin of uitjes, dat vind ik niet lekker.
De Tuc kaaskoekjes vind ik geen goede vervanger.
Ik ben bang dat je dit moet parkeren in je nostalgisch geheugen Mortlach en op zoek moet naar andere.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2016 15:24

Chaya schreef:Jaaa, die herken ik zeker. Nu je het zegt, die bestaan niet meer. Die waren zo lekker.
Volgens mij waren ze van Lu, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zie nu ook weleens kaaskoekjes (van verkade) maar dan zitten er kruiden bijin of uitjes, dat vind ik niet lekker.
De Tuc kaaskoekjes vind ik geen goede vervanger.
Ik ben bang dat je dit moet parkeren in je nostalgisch geheugen Mortlach en op zoek moet naar andere.

LU? Dat zou kunnen, ik weet het echt niet meer.

De meeste vervangers zijn veel brosser en dat is net niet wat ik zoek. Of inderdaad, met allerlei extraatjes die ik niet nodig vind. Tuc is het inderdaad ook niet, want die vallen altijd ontzettend tegen.

Misschien dat ik het merk uit het plaatje probeer, want ze lijken er visueel wel heel erg op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 okt 2016 15:31

Tesco verkoopt die kaaskoekjes onder een huismerk. Ik was in Dublin om mijn paspoort te laten verlengen en heb een paar rolletjes meegenomen. Ik heb me wel ingehouden, want ik moet aan mijn lijn denken :-)

Terug naar “Algemene Zaken”