StillAwake schreef:
Waar keek jij naar?
Suzuki....die hebben er o.a. veel last van.....
Wij zijn nu voor Hyundai gegaan (dat ging nog wel....hadden groot nieuw ingeslagen dus vooralsnog voorraad)

Overigens gewoon benzine

Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:
Waar keek jij naar?
StillAwake schreef:Heb je wel elektrisch overwogen?
Het punt waarop elektrisch voor de particulier aantrekkelijker wordt dat benzine komt erg dichtbij (of is wellicht al gepasseerd)
Ik ga van een auto die 10 liter per 100 km gebruikte naar een auto die 19 kwH gebruikt op diezelfde afstand.
Dat betekent dat ik met de huidge benzineprijs een kwart aan "brandstofkosten" heb.
En ik ben bang dat dat verschil nog veel groter zal worden...
StillAwake schreef:Heb je wel elektrisch overwogen?
Het punt waarop elektrisch voor de particulier aantrekkelijker wordt dat benzine komt erg dichtbij (of is wellicht al gepasseerd)
Ik ga van een auto die 10 liter per 100 km gebruikte naar een auto die 19 kwH gebruikt op diezelfde afstand.
Dat betekent dat ik met de huidge benzineprijs een kwart aan "brandstofkosten" heb.
En ik ben bang dat dat verschil nog veel groter zal worden...
StillAwake schreef:Dat ben ik met je eens, maar aangezien MoesTuin schreef naar een nieuwe auto te hebben gekeken was dat mijn vraag.
Wel denk ik dat je, zelfs als je de afschrijving meetelt, op dit moment goedkoper uit bent met elektrisch.
Maar inderdaad, dat kan alleen uit als je 70k op de plank hebt liggen, en ik denk dat de meeste mensen dat niet hebben.
In die zin is het eigenlijk jammer dat autorijden dan goedkoper wordt voor mensen die een grotere investering kunnen doen.
Tweedehands elektrisch is nog nauwelijks te vinden, en wat je vindt zijn vooral de auto's uit de allereerste generaties.
En of je daar gelukkig van wordt: ik vraag het me af...
Overigens heb ik private lease ook eens doorgerekend, en zelfs dat komt op een vergelijkbaar prijsniveau uit.
Ik kocht ook altijd auto's van zo'n 5 jaar oud, en reed er dan 5 jaar mee, en dat was nu ook de eerste gedachte. Maar toch een andere weg gekozen...
Maar eerlijk is eerlijk: de private lease tarieven vielen me mee (komt uit op een redelijk vergelijkbaar kostenplaatje als kopen)
StillAwake schreef:Klopt.
En daar komt voor de meeste Nederlanders bij dat het een voordeel is dat veel lease-maatschappijen hun auto's in Noord-Holland inschrijven (goedkoper voor de wegenbelasting).
Als je in Noord-Holland woont heb je daar precies niks aan, maar voor mensen in alle andere provincies is dat een besparing, waardoor PL al snel het punt nadert waarop het goedkoper wordt.
Bovendien kan een leasemaatschappij vanwege de bulk aan auto's betere tarieven afspreken voor onderhoud en verzekeringen.
StillAwake schreef:wees blij, da's een end goedkoper in de wegenbelasting
StillAwake schreef:En ten opzichte van Zuid Holland?
Da's de duurste namelijk...
Scheelt toch een euro per maand, ik zou er voor tekenen...
StillAwake schreef:En ten opzichte van Zuid Holland?
Da's de duurste namelijk...
Scheelt toch een euro per maand, ik zou er voor tekenen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten