Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 18:55

AikonGirl schreef:Baal echt dat ik niet naar de TT ga dit jaar...
Ben twee keer geweest, en 't is echt super.

Ga jij er naar toe?

Ik denk dat het er niet echt in zit, dit jaar. 'k Moet zaterdag om 17:00 alweer in het midden des lands zijn, en ik weet niet of dat goed te combineren is met de TT.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 19:03

spacy schreef:
AikonGirl schreef:Ga jij er naar toe?

niet naar de races, vind ik zonde van het geld, kijk dat zaterdag wel voor de tv, wel de stad in, alleen dit jaar dus met andere redenen als het vertier ;)

Hmm, dat lijkt mij nou juist enorm kicken om dat eens te zien. 'k Heb dat nog nooit live gezien, alleen maar TV-beelden.
Ik kan je er zo een paar geven:
Dit filmpje, of deze pagina met filmpjes.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 jun 2006 19:49

Napoleon schreef:
Debor@ schreef:@ AikonGirl: Vandaag een motor een gruwelijke schuiver zien maken, die gozert had mouwloos shirtje aan, korte broek en kisten. Ik als toeschouwer schrok nog meer dan de persoon zelf, die trok een fles water uit z'n rugzak, spoelde het bloed (armen en benen lagen flink open) en zand en zo weg, trok de motor overeind, klopte zn kleren af en ging grijnzend verder :shock:.

dan voel je wél dat je leeft :D
En nu weet ik ook wie het is, een kennis van een collega. Hij had nu wel onwijs last van zijn spieren en liep erg moeilijk. Z'n motor had meer schade dan hij (en ik) dacht, maar verder geen drama's dus :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 20:03

Gisterochtend op de A1: de file begon duidelijk eerder dan normaal. Ik zag ook een ambulance met sirene langs komen.
Een auto en een motor waren tegen elkaar aan gekomen.
Vanmorgen op de A1: ik zag twee auto's op de vluchtstrook staan, met ingedeukte achter- en voorkant. Te laat geremd dus.

Wel irritant trouwens, die automobilisten, die ondanks het natte wegdek veel te dicht achter mij blijven rijden. Ga ik alleen maar extra voorzichtig van doen, want dan mag het helemáál niet meer fout gaan!
Of van die schooiers, die bij het inhalen heel dicht langs je achterkant gaan.
O ja, vanmiddag in de file, kwam er ineens een muts van rechts, die blijkbaar zoiets had van: 'Jij kan wel een baan opschuiven.' Kwam gewoon naar links, alsof ze me van de baan weg wilde drukken. Gelukkig deed ze dat dan niet helemaal zo lang als ik er nog reed. Maar toch, ik vind het vrij lomp.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 jun 2006 08:15

Boekenlezer schreef:
AikonGirl schreef:Baal echt dat ik niet naar de TT ga dit jaar...
Ben twee keer geweest, en 't is echt super.

Ga jij er naar toe?

Ik denk dat het er niet echt in zit, dit jaar. 'k Moet zaterdag om 17:00 alweer in het midden des lands zijn, en ik weet niet of dat goed te combineren is met de TT.

nee je moet zaterdag zeker niet naar de races gaan als je op tijd weer op een andere plek in het land moet zijn, de in- en uittocht, van zowel TT, superbike, truckstar of ander groot circuit evenement leveren hier dikwijls flinke vertragingen op op de A28.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 jun 2006 08:22

Boekenlezer schreef:...ik zag twee auto's op de vluchtstrook staan, met ingedeukte achter- en voorkant. Te laat geremd dus....

Wel irritant trouwens, die automobilisten...

hehe nu al mopperen op ze ? ;)

je zult in vervolg met het volgende rekening moeten houden:
een groot deel van de automobilisten (dus gelukkig niet alle) kijken alleen maar voor zich en hebben geen enkel benul van wat er allemaal nog meer in de buurt van hun auto plaats vind, kortom het zijn slechte kijkers.
Ze reageren om deze reden ook slecht op situaties.

Mijn ervaring is dat je van 2 groepen verkeersdeelnemers wel met vrij grote zekerheid kan zeggen dat ze wel goed kijken, ook in hun spiegels, en deze 2 groepen blijken vaak ook redelijk sociaal tegen elkaar, vrachtwagenchauffeurs en motorrijders.

In files zie je ver voor je vrachtwagens al een beetje opzij gaan om ruimte midden tussendoor te creeren, of bij die 2 meter stroken waar ze vaak middenop gaan rijden ivm veiligheid, laten ze rechts wel motoren passeren :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jun 2006 16:33

spacy schreef:
Boekenlezer schreef:...ik zag twee auto's op de vluchtstrook staan, met ingedeukte achter- en voorkant. Te laat geremd dus....

Wel irritant trouwens, die automobilisten...

hehe nu al mopperen op ze ? ;)

je zult in vervolg met het volgende rekening moeten houden:
een groot deel van de automobilisten (dus gelukkig niet alle) kijken alleen maar voor zich en hebben geen enkel benul van wat er allemaal nog meer in de buurt van hun auto plaats vind, kortom het zijn slechte kijkers.
Ze reageren om deze reden ook slecht op situaties.

Mijn ervaring is dat je van 2 groepen verkeersdeelnemers wel met vrij grote zekerheid kan zeggen dat ze wel goed kijken, ook in hun spiegels, en deze 2 groepen blijken vaak ook redelijk sociaal tegen elkaar, vrachtwagenchauffeurs en motorrijders.

In files zie je ver voor je vrachtwagens al een beetje opzij gaan om ruimte midden tussendoor te creeren, of bij die 2 meter stroken waar ze vaak middenop gaan rijden ivm veiligheid, laten ze rechts wel motoren passeren :)

Vanmorgen was helemaal het toppunt: een automobilist die nogal gefrustreerd was, met psychopathisch gedrag. (Wellicht door de langzame rij met vrachtwagens waarin hij een tijd lang gereden had? Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarvan zo gek gaat doen. Er zal meer met hem aan de hand geweest zijn. Die vent moet eens bij een psychiater langs, die dan mooi aan de politie, RDW, of wie daar ook precies over gaat, het advies kan geven om zijn rijbewijs af te nemen.) Zoals: mij er niet tussen laten na het inhalen, maar integendeel, het gat opzettelijk dicht rijden. Ik had dus even erg weinig ruimte. Maar zodra ik weer de ruimte had, draaide ik het gas weer lekker open. Had hij nog blijkbaar de behoefte om achter me aan te komen, om zijn middelvinger op te kunnen steken.
Ik merkte al wat nattigheid bij het allereerste begin, toen ik naar een linkerbaan reed toen die beschikbaar werd, en hij naar links ging met de overduidelijke voorkeur om géén richting aan te geven. Dat terwijl ik toch vlak voor die tijd op uiterst beschaafde wijze achteraan gesloten had in zijn rij, achter hem. 'k Had misschien ook een plek op kunnen zoeken verderop in de rij, maar ik koos voor de voorzichtige optie.

En vanmiddag weer naar huis terug door de spits met de files, terwijl de race-hormonen door mijn aderen stroomden. Hmm, niet echt een ideale combinatie. Wel snel en sportief willen rijden, en lekker schuin door de bochten willen, maar dat stomweg niet kunnen doen! De weg was immers overvol met koekblikken. :(

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jun 2006 14:13

Nicky Hayden heeft de TT dus gewonnen, w.b. de zwaarste klasse. 'k Vond het wel jammer dat Colin Edwards van zijn motor afviel. Ik was er eigenlijk wel voor dat hij zou winnen. Ik rijd net als Colin Edwards en Valentino Rossi ook Yamaha. Maar het merk helm wat ik heb is wel hetzelfde als waarmee Nicky Hayden (en Colin Edwards) rijdt: Arai.
Spectaculaire race was het!

Afbeelding

Die grote voorsprong waarmee Jorge Lorenze de 250cc won is ook wel het noemen waard. Zijn voorsprong werd als maar groter.
Een hard gevecht om een bepaalde plek is altijd wel een mooi gezicht, maar bij de eerste plek ging dat niet op.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 26 jun 2006 11:01

Het was weer geweldig op de TT :D
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2006 12:38

En vooral om - in de auto - terug te rijden... ;-)
Boekenlezer kan nou wel schelden op automobilisten, bij mij kwamen de motorrijders ook linksom en rechtsom langs...
De honderden mensen langs de kant waren zeker een fenomeen op zich... tot aan Amersfoort hebben we ze gezien, mensen langs de kant van de weg, op bruggen...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 jun 2006 16:29

Riska schreef:En vooral om - in de auto - terug te rijden... ;-)
Boekenlezer kan nou wel schelden op automobilisten, bij mij kwamen de motorrijders ook linksom en rechtsom langs...
De honderden mensen langs de kant waren zeker een fenomeen op zich... tot aan Amersfoort hebben we ze gezien, mensen langs de kant van de weg, op bruggen...

Tsja, het blijven mooie dingen, die motoren. Zo'n toeloop krijg je met het gemiddelde autoverkeer niet voor elkaar. :D

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 27 jun 2006 10:14

Boekenlezer schreef:

Tsja, het blijven mooie dingen, die motoren. Zo'n toeloop krijg je met het gemiddelde autoverkeer niet voor elkaar. :D

aah ik dacht dat ze er voor ons stonden :mrgreen: . Nee, geweldig gezicht, en dan de overvolle BP's en Shell's, én onderweg in de auto hand uit het raam de 'hifive' ..'t blijft leuk

We stonden op n mooie plek, de strubbenbocht.

Afbeelding

Rossi
Afbeelding
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jun 2006 16:46

nonno schreef:
Boekenlezer schreef:

aah ik dacht dat ze er voor ons stonden :mrgreen: . Nee, geweldig gezicht, en dan de overvolle BP's en Shell's, én onderweg in de auto hand uit het raam de 'hifive' ..'t blijft leuk

We stonden op n mooie plek, de strubbenbocht.

http://www.pix8.net/pro/pic/148871MuKO/899041.jpg

Rossi
http://www.pix8.net/pro/pic/148871MuKO/899039.jpg

Zo, en dat was jouw uitzicht?
Dat ziet er gaaf uit! :D

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 27 jun 2006 19:34

Gaaaaf Nonno! Rossi heerscht 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jun 2006 17:59

Op de A9 zijn ze van plan om het 4-baans te maken, i.p.v. 3-baans, meen ik wel eens gelezen te hebben. I.i.g. kom ik er de laatste tijd duidelijk smallere banen tegen.
Mijn eerste gedachte met die smalle banen bij file: "Tsjonge, dat is wel èrg krap!" Ik heb reeds gezien dat tussen de rijen auto's door rijden wel eens erg lastig zou kunnen worden, en dat het voor motorrijders flink meer vertraging zou geven, als daar inderdaad na de voltooiïng ook files staan. (En als het binnenkort nog niet het geval is, dan vast wel in de toekomst, gezien het toenemende verkeer.)
Kijk, dat al die auto's stilstaan, zal mij een worst wezen. :mrgreen: Als ik er maar tussendoor kan. Helaas met lage snelheid, maar toch, ik beweeg dan tenminste nog.

Vandaag zag ik ook nog een Kawasaki ZX-10R, bij het rijden in de file. Wat een mooie motor is dat zeg!
En dan heb ik het over het nieuwste model, zoals die nu nieuw verkocht wordt. (Zie volgend plaatje hieronder.)

Afbeelding

Dit gaat ook over dat model.

De vorige (zie plaatje onder) heb ik de laatste tijd ook wel een paar keer zien rijden, maar die vind ik duidelijk minder mooi.

Afbeelding

Terug naar “Algemene Zaken”