Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:35 graden is ook niet alles (al is dat lekkerder dan dit in mijn optiek), maar ik ken niemand die blij is met het druilerige weer van nu, en de relatief lage temperatuur van 16 graden.
StillAwake schreef:35 graden is ook niet alles (al is dat lekkerder dan dit in mijn optiek), maar ik ken niemand die blij is met het druilerige weer van nu, en de relatief lage temperatuur van 16 graden.
ajl schreef:Ik vind het prima! Ietsjes warmer mag ook, rond 20-23C vind ik het ook goed.
StillAwake schreef:Ik verwacht sowieso niet dat de vakanties in Nederland een blijvertje gaan zijn. Zo mooi is Nederland nou ook weer neit, en juist de zaken die veel toeristen zoeken missen we enigszins.
Oude kathedralen, sfeervolle stadjes, uitgebreide natuurgebieden, gezellige terrassen, een mooie lokale keuken, hooggebergte: we missen het allemaal...
Alleen de strandganger zal hier nog enigszins aan zijn trekken komen, maar qua weer verliezen we het alsnog van de echte strandbestemmingen.
StillAwake schreef:helaas moet ik juist vaak buiten Nederland werken...
Maar inderdaad, die warmte is anders.
Hoewel ik ooit met 63 graden aan het werk ben geweest, en, hoewel dat een droge hitte was, dat was ook slechts met heel veel koel en drinkwater te doen
Ik haal de 49 weken per jaar in Nederland echt niet, maar ik heb denk ik gewoon niet zoveel met het land. Druk, volgebouwd, het is bijna onmogelijk om een plaats te vinden waar je niet aan de horizon al weer een stad of elektriciteitsmast ziet, en het is overal druk.
Daarnaast vind ik Nederland ook wel erg vlak, maar dat kan een ander wellicht juist weer mooi vinden. Wellicht ben ik te veel bergliefhebber...
Qua vergelijking met restaurants in andere landen: Frankrijk en Oostenrijk zijn inderdaad minder (hoewel het in beide gevallen wél goedkoper is), maar in Duitsland (vooral de steden en Beieren), Engeland (groot verschil tussen de steden en de dorpen), Italië, de Scandinavische landen, Spanje of Portugal en de Balkan (waarbij ik alleen Albanië, Montenegro, Slovenië en Kroatie uitgebreid verkend heb, en dus een zeer beperkt beeld heb gekregen) heb ik toch in alle gevallen de indruk gekregen dat de restaurants er een treetje hoger staan dan bij ons.
Marnix schreef:Vanaf woensdag iets warmer en minder nat. Geen hoogzomer maar gewoon onvervalst Hollands zomerweer met temperaturen tussen de 20 en 25 graden, zon, wolken en af en toe een bui. Prima te doen, goed voor de natuur. ‘s Nachts een graad of 13. Ik vind het prima.
ajl schreef:Ik vind dit ook prima weer, echt heerlijk. Overdag kan je dingen doen, 's nachts slaap je lekker. Echt fijn!
En woensdag moet het droog zijn. Ik heb een kinderfeestje van een 8-jarige
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten