Marnix schreef:Bij stoofpotten ook. Ik maak geregeld een Belgische stoofpot met stoofvlees, en dan ui, wortel, pastinaak, ontbijtkoek, kruiden en donker bier. En daar drink ik dan ook een trappist bij.
Recept? Klinkt lekker namelijk
Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Bij stoofpotten ook. Ik maak geregeld een Belgische stoofpot met stoofvlees, en dan ui, wortel, pastinaak, ontbijtkoek, kruiden en donker bier. En daar drink ik dan ook een trappist bij.
Boerin schreef:Iemand nog interesse in Jupiler bierglazen? Ben aan het inpakken en die neem ik niet mee.
Rozijn schreef:Pils drink ik ook uit de fles, maar bier hoort in een glas. Een trappist uit een fles drinken is barbaars.
schelpje3 schreef:Ik heb eens een rundvleesrecept gemaakt, daar moest een heel flesje bier bij. Terwijl het stond te pruttelen, kwam er een lucht vrij![]()
Maar goed, ik dacht dat het zo hoorde.
Mijn echtgenoot kwam thuis, en riep meteen: wat stinkt het hier zeg!
En hij is toch echt wel een bierliefhebber, szomers dan.
We hebben het niet gegeten, maar naar de buren gebracht, die vonden het heerlijk.
Hoe kan dit?
Marnix schreef:Wat een beetje kan helpen: Tripel-bier gist doorgaans na op de fles. Bij Chimay is dat zo, bij Westmalle bijvoorbeeld ook. Daarom moet je hem eigenlijk voor je hem drinkt even rechtop zetten, op drinktemperatuur laten komen (beter voor de smaken) en dan voorzichtig uitschenken en een laagje onderin je flesje laten zitten. Omdat het bier nagist op de fles zitten er nog een hoop gistdeeltjes in je bier. Je kan misschien wel een voorstelling maken hoe de gist smaakt. Vrij bitter en wat overheersend. Als je het flesje een poosje laat staan zakken die deeltjes naar de bodem. Als je vervolgens voorzichtig schenkt blijft het meeste gist in het onderste laagje in de fles zitten en proef je minder gist en meer van de rest.... wordt het bier wat minder bitter en wordt de zoetheid niet door de gistsmaak overheerst.
mohamed schreef:Ik heb nog nooit met bier gekookt, maar misschien heb je het vuur te hoog gehad? Het is nu eenmaal waar dat de meeste gereformeerden niet koken kunnen, althans de gereformeerden die ik heb ontmoet bakken er niks van. Ze worden boos als je uitgebreid over eten praat zoals ik dat kan doen of tien euro voor een fles olijfolie stukgooit. Dat het hem daar ook bij jou aan schort weet ik niet, want ik heb nog nooit bij je in de keuken gekeken maar je bent wel gereformeerd dus zou het me niks verbazen als je ook niet koken kan!
mohamed schreef:Ik heb nog nooit met bier gekookt, maar misschien heb je het vuur te hoog gehad? Het is nu eenmaal waar dat de meeste gereformeerden niet koken kunnen, althans de gereformeerden die ik heb ontmoet bakken er niks van. Ze worden boos als je uitgebreid over eten praat zoals ik dat kan doen of tien euro voor een fles olijfolie stukgooit. Dat het hem daar ook bij jou aan schort weet ik niet, want ik heb nog nooit bij je in de keuken gekeken maar je bent wel gereformeerd dus zou het me niks verbazen als je ook niet koken kan!
Boerin schreef:Zou dat het zijn? Eigenlijk ben ik gewoon gereformeerd, daarom zit ik natuurlijk op refoweb.
schelpje3 schreef:Nou ja, wat een raar vooroordeel zeg.![]()
In het begin van mijn huwelijk was mijn kookkunst basic, maar goed.
Ik was ten tijde van dit recept zo'n beetje 10 jaar vaardig in mn keukentje.
Ik heb het vlees eerst gebraden, daarna moest er een fles bier en wat water toegevoegd worden, TEGEN de kook aangebracht worden, op sudderplaatje gezet (dus af en toe blub blubje) en zo 2 uur laten.
Ik praat uren over eten en eten koken, met bepaalde personen. Het is één van mijn hobby's om de meeëters van lekker eten te voorzien.
Onlangs had ik 15 jonge mensen te gast, studenten en die hebben me toch een berg voedsel naar binnen gewerktomdat het zo lekker was, kreeg ik te horen. Sommige hebben de restjes nog mee naar huis genomen, zoals een stukje quiche, schaaltje soep, want zo dik is die stufi niet.
Ik kan je verzekeren dat ik lekker eten van mijn GEREFORMEERD huis meegekregen heb.
Boerin schreef:Zou dat het zijn? Eigenlijk ben ik gewoon gereformeerd, daarom zit ik natuurlijk op refoweb.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten