Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 jun 2006 21:25

marina87 schreef:
Boekenlezer schreef:Bij 233 km/u op de teller hield 'ie het wel voor gezien. Misschien reed ik met tegenwind?

En dat vind jij niet hard genoeg? :shock:

Just my thoughts :shock:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 jun 2006 09:29

hmm als je de ruimte hebt is het opzich wel een snelheid die kan hoor, die machines, zijn ontwikkeld naar aanlding van de GP races, en 300 is dan geen probleem, maar je moet alleen genoeg veilige remweg hebben :P want reken dat maar es uit in meters hoeveel je nodig hebt voordat je stil staat, laat staan als je gata glijden h0oe lang je doorglijdt...

Aan de andere kant heb ik al meermalen om me heen gehoord, dat veel motorrijders het ergens rond de 240 toch voor gezien houden, daar zit dus gelukkig wel ergens een grens tussen de oren bij velen.

Zelf heb ik gelukkig niet zo'n snelle motor anders had ik die snelheid ook wel opgezocht, maar ik vertrouw mezelf niet helemaal in andere situaties en vermoed dat ik ook in minder veilige situaties uitersten op zou gaan zoeken, en heb er daarom maar voor gekozen een te rijden die maar 170 kan ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 18 jun 2006 10:25

spacy schreef:en heb er daarom maar voor gekozen een te rijden die maar 170 kan ;)

Hard zat, jongeman Afbeelding

André

Berichtdoor André » 18 jun 2006 10:39

spacy schreef:(...) een te rijden die maar 170 kan ;)
Das al wel redelijk hard ja, de motor waar ik op rijd heeft een Mph teller, in het klein staan de km/u er bij, maar de teller wil niet verder dan 140 km/u, ik kan dan nog wel terug naar de 4 de versnelling, dus wsl haalt die de 170 ook wel. :P
Maar op de autobaan racen is niet m'n hobby, al dat lawaai enzo. :shock:
Btw, vorige week een nieuwe achterband laten monteren de vorige zat er 10 jaar op, was ook voorbij de nokjes in het profiel op 8)
De monteur gaf nog als tip/waarschuwing mee niet in de bocht het gas erop want dr zit nog een siliconenlaagje op de band, had iets te maken met het bewaren van die banden in het magazijn.
Ook vertelde hij, dit is een veel modernere band als dat je had, klopt, voel nu geen sporen enzo meer in het asfalt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jun 2006 11:06

10 jaar met een band doen? Dat is lang zeg.

Hm, je ziet nu wel veel motorrijders met korte broek en shirt!
Brrrr... Die wil je niet zien als ze een schuiver gemaakt hebben.
Gister ging iemand met een scooter op z'n plaat voor m'n neus,
en die zag er al helemaal niet meer uit. :redface:

As zaterdag gaan we 2 weekjes naar Luxemburg met de motor,
In die buurt is het echt heerlijk om te rijden!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 jun 2006 11:44

met de TT week hier ook deze week, als het weer mooi is, rijden ze met korte broek en hemdje op hun motor van de camping naar de stad,

zolang ze dat doen met matige snelheid zie ik er niet direct een probleem in, maar inderdaad als ze dan ook nog gek gaan doen, dan hebben ze werkelijk een aantal steken los zitten...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jun 2006 16:51

Baal echt dat ik niet naar de TT ga dit jaar...
Ben twee keer geweest, en 't is echt super.

Ga jij er naar toe?

André

Berichtdoor André » 19 jun 2006 16:58

AikonGirl schreef:10 jaar met een band doen? Dat is lang zeg.
De motor had een jaar of 4 stil gestaan buiten onder een kleed, 1 seizoen reparatie/restauratie en toen de rest d'r afrijden ;/

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 19 jun 2006 19:47

@ AikonGirl: Vandaag een motor een gruwelijke schuiver zien maken, die gozert had mouwloos shirtje aan, korte broek en kisten. Ik als toeschouwer schrok nog meer dan de persoon zelf, die trok een fles water uit z'n rugzak, spoelde het bloed (armen en benen lagen flink open) en zand en zo weg, trok de motor overeind, klopte zn kleren af en ging grijnzend verder :shock:.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 19 jun 2006 20:43

Debor@ schreef:@ AikonGirl: Vandaag een motor een gruwelijke schuiver zien maken, die gozert had mouwloos shirtje aan, korte broek en kisten. Ik als toeschouwer schrok nog meer dan de persoon zelf, die trok een fles water uit z'n rugzak, spoelde het bloed (armen en benen lagen flink open) en zand en zo weg, trok de motor overeind, klopte zn kleren af en ging grijnzend verder :shock:.

Iiieekss! :shock: Lekker vaag!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 jun 2006 20:52

Debor@ schreef:@ AikonGirl: Vandaag een motor een gruwelijke schuiver zien maken, die gozert had mouwloos shirtje aan, korte broek en kisten. Ik als toeschouwer schrok nog meer dan de persoon zelf, die trok een fles water uit z'n rugzak, spoelde het bloed (armen en benen lagen flink open) en zand en zo weg, trok de motor overeind, klopte zn kleren af en ging grijnzend verder :shock:.

dan voel je wél dat je leeft :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 jun 2006 21:08

zo die is erg hard voor zichzelf :P

Ik was hier vanavond in eens oort samenkomst/voorbereiding op TT week evanglisatie, een gezamelijk christelijk project van een aantal kerken en het project draait al jaren, zelf wil ik dit jaar voor het eerst eens meeneuzen, of nou ja meehelpen.
Ben alleen benieuwd wat voor personen je zulke middagen en avonden zal spreken, kan uit eigen ervaring mezelf wel herinneren een aantal jaren terug, flink aangeschoten :s

van de CMA (de christelijke motorclub) waren er ook een aantal aanwezig en daar ook eens geinformeerd hoe dat meedraaien in zo'n club als hun werkt, die vertelden me dat ze zelfs andere motorclubs bezoeken, en dat motorclubs bij elkaar geregistreerd staan, dus ja ook de Hells Angels weten precies wie CMA leden zijn. Maar goed ze laten elkaar met rust :shock: ik weet alleen neit zo zeker meer of ik nog steeds met zo'n bijbel logo ooit wil rondrijden...
Alleen werkt de evangelisatie drang dan natuurlijk wel wat anders ;) als ze een andere club binnestappen, die uiteraard vaak best ruw zijn, mogen ze alleen over het christelijek geloof praten als anderen er om vragen, dat is deels uit eigen veiligheid ;) kortom appart wereldje.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 20 jun 2006 07:56

wanneer komt nou die refowebmotortourtocht? :?: :mrgreen:
Afbeelding

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 21 jun 2006 10:26

AikonGirl schreef:Baal echt dat ik niet naar de TT ga dit jaar...
Ben twee keer geweest, en 't is echt super.

Ga jij er naar toe?

Ik hoop dit jaar weer naar TT te gaan. Geweldig, heb er mega zin in! Hehe vorig jaar besloten mn zusje en ik om van vrijdag op zaterdag er te gaan slapen, maar jammergenoeg komt het er niet van 8) Misschien maar goed ook :wink:
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 jun 2006 13:21

AikonGirl schreef:Ga jij er naar toe?

niet naar de races, vind ik zonde van het geld, kijk dat zaterdag wel voor de tv, wel de stad in, alleen dit jaar dus met andere redenen als het vertier ;)

Terug naar “Algemene Zaken”