Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2015 12:43

Sabra schreef:Frankrijk


Lekker! Waar en hoe? Sleurhut, luxehotel, of totaal iets anders?

Wij hebben een redelijk schizofrene vakantie in 2016. Begin maart vliegen we naar NYC waar we drie nachten een Airbnb in Brooklyn hebben, dan autootje huren en 2 dagen naar Boston een vriend van mij opzoeken. Om vervolgens naar de Britse Maagdeneilanden te vliegen om de schoonoudertjes op zoeken die daar sinds kort wonen. En als kers op de taart nog vijf dagen naar Saint Thomas waar we lekker met z'n 2en een Airbnb aan het strand hebben :D Wordt erg moeilijk met inpakken, New York en Boston kunnen nog erg koud zijn begin maart en op de maagdeneilanden is het altijd 35 graden.

Misschien wel even de laatste grote verre vakantie voorlopig, we hebben net een huis gekocht en wie weet komt er ook nog een kleine bij :D

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Chaya » 23 dec 2015 14:09

Lock&Stock schreef:
Wij hebben een redelijk schizofrene vakantie in 2016. Begin maart vliegen we naar NYC waar we drie nachten een Airbnb in Brooklyn hebben, dan autootje huren en 2 dagen naar Boston een vriend van mij opzoeken. Om vervolgens naar de Britse Maagdeneilanden te vliegen om de schoonoudertjes op zoeken die daar sinds kort wonen.

Wat een ondernemende schoonouders heb jij. :D Zijn ze voorgoed geëmigreerd en wat is de reden van deze lokatie?
Voor mijn gevoel ligt vakantie '15 net achter me, ben helemaal niet met een volgende bezig.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2015 14:46

Chaya schreef:Wat een ondernemende schoonouders heb jij. :D Zijn ze voorgoed geëmigreerd en wat is de reden van deze lokatie?
Voor mijn gevoel ligt vakantie '15 net achter me, ben helemaal niet met een volgende bezig.


Ja die mensen zijn niet goed, op een goede manier ;) Beide dik in 70, schoonvader trok pensioen heel slecht (verveelde zich te pletter) en besloot maar weer te gaan werken. Voor de grap gesolliciteerd op functie binnen een project van de wereldbank in de Caribbean en ondanks zijn leeftijd de baan nog gekregen ook. Ze zitten daar nu voor 1,5/2 jaar maar ik heb het gevoel dat ze daar blijven, ze hebben het daar hartstikke naar hun zin.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2015 14:46

Chaya schreef:Voor mijn gevoel ligt vakantie '15 net achter me, ben helemaal niet met een volgende bezig.


Heb het vorige draadje niet echt meer bijgehouden maar waar was je heen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Chaya » 23 dec 2015 14:56

Lock&Stock schreef:
Ja die mensen zijn niet goed, op een goede manier ;) Beide dik in 70, schoonvader trok pensioen heel slecht (verveelde zich te pletter) en besloot maar weer te gaan werken. Voor de grap gesolliciteerd op functie binnen een project van de wereldbank in de Caribbean en ondanks zijn leeftijd de baan nog gekregen ook. Ze zitten daar nu voor 1,5/2 jaar maar ik heb het gevoel dat ze daar blijven, ze hebben het daar hartstikke naar hun zin.

O geweldig zeg.
Maar ze zijn nu nog fit en gezond, als één van hen of beiden gaan kwakkelen met hun gezondheid, hoe is daar dan alles geregeld?
En je kunt er zomaar niet ff heen, als dochter.
Lock&Stock schreef:Heb het vorige draadje niet echt meer bijgehouden maar waar was je heen?

Ik had niets gepost, ben tweemaal een paar daagjes weggeweest.
Verschillende omstandigheden maakten dat ik niet lang en ver ben weggeweest, maar daar ben ik toch niet zo van.
Ik zal i.i.g. nooit in een boek over Nederlandse avonturiersters terecht komen.
Ik houd van comfortabel, veilig en overzichtelijk. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Sabra » 23 dec 2015 15:22

Lock&Stock schreef:
Lekker! Waar en hoe? Sleurhut, luxehotel, of totaal iets anders?


Omdat we twee kinderen hebben van (dan 5 en 2) gaan we naar een camping in een stacaravan. We houden zelf absoluut niet van kamperen maar voor de kinderen is een camping het leukst, maar dan voor ons wel met de minimale voorzieningen zoals een eigen toilet en badkamer. We gaan 1 week in de buurt van de Puy de Dome en twee weken naar de Dordogne.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23660
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2015 16:36

Oh kamperen is zo heeeeeeerlijk! :) Waarom hou je daar niet van? :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2015 17:11

Chaya schreef:Maar ze zijn nu nog fit en gezond, als één van hen of beiden gaan kwakkelen met hun gezondheid, hoe is daar dan alles geregeld?


Je hebt prima ziekenhuizen daar hoor ;)

Chaya schreef:En je kunt er zomaar niet ff heen, als dochter.


Dat is waar, maar ze zijn het wel gewend. Die mensen hebben vaker buiten Nederland gewoond dan binnen NL.

Chaya schreef:Ik houd van comfortabel, veilig en overzichtelijk. :D


Nou lekker toch ;)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 23 dec 2015 17:35

Marnix schreef:Oh kamperen is zo heeeeeeerlijk! :) Waarom hou je daar niet van? :)


Geen (fatsoenlijk): bed, toilet, badkamer, kookgelegenheid, koelkast, afwasgelegenheid, airco, zitmogelijkheid, bestek, borden, glazen, etc.

Bovendien heb je een vrachtwagen nodig om al je spullen mee te nemen en met een sleurhut kun je niet doorrijden. Je kunt ook niet recht opstaan in tenten en sleurhutten en is het un algemene zin zeer oncomfortabel.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2015 17:43

Sabra schreef:
Geen (fatsoenlijk): bed, toilet, badkamer, kookgelegenheid, koelkast, afwasgelegenheid, airco, zitmogelijkheid, bestek, borden, glazen, etc.

Bovendien heb je een vrachtwagen nodig om al je spullen mee te nemen en met een sleurhut kun je niet doorrijden. Je kunt ook niet recht opstaan in tenten en sleurhutten en is het un algemene zin zeer oncomfortabel.


Hahaha als ik dit zo lees lijkt kamperen mij ook verschrikkelijk. Maar dan herinner ik mij dat als je een paar weken luxe aan de kant kan zetten je toch op plekken komt die je normaal nooit zou zien... En comfort, wij hebben heerlijk geslapen, gegeten, gezeten en afgewassen in- en rond ons kleine paleisje op wielen. Na drie dagen mis je die badkamer echt niet meer hoor.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23660
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2015 23:57

Sabra schreef:
Geen (fatsoenlijk): bed, toilet, badkamer, kookgelegenheid, koelkast, afwasgelegenheid, airco, zitmogelijkheid, bestek, borden, glazen, etc.

Bovendien heb je een vrachtwagen nodig om al je spullen mee te nemen en met een sleurhut kun je niet doorrijden. Je kunt ook niet recht opstaan in tenten en sleurhutten en is het un algemene zin zeer oncomfortabel.


Ik vind het juist de meest relaxte en rustgevende manier van vakantie vieren die er is. Buiten koken, eten, leven. Geen tv waar je al vaak genoeg voor hangt. Bijna buiten slapen. Een badkamer? Je hebt toilet en douche altijd in de buurt. Tenten waar je niet in kan staan zijn nauwelijks meer te vinden. Ik zou niet anders willen, ook al heb ik vaak genoeg in huisjes, appartementen, hotels en campers vakantie gevierd. Laatste is ook fijn als je meer rond wil trekken trouwens. Maar goed, en dan scheelt het ook nog eens bakken met geld. Dan investeer ik graag een beetje in een dakkoffer of zo :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7979
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 08:31

Sabra schreef:
Geen (fatsoenlijk): bed, toilet, badkamer, kookgelegenheid, koelkast, afwasgelegenheid, airco, zitmogelijkheid, bestek, borden, glazen, etc.

Bovendien heb je een vrachtwagen nodig om al je spullen mee te nemen en met een sleurhut kun je niet doorrijden. Je kunt ook niet recht opstaan in tenten en sleurhutten en is het un algemene zin zeer oncomfortabel.

Ik heb in huisjes, hotels, B&B's, berghutten, stacaravans en tenten geslapen, maar voor het echte vakantiegevoel voldoet (voor mij) alleen een tent.
Wel een tent waarin ik kan staan. nooit meer anders als het aan mij ligt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23660
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 09:04

Precies. Ik vind een tent waar je in kan staan en zitten als het een keer regent ook wel een must.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7979
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 09:21

Marnix schreef:Precies. Ik vind een tent waar je in kan staan en zitten als het een keer regent ook wel een must.

Dat is het leuke van kamperen. Als je ziet dat het regent (en blijft regenen) pak je de bende in in rijd je naar een plek waar de zon wel schijnt...
Afgelopen zomer heb ik onze tent echt letterlijk alleen als slaapplaats en kleedkamer gebruikt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23660
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 09:53

Precies. Hoewel dat in het hoogseizoen en met kinderen wel weer iets lastiger kan zijn. Minder plek, kinderen maken vrienden op een camping enzovoorts. Maar goed, als het langer slecht zweer dreigt te worden / blijven kan je inderdaad altijd nog verkassen. En zonder kinderen en buiten het hoogseizoen is het helemaal ideaal. Ze deden wij het meestal ook. Bedenken waar je een beetje naartoe wil en de rest door het weer laten bepalen :) En zoveel mogelijk buiten leven :) Er is niets meer ontspannen voor me. En voor het geld waarvoor je een midweek in een hotel zit of een week in een huisje / appartement of stacaravan kan je drie weken kamperen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten