Moderators: johannes1, Moderafo's
Lalage schreef:Dat is bijzonder laag. Wij zitten altijd onder het gemiddelde van een appartement, volgens de energieleverancier, maar dan komen we echt niet in de buurt van wat jij noemt.
Hier is bijna altijd iemand thuis. Gelukkig stoken de onderburen het al aardig warm en als de zon schijnt warmt het ook snel op, maar in de winter gaat de verwarming wel aan. We doen wel ons best om dat zo lang mogelijk uit te stellen, maar we kunnen het betalen, dus dan ga ik niet zitten bibberen.
Katlheen schreef:Zo, hier net ook even de CV aangezet. We hebben een nieuwe CV laten installeren met de verbouwing. We hebben maar even een "test run" gedaan voor de zekerheid. Het ding werkt, de radiatoren worden warm. Nu weer snel uitgezet, je ziet de euro's de deur uitvliegen. Volgende week hopelijk op hout stoken.
Marnix schreef:Maar je zit toch niet in de stank van houtrook? Hooguit loop je er doorheen als je buiten bent?
Lalage schreef:Helaas is het regelmatig zo erg dat het door de ventilatieroosters naar binnen komt. Mijn man wordt er benauwd vanen het geeft jeuk in je haar en het stinkt, heel vervelend. We kunnen niet achterhalen waar het precies vandaan komt, maar eerlijk gezegd durven we ook niet zomaar aan te bellen om er wat van te zeggen.
Het helpt trouwens ook om in de gaten te houden of er wel wat wind waait. Als er weinig wind is, dan blijft de rook hangen. Het RIVM geeft dan een stookalert af om mensen op te roepen geen houtvuur te maken. Helaas let niet iedereen daarop en wordt er vrolijk doorgestookt.
Prisma23 schreef:Ik heb de verwarming al vast aan gezet!
https://nieuwspaal.nl/nederlanders-zett ... rder-zijn/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten