Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 13 dec 2010 20:23

Maarrrr, een K52F heeft ook Intel Graphics...
K52F...

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 14 dec 2010 01:06

Oeps. Dan weet ik het ook niet.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annet* » 14 dec 2010 10:17

Denk dat ik me de moeite maar bespaar. Als dat ding een uur aanstaat knalt ie uit, terwijl ie ergens op staat zodat er lucht onder kan. De accu is ook al om zeep geholpen doordat iemand er zeer slordig mee omging aangaande wel en niet stroom verbruiken. Heb echt het idee dat je om de 3 jaar aan een nieuwe pc of laptop toe bent en daar baal ik eigenlijk best van want het is toch weer een uitgave van minimaal 500 euro. Heb ook nog een pc waar de harde schijf van is gecrashed. Ben blij dat mijn zoon inmiddels een laptop heeft!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 14 dec 2010 14:17

Dat een PC na drie jaar versleten zou zijn is echt geen feit. Het systeem waar ik dit berichtje op tik is van begin 2004 en draait nog immer als een zonnetje, is heus niet altijd even hoffelijk behandeld, diverse keren in andere behuizingen gebouwd, andere onderdelen geplaatst, etc. Je moet wel een beetje geluk hebben geloof ik, mijn moederbord (Asus, P4P800S, budgetversie dus) heeft een nieuwer exemplaar van mijn broer (ook Asus, P5P800, niet de S, dus niet budgetversie) ruimschoots overleefd. Merken zeggen niet altijd wat, prijzen ook niet.

Bij laptops ligt het iets moeilijker natuurlijk, die dingen zijn erg compact en wat gevoeliger omdat ze nogal eens versjouwd worden, maar een laptop van 2007 in de categorie 'stokoud' scharen lijkt me ook wat overdreven.

En van een PC waar de harddisk van gecrasht is: nieuwe harddisk aanschaffen (die kosten geen vermogen), je programmatuur opnieuw installeren (tip: codes en CD's altijd goed bewaren, stickers op de computerkast laten zitten, etc), en dan ben je weer up en running ;)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 14 dec 2010 14:39

In de computerwinkel hebben ze me van de week verteld dat voor een laptop 3 tot 4 jaar levensverwachting geldt, en voor een desktopsysteem 4 tot 5 jaar. Dit typ ik op een laptop van 4 jaar oud, die wel sloom aan het worden is, maar die nimmer enig probleem heeft gegeven.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 14 dec 2010 14:44

Dat zijn ook maar gemiddelden natuurlijk, het moederbord van de PC van mijn broer ging kapot doordat Asus slechte condensatoren erop gebruikt heeft. Verder denk ik stiekem dat warmteontwikkeling ook wel een rol gespeeld heeft. PC heeft altijd direct op hoogpolig tapijt gestaan, binnenkant van die PC was op zeker moment net een cavia: lekker pluizig. En die CPU-koeler maar loeien.

Mijn PC wordt om het half jaar ff stofvrij gemaakt, maar dat kun je van een gemiddelde consument ook niet verwachten ;)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annet* » 14 dec 2010 14:58

mijn man had ook nog water met olie vermengd over het toetsenbord gegooid, knapt ie ook niet van op. Zit nu met een draadloos toetsenbord achter die laptop, heel fijn! Soms zou je die kerels :cry: :-oo
ja, dat is mijn mening dan he.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 14 dec 2010 15:35

Sjah, als 'ie dat expres doet dan zou ik het opvatten als hint dat 'ie een nieuwe laptop wil. Als 'ie het per ongeluk doet, sjah, dat kan gebeuren he ;)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 15 dec 2010 12:45

*Annet* schreef:mijn man had ook nog water met olie vermengd over het toetsenbord gegooid, knapt ie ook niet van op. Zit nu met een draadloos toetsenbord achter die laptop, heel fijn! Soms zou je die kerels :cry: :-oo

Hij wilde je alleen maar meer rust geven, omdat je minder achter de computer kon gaan zitten!

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor maboc » 15 dec 2010 21:41

*Annet* schreef:mijn man had ook nog water met olie vermengd over het toetsenbord gegooid, knapt ie ook niet van op. Zit nu met een draadloos toetsenbord achter die laptop, heel fijn! Soms zou je die kerels :cry: :-oo

okee....hap:
Nee vrouwen....die hebben het buskruit uitgevonden.........
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Spons » 15 dec 2010 22:35

vrouwen hebben maar drie rechten hoor, :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Haai » 20 dec 2010 23:36

Wie weet kunnen jullie mij helpen...
Ik heb een nieuwe laptop, en sindsdien lukt het mij niet meer video-bestanden van internet af te spelen. Ik kreeg steeds een
'Error 403 for xml/metaplayer' etc. Na wat googlen kwam ik erachter dat Internet Explorer hier vaak de schuld van krijgt, dus ik heb Firefox geinstalleerd, maar... ook daar doet ie het niet mee. Ik krijg dan geen foutmelding, het afspeelscherm opent ook gewoon, maar ik kan de video niet starten; er gebeurt gewoon helemaal niets. Heeft hier misschien iemand de gouden tip??

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2010 10:52

Ik weet niet wat voor videobestanden het zijn... maar je zou Silverlight eens even kunnen downloaden en installeren. En ook Adobe Flash misschien even?

(Silverlight hier: http://www.microsoft.com/getsilverlight ... fault.aspx)
(Flash hier: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/)

Dan browser herstarten en kijken of het beter gaat. Het is geen browserprobleem zo te zien, dus dan moet het iets met andere software te maken hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Haai » 21 dec 2010 19:32

Het gaat om de videobestanden van player.omroep.nl

Flash en Silverlight zijn allebei geinstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn.
Ik ga maar eens een mailtje naar m'n internetprovider sturen, wie weet kunnen ze daar helpen.
Als ik erop google, zie ik dat dit probleem vaker voorkomt, maar niemand weet te vertellen wat nu precies het probleem is :(

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor ahuibers » 24 dec 2010 19:24

hmm, die heb ik ook wel eens gehad. het lag toen aan het filter...
Dezelfde laptop aan niet gefiltert internet werkte wel.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten