Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 19 mar 2016 15:06

Het grote nadeel van nieuwe auto's is dat er kleine blokken inliggen. Zelf heb ik een auto van 1400 kg in combinatie met een 2.0 met 165 pk en dat is wat mij betreft het minimum qua motorinhoud. Het liefst zou ik een zescilinder hebben.

Iemand ervaring met een klein turbogeblazen blok in combinatie met een auto vanaf 1300 kg?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2016 17:10

Zonet samen met mijn jongste zus de nieuwe motorkap op mijn VW Polo gezet en dat staat stukken beter. Echter vraag ik me af of ie er wel helemaal recht op zit. Zal er nog even goed naar kijken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2016 20:37

Weet ook iemand hoe je een relais 36 vervangt? Deze is voor de lichtverklikker. Ik heb alles al afgezocht maar kom er niet uit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2016 08:43

Sabra schreef:Het grote nadeel van nieuwe auto's is dat er kleine blokken inliggen. Zelf heb ik een auto van 1400 kg in combinatie met een 2.0 met 165 pk en dat is wat mij betreft het minimum qua motorinhoud. Het liefst zou ik een zescilinder hebben.

Iemand ervaring met een klein turbogeblazen blok in combinatie met een auto vanaf 1300 kg?

En waarom vind je dat? Onze Sirion was een 1.0 (wel een lichte auto maar toch) en in Nederland heb je helemaal niet meer nodig dan dat. Alleen als je op vakantie gaat en het wordt bergachtig is wat meer motorvermogen wel erg handig maar 2.0 / 165 pk is echt niet minimaal om normaal mee te kunnen rijden, zeker niet in Nederland :) Het is vooral duur in wegenbelasting en vaak ook in verbruik ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 11:21

Sabra schreef:Het grote nadeel van nieuwe auto's is dat er kleine blokken inliggen. Zelf heb ik een auto van 1400 kg in combinatie met een 2.0 met 165 pk en dat is wat mij betreft het minimum qua motorinhoud. Het liefst zou ik een zescilinder hebben.

Wat noem je een klein blok? In mijn auto is de tweeliter turbogeblazen variant volgens mij de kleinst leverbare variant.
Zelf rij ik zonder turbo en mis ik het niet.
Je noemt 2.0 het minimum aan motorinhoud, maar voor een citroen C1 is dat onmogelijk veel, terwijl een Hummer er niet mee van zijn plek komt...

Overigens grappig dat jij Subaru als maatstaf stelt, aangezien het Subaru boxerblok afgeleid is van het blok van de Porsche 911.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 11:23

mohamed schreef:Weet ook iemand hoe je een relais 36 vervangt? Deze is voor de lichtverklikker. Ik heb alles al afgezocht maar kom er niet uit.

Dat is het relais in je zekeringkast?
Dat is gewoon trekken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 11:25

Marnix schreef:
En waarom vind je dat? Onze Sirion was een 1.0 (wel een lichte auto maar toch) en in Nederland heb je helemaal niet meer nodig dan dat. Alleen als je op vakantie gaat en het wordt bergachtig is wat meer motorvermogen wel erg handig maar 2.0 / 165 pk is echt niet minimaal om normaal mee te kunnen rijden, zeker niet in Nederland :) Het is vooral duur in wegenbelasting en vaak ook in verbruik ;)

Eens. In onze tweede auto ligt een 1.2 liter driecilinder, en het rijdt prima. Natuurlijk kun je op de Autobahn niet meekomen met de "DDD" (Dikke Duitse Drie), maar in normal verkeer in Nederland voldoet het prima.
Als je een aanhanger wilt trekken wordt het anders...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2016 11:30

mohamed schreef:Weet ook iemand hoe je een relais 36 vervangt? Deze is voor de lichtverklikker. Ik heb alles al afgezocht maar kom er niet uit.

StillAwake schreef:Dat is het relais in je zekeringkast?
Dat is gewoon trekken.

Ik heb er naar gekeken en de boel opengemaakt maar in het model Polo wat ik blijk te hebben zit geen relais 36 meer dus kan je niet zomaar meer een zoemer vervangen. Dat heet vooruitgang van de techniek, terwijl ik liever terug was gegaan.

Mogelijk is de speaker op mijn instrumentenpaneel kapot, of het slot in de deur aan de chauffeurskant is gammel. Het zal een van deze twee zaken moeten zijn en als het de eerste is ben ik verder van huis als ik het gemaakt wil hebben. Nu zijn de enige zaken die ik hier van merk verwaarloosbaar: ik hoor geen gong als ik de lichten vergeet uit te doen en hoor de richtingaanwijzers niet of nauwelijks, maar als het mij was opgevallen tijdens de proefrit dan had het een dealbreaker voor me kunnen zijn geweest.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 11:33

mohamed schreef:Ondertussen ben ik zo ver gekomen dat ik de boel heb open gehad, maar bij het nieuwere model Polo wat ik blijk te hebben zit geen relais 36 meer dus kan je niet zomaar meer een zoemer vervangen. Dat heet vooruitgang van de techniek, terwijl ik liever terug was gegaan.

Mogelijk is de speaker op mijn instrumentenpaneel kapot, of het slot in de deur aan de chauffeurskant is gammel. Het zal een van deze twee zaken moeten zijn en als het de eerste is ben ik verder van huis als ik het gemaakt wil hebben. Nu zijn de enige zaken die ik hier van merk verwaarloosbaar: ik hoor geen gong als ik de lichten vergeet uit te doen en hoor de richtingaanwijzers niet of nauwelijks, maar als het mij was opgevallen tijdens de proefrit dan had het een dealbreaker voor me kunnen zijn geweest.

Heb je al je zekeringen nagekeken?
Je zou niet de eerste zijn die last heeft van storingen en bang is voor dure reparaties, terwijl een zekeringetje van een dubbeltje de oplossing is...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2016 12:17

Voor zover ik het kan beoordelen staat dit verhaal los van zekeringen en als ik google naar zekeringen in combinatie met zoemer of gong kom ik steeds weer uit bij relais 36, die met mijn model dus helaas niet compatibel is. Er zitten in mijn auto maar 5 relais en in modellen ouder als de mijne 10. Daarbij is het inderdaad een kwestie van relais er uittrekken en vervangen.

Ik vrees dat mijn angst voor een dure reparatie wel gegrondvest is. Maar als het instrumentenpaneel uit mijn Polo vervangen kan worden met die van de sloop kunnen mijn kosten wat gedrukt worden. Of het is toch het gammele slot en dat zou dan een goedkope oplossing zijn. Echter merk ik niks van een gammel slot.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 12:32

mohamed schreef:Voor zover ik het kan beoordelen staat dit verhaal los van zekeringen en als ik google naar zekeringen in combinatie met zoemer of gong kom ik steeds weer uit bij relais 36, die met mijn model dus helaas niet compatibel is. Er zitten in mijn auto maar 5 relais en in modellen ouder als de mijne 10. Daarbij is het inderdaad een kwestie van relais er uittrekken en vervangen.

Ik vrees dat mijn angst voor een dure reparatie wel gegrondvest is. Maar als het instrumentenpaneel uit mijn Polo vervangen kan worden met die van de sloop kunnen mijn kosten wat gedrukt worden. Of het is toch het gammele slot en dat zou dan een goedkope oplossing zijn. Echter merk ik niks van een gammel slot.

Ik heb het niet over relais, maar over zekeringetjes.
Kijk gewoon een voor een al je zekeringen na, en vervang doorgebrande zekeringen!
Veel problemen zijn daarmee opgelost!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 12:46

mohamed schreef:Voor zover ik het kan beoordelen staat dit verhaal los van zekeringen en als ik google naar zekeringen in combinatie met zoemer of gong kom ik steeds weer uit bij relais 36, die met mijn model dus helaas niet compatibel is. Er zitten in mijn auto maar 5 relais en in modellen ouder als de mijne 10. Daarbij is het inderdaad een kwestie van relais er uittrekken en vervangen.

Doet je binnenverlichting het wel? Het zou namelijk ook je deurschakelaar kunnen zijn.
Ik ken het electrisch schema van de Polo niet uit mijn hoofd, maar dat sort mechanische schakelaartjes zitten wel eens vast...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2016 14:03

StillAwake schreef:Ik heb het niet over relais, maar over zekeringetjes.
Kijk gewoon een voor een al je zekeringen na, en vervang doorgebrande zekeringen!
Veel problemen zijn daarmee opgelost!

Ik ken het verschil tussen zekeringen en relais, zal het nakijken en hopelijk dat het dat is.
StillAwake schreef:Doet je binnenverlichting het wel? Het zou namelijk ook je deurschakelaar kunnen zijn.
Ik ken het electrisch schema van de Polo niet uit mijn hoofd, maar dat sort mechanische schakelaartjes zitten wel eens vast...

De binnenverlichting werkt naar behoren.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2016 16:32

mohamed schreef:De binnenverlichting werkt naar behoren.

Als ik weer in Nedeland ben kan ik eens kijken of ik een schema kan opsnorren.
Vanaf hier kan ik je er niet mee helpen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2016 20:49

mohamed schreef:De binnenverlichting werkt naar behoren.

StillAwake schreef:Als ik weer in Nedeland ben kan ik eens kijken of ik een schema kan opsnorren.
Vanaf hier kan ik je er niet mee helpen.

Is goed!

Een maat van me heeft vandaag een lichtverklikker bij mijn Polo ingebouwd dus is het probleem opgelost! :)

Terug naar “Algemene Zaken”