mohamed schreef:Als de auto in het echt ook goed lijkt koop ik hem vanmiddag!

Nogmaals bedankt voor het meedenken, op de adviezen van jou en Marnix heb ik mij grotendeels gebaseerd.
werking raammechaniek, roest rond de voorruit en op de dorpel, luister goed of de uitlaat niet lekt, kijk of de schokbrekers geen olie lekken, controleer of de distributieriem vervangen is, en zo ja bij welk kilometrage, kijk of er geen aandachtspuntjes in het meest recente APK rapport stonden, kijk of de achterbak (ook rond het reservewiel) droog is, hetzelfde geldt voor de voetenruimen, en kijk onder de motorkap of je provisorische reparaties tegenkomt.
kijk of de deurnaden aan weerskanten ongeveer even groot zijn (schadeauto's zijn vaak krom), en let op kleurverschil tussen carroseriedelen (kan duiden op spuitwerk).
Vraag ook altijd of de auto even op de brug mag (hoewel dat voor een particulier een lastige is) om de bodem en de kokerbalken op roest te controleren.
Afgezien van het raammechaniek (wat een zwak punt van deze wagen is) en de roest rond de voorruit (is bij vrijwel alle auto's van na 2003 geen fysieke naad meer) een lijstje wat je bij elke auto zou moeten doorlopen.