Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 18 apr 2016 21:18

Boekenlezer schreef:Ach, suiker is veel slechter dan verzadigd vet. Zie een bijdrage van mij van eerder.

Dat heet kop in het zand steken boekenlezer.
En slaat in dit verband nergens op.
Het gaat erom dat je het vetpercentage in het oog moet blijven houden en als jij elke dag paté op je brood blijft smeren, je ongezonde vetinname veel te hoog is. Sowieso is afwisseling beter.
Dus afwisselen met rauwkost, plakjes tomaat, 20+ kaas, pindakaas, gekookt of gebakken eitje enz enz.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 apr 2016 10:16

Chaya, misschien moet je zijn brood maar gaan smeren! :lol: :lol:

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 19 apr 2016 10:44

Tante Pollewop schreef:Chaya, misschien moet je zijn brood maar gaan smeren! :lol: :lol:

:D en erna niet vergeten om (samen) een flinke wandeling te maken....dan verbrand je een hoop vanzelf weer!

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2016 12:58

Tante Pollewop schreef:Chaya, misschien moet je zijn brood maar gaan smeren! :lol: :lol:

:lol:
Is strak plan, die jongen zorgt echt niet goed voor zichzelf volgens mij.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 apr 2016 13:17

MoesTuin schreef: :D en erna niet vergeten om (samen) een flinke wandeling te maken....dan verbrand je een hoop vanzelf weer!

Een hoop verbrand ik nooit. Die deponeer ik in het toilet. :D

De racefiets pakken voor een tocht helpt ook altijd wel goed. Daar kun je flink wat energie in kwijt en het geeft een lekker gevoel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 apr 2016 13:21

Chaya schreef:Dat heet kop in het zand steken boekenlezer.
En slaat in dit verband nergens op.
Het gaat erom dat je het vetpercentage in het oog moet blijven houden en als jij elke dag paté op je brood blijft smeren, je ongezonde vetinname veel te hoog is. Sowieso is afwisseling beter.
Dus afwisselen met rauwkost, plakjes tomaat, 20+ kaas, pindakaas, gekookt of gebakken eitje enz enz.

Ik steek mijn kop niet in het zand, maar ik probeer even de juiste prioriteit aan te brengen: er is een erger kwaad dat niet onbenoemd mag blijven, als het over verstopte aderen etc. gaat.

Chaya schreef::lol:
Is strak plan, die jongen zorgt echt niet goed voor zichzelf volgens mij.

Valt mee hoor. Er zijn er zat over wie je je grotere zorgen kunt maken. :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2016 13:29

Boekenlezer schreef:Ik steek mijn kop niet in het zand, maar ik probeer even de juiste prioriteit aan te brengen.

Nou, je bent een beetje te bang voor wat suiker, maar vet eet je echt in zeer ongezonde hoeveelheden zo hoor.
De juiste prioriteit breng je aan door af en toe paté op je brood te smeren. :D
Boekenlezer schreef:Valt mee hoor. Er zijn er zat over wie je je grotere zorgen kunt maken

Dat doe ik soms ook.
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen ongezond eten. Het is je motor, je investering voor je toekomstige gezondheid.
Als je 30 bent maakt het nog niet zo heel veel uit wat je aan vetten en suikers er in mikt, maar wel voor de langere termijn.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mei 2016 21:25

Dit is lekker: Iglo Kombino Tomaat-Mozzarella
Kort geleden gekocht en gegeten, en het is heerlijk! :yum:

Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 31 mei 2016 16:52

Even tomaten halen in de super.
Mmmm, welke zal ik nemen?
cherrytomaatjes, extra zoete dure minitrostomaatjes, snacktomaatjes, pomedori's, lycopeentomaten, vleestomaten, gele tomaatjes, mix en pick, trostomaten...
* zucht *
Wie bedenkt dit?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2016 21:51

Mannen want die hebben minder last van keuzestress ;)

Tomaten voor door het eten: gewoon trostomaten. Snoepen: cherrytomaatjes.

Maar jij winkelt ook bij de Jumbo dus? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 01 jun 2016 10:58

Marnix schreef:Mannen want die hebben minder last van keuzestress ;)
Tomaten voor door het eten: gewoon trostomaten. Snoepen: cherrytomaatjes.
Maar jij winkelt ook bij de Jumbo dus? ;)

Nee, dit was bij Hoogvliet, daar vind ik de groenten in de regel frisser en er is meer keus.
Ik kom sporadisch bij de Jumbo, vind het geen prettige winkel meer.
Ik ging voor andijvie, alleen voorgesneden in een zak. Ik wilde rauwe kroten, alleen voorgekookt in zo'n vacuumzakje. bleegh
Stoofpeertjes, alleen die ieniemienie dingetjes, ben je uren bezig met schillen.
Bij voorkeur haal ik dit bij een ouderwetsche groentenwinkel, maar die zijn niet dik meer gezaaid.
Onlangs is er weer eentje gesloten waar ik geregeld kwam, groenteman is met pensioen gegaan en kon geen opvolger vinden.
Als goede tweede wil ik de Turkse super aanprijzen, al heeft die alleen de meest gangbare Hollandse groentes of exotische soorten.
Verder zit er zeker smaakverschil tussen de diverse snoeptomaatjes. Bij AH verkopen ze excellent bakjes en die zijn zo superzoet, maar wel duur.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2016 11:08

Hm. Ik ben ook wel fan van Turkse supermarkten. Tip: Zoek eens was turkse recepten op, haal daar de ingredienten en maak dat klaar. Super lekker, zeker in de zomer omdat er veel gebruik wordt gemaakt van yoghurt e.d. en dat is lekker fris. Recepten met köfte, of manti bijvoorbeeld (pasta met yoghurtsaus en kruiden), super lekker!

Voor groente ga ik het liefst naar de markt. Meeste keuze en je kan de kwaliteit zelf uitkiezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 jun 2016 15:26

Ik had een groentela vol restantjes en besloot daar gisteravond een salade van te maken.
Tussen al dat groen wilde ik ook een kleurtje en zag toen de tomberry's liggen in de supermarkt.
Afbeelding

Dus door een fijngesneden bosje raapsteeltjes, kwart kropje ijsbergsla, broccocress, bieslook, ging voor de kleur een bakje van deze zoete knapperige tomaatjes en blokjes babybiet.
Met goudbruine gebakken aardappeltjes en een gebakken scholletje erbij was het een koningsmaal en nog supergezond ook.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 08 jun 2016 20:03

[quote="Chaya"]
Ik wilde rauwe kroten, alleen voorgekookt in zo'n vacuumzakje. bleegh
[quote]

Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat je m'n moeder was :lol:
Zij was trouwens de enige die kroten zei ipv bieten. Iets Rotterdams, volgens mij?!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 jun 2016 20:06

Bij ons thuis hadden we het ook altijd over kroten. Terwijl mijn voorouders toch niet uit Rotterdam of directe omgeving kwamen. Bij mijn vrouw thuis hadden ze het gewoon over bietjes.

Ah, vooral iets uit de Randstad: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroot
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Algemene Zaken”