Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 25 aug 2015 20:55

Hier n oud theekastje gedaan met krijtverf. Vooraf alleen goed schoongemaakt, na het opdrogen hier en daar wat weggeschuurd, heel mooi geworden! Super makkelijk spul dat krijtverf!

Dochterlief is inmiddels op een derde plek aan het scan gaan scheuren.. :oops: vreselijk.. nou ja, het moet er dan toch maar van komen om de boel aan te pakken ben ik bang
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 13:50

vpk schreef:Hier n oud theekastje gedaan met krijtverf. Vooraf alleen goed schoongemaakt, na het opdrogen hier en daar wat weggeschuurd, heel mooi geworden! Super makkelijk spul dat krijtverf!

Dochterlief is inmiddels op een derde plek aan het scan gaan scheuren.. :oops: vreselijk.. nou ja, het moet er dan toch maar van komen om de boel aan te pakken ben ik bang

Ik heb toevallig opgezocht hoe je het kunt verwijderen. Een vriendin heeft een appartement te huur aangeboden gekregen, maar op 1 muur in de kamer hebben de vorige bewoners het ook geplakt. En het blijkt beschadigd te zijn, Overschilderen en behangen kan dus niet.
Maar om nu in een huurhuis een hele wand te laten stuken, doe je ook niet.
Het gaat wel bloed, zweet en tranen kosten. Je moet er een soort afweek opsmeren, en dan met een sterk plamuurmes het er afbikken.
Ga er maar aan staan. :-?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 08:07

Chaya schreef:Ik heb toevallig opgezocht hoe je het kunt verwijderen. Een vriendin heeft een appartement te huur aangeboden gekregen, maar op 1 muur in de kamer hebben de vorige bewoners het ook geplakt. En het blijkt beschadigd te zijn, Overschilderen en behangen kan dus niet.
Maar om nu in een huurhuis een hele wand te laten stuken, doe je ook niet.
Het gaat wel bloed, zweet en tranen kosten. Je moet er een soort afweek opsmeren, en dan met een sterk plamuurmes het er afbikken.
Ga er maar aan staan. :-?

In dat geval is het makkelijker om te proberen het wandje zelf te stuken.
Als de laag erg dun is is dat best te doen (bij rechte wandjes waarvan de ondergrond enigszins vlak is).
Eerst stucnaalden plaatsen, dan heb je met een lange rei best een mooi resultaat...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2015 15:44

Pffft tijdens een hoosbui was er lekkage tussen de buren en ons huis. Buren zijn niet thuis, hopelijk valt de schade bij hen mee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 aug 2015 16:36

even een update van mijn kant :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 aug 2015 07:42

Spons schreef:even een update van mijn kant :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig moment als de stukadoor geweest is!
Dan ziet het er ineens zo'n stuk leefbaarder uit...
Vraagje: als je alles nou toch open had liggen, waarom trek je er dan niet meteen vloerverwarming in?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2015 10:29

Buurman en buurman hebben puik werk geleverd!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 11 sep 2015 13:55

Voor degenen die ook een mooi strak opgemaakt bed willen, zonder (strijk)vouwen en kreukels.
Spuit met een plantensproeier wat lauwwarm water over de dekbedhoes, als je het bed reeds opgemaakt hebt. Trek er lichtjes aan en het resultaat is prachtig. Ik kreeg deze tip in een beddenspeciaalzaak toen ik een opmerking maakte over de gladde overtrekken.
Dat lukt mij niet, zei ik, ik heb altijd wel enige kreukjes of een vouw.
Ik heb het uitgeprobeerd en yes. =D>
Wel schoon en vers water gebruiken, anders zul je waarschijnlijk vlekjes krijgen.
Dus ik geef de tip bij dezen even door.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2015 10:42

Misschien ben ik een type die zich daar niet aan stoort? Maar ik begrijp echt niet waarom je een enorm glad en strak bed wil hebben als je er over dag amper tot niet ben. Of zit je dan de hele dag op een stoel naar je strakke en glad getrokken bed te kijken?
Ik kom hooguit 2 a 3 keer op een dag op de slaapkamer en zet dan een wasmand op het bed. Ik leg het 's ochtends open (gevouwen) en 's avonds trek het dekbed over me heen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2015 12:23

Haha precies. Ik maak het bed nooit mooi strak op.... tegen de tijd dat ik er weer in duik is het donker en zie je er niets van... bovendien blijft het toch niet netjes als je er onder kruipt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2015 12:45

Marnix schreef:Haha precies. Ik maak het bed nooit mooi strak op.... tegen de tijd dat ik er weer in duik is het donker en zie je er niets van... bovendien blijft het toch niet netjes als je er onder kruipt :)

Niet? Nou ik lig altijd heel stil. :-$

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 12:47

Evelien schreef:Niet? Nou ik lig altijd heel stil. :-$

Dan nog: ik doe mijn ogen dicht als ik slaap (bovendien is het dan donker...)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 sep 2015 14:04

Evelien schreef:Misschien ben ik een type die zich daar niet aan stoort? Maar ik begrijp echt niet waarom je een enorm glad en strak bed wil hebben als je er over dag amper tot niet ben. Of zit je dan de hele dag op een stoel naar je strakke en glad getrokken bed te kijken?
Ik kom hooguit 2 a 3 keer op een dag op de slaapkamer en zet dan een wasmand op het bed. Ik leg het 's ochtends open (gevouwen) en 's avonds trek het dekbed over me heen.

Het hoeft ook niet dagelijks. :wink:
Maar als je net je bed hebt verschoond, of je zet je huis te koop en er komen kijkers.
En er zijn mensen die een gelijkvloers appartement hebben en graag prijs stellen op een mooi opgemaakt bed.
Dan is dit een superhandige en bruikbare tip. Want potentiële kopers letten werkelijk overal op tegenwoordig.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 14:17

Chaya schreef:Het hoeft ook niet dagelijks. :wink:
Maar als je net je bed hebt verschoond, of je zet je huis te koop en er komen kijkers.
En er zijn mensen die een gelijkvloers appartement hebben en graag prijs stellen op een mooi opgemaakt bed.
Dan is dit een superhandige en bruikbare tip. Want potentiële kopers letten werkelijk overal op tegenwoordig.

Als een koper het huis niet koopt omdat je je bed niet volledig strak hebt opgemaakt zal er vast ook wel wat anders met je huis aan de hand zijn...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 sep 2015 15:10

Wij hebben 2 dekbedden (ik heb nooit begrepen dat mensen het fijn vinden om onder een 2 persoonsdekbed te slapen, hoe groot ie ook is ;) ), dus echt netjes ligt het nooit. Wij slapen beneden, aan de tuinkant, het terras grenst aan het slaapkamerraam, dus ik zorg altijd dat het netjes opgemaakt is, maar gebruik altijd een sprei, met een berg kussens. Ik vind onze slaapkamer erg leuk, dus kijk graag even naar binnen als ik buiten loop :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Algemene Zaken”