StillAwake schreef:Ik las zojuist dat de Belgische regering zoiets als mijn voortel overweegt: gratis testen, maar niet voor vaccinweigeraars.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210601_97135671Dat wil zeggen: de federale minister van volksgezondheid heeft dezelfde mening als ondergetekende.
Ben benieuwd of dat in Nederland ook navolging zal krijgen...
Dan piest men zichzelf in de broekzak. Hordes mensen gaan dan gewoon niet naar het buitenland, of komen niet naar Nederland en daarmee laten ze hun portemonnee ook thuis. Ik zie er nog eerder van komen dat het op papier verplicht wordt, maar er in de praktijk niet of nauwelijks naar gevraagd zal worden. Want de centjes die toeristen doorgaans meebrengen.. tja, die zijn wel van harte welkom.
Nog wat dingetjes die me irriteren; het is gelijk te stellen aan een indirecte vaccinatieverplichting, en er is beloofd dat die er nooit zal komen. Dit 100% op orde hebben voor 1 juli gaat toch never nooit niet lukken. Het is vooral schijnveiligheid en fraudegevoelig ook. Hele bevolkings groepen worden beloond / gestraft, al naar gelang je netjes doet wat je opgedragen wordt of zelf nog wil blijven nadenken. Nog meer schending van universele mensenrechten. Nog meer privacy naar de knoppen. Is dit het oude normaal? Fijne, ontspannen vakantie ook..
Tien tegen 1 dat half juli alle EU grenzen zonder poespas weer open gaan! Dan zien ze wel in dat die hele heisa een flop gaat worden. Ga ik dan nog wel ff een voordelige lastminute boeken..
En zo niet, gaan we lekker een trektocht door Nederland doen. Tentje achterop de fiets en we zien wel waar we terecht komen.
Haaibaai schreef:Een verstandig men gaat pas op vakantie als de pandemie geheel voorbij is en alles weer normaal is.
Ga fietsen, normaal wordt het niet meer. Dus als jij daarop wilt gaan zitten wachten wens ik je alvast veel succes!