Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 01 aug 2014 15:48

Vandaag liep onze hond tegen het schrikdraad in de wei ::(( ::(( ?:| ?:|
Vond ze echt niet leuk, ze is de halve dag hééél erg rustig geweest.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 aug 2014 16:34

mealybug schreef:huisdier is huisdier.
IN huis houden dus.
Of aangelijnd.

Haha die MB - Nederlandse taal vergeten of een rotzooitje thuis ? :mrgreen:

Een huisdier is een gedomesticeerd dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd.
Hiertoe behoren dus ook koeien, schapen, geiten, varkens, eenden, kippen, ganzen en eventueel paarden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 aug 2014 21:02

StillAwake schreef:Persoonlijk zou ik eerder een kat een stroomstoot geven dan mijn kinderen in de kattenstront laten spelen...
Ik snap niet zo goed waarom mensen (en dan heb ik het niet over boeren die deze beestjes gebruiken om de muizenstand binnen de perken te houden) katten hebben.
Nooit begrepen, en dat zal ook nooit gaan gebeuren.
Een hond, daar heb je tenminste nog een band mee... (en nee, ik heb noch een hond, noch een kat).

Wij hadden vroeger ook een kat. Da's veel handiger dan een hond, want je hoeft 'm niet uit te laten, geen hondenbelasting te betalen en hij doet z'n behoefte netjes in de tuin van de buren. :lol:
Wij hadden allemaal katten in die buurt, nooit iemand horen klagen dat ze in elkaars tuinen zaten. Ze graven het nog keurig in ook. Maar tegenwoordig nu ik kinderen heb, bah zeg. Zo vaak als we al niet die stront aan de schepjes hebben gehad in de speeltuin, lekker fris. Dat is die beesten ook niet af te leren.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 aug 2014 08:09

Boerin schreef:Wij hadden allemaal katten in die buurt, nooit iemand horen klagen dat ze in elkaars tuinen zaten. Ze graven het nog keurig in ook. .

Juist gesproken Boerin, katten doen hun behoefte in de perken, ze graven het in.
Waarom spelen die kinderen in de perken ? Om de plantjes van intratuin eruit te graven die pa zaterdag al zuchtend heeft geplant ? :D

Het is om dol van te worden, iedereen heeft last van iedereen, de rijdende rechter draait overuren.
Er was onlangs een publicatie ; 50% van de mensen zegt "nare buren" te hebben.
Da's leuk - half Nederland - reken even mee :mrgreen: .

Vroeger liepen inderdaad alle katten op straat, tel daar bij de zwerfhonden, de trekpaarden, heel Nederland lag onder de poep. De mensen hadden geen riolering maar een poeptonnetje dat was waardevol als mest voor de tuin.

Het is natuurlijk - je kinderen bouwen zelf wel weerstand op.
Dus "hoera" voor de poep.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2014 08:48

Mensen die zelf een hond hebben, trappen nooit in een hoop die op de stoep gelegd is, dat zijn altijd mensen zonder honden, of mensen die honden haten. :mrgreen:
Toen wij vroeger een zandbak hadden in de tuin, deden we daar als ze uitgespeeld waren, een deksel op. Niet alleen voor katten, maar ook voor teveel regen en bladeren.

@Boerin: ga maar eens een dag naar het strand, grote kans dat je kinderen in het zand op grote hopen stuiten die de honden en paarden daar hebben neergevleid.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 02 aug 2014 10:17

schelpje3 schreef:Mensen die zelf een hond hebben, trappen nooit in een hoop die op de stoep gelegd is, dat zijn altijd mensen zonder honden, of mensen die honden haten.
Nou ehhh.... Wij hebben een groetetuin, en de buurhond kwam altijd even over de sla pissen. En hoewel we zelf een hond hebben, kon ik het beest wel schieten. Nu is hij dood gegaan van ouderdom, ik vind het echt een opluchting.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2014 10:23

mona schreef:Nou ehhh.... Wij hebben een groetetuin, en de buurhond kwam altijd even over de sla pissen. En hoewel we zelf een hond hebben, kon ik het beest wel schieten. Nu is hij dood gegaan van ouderdom, ik vind het echt een opluchting.

Wij hadden zelf een hond destijds en mijn zoon had vóór de deur in een flinke hoop getrapt en was zo doorgelopen naar boven. De traptreden om en om, waren besmeurd met bruine derrie. :-& :-& :-&
Ik ben uren bezig geweest, maar heb het er nooit helemaal uitgekregen.
Ik was zo blij toen ik nieuwe vloerbedekking op de trap kreeg. :D

Maar het lijkt er soms op, of hondenhaters vaker in de poep stappen. Mensen met hond kijken misschien vaker naar de grond terwijl ze lopen. :wink:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 aug 2014 13:08

rotterdam schreef:
Vroeger liepen inderdaad alle katten op straat, tel daar bij de zwerfhonden, de trekpaarden, heel Nederland lag onder de poep. De mensen hadden geen riolering maar een poeptonnetje dat was waardevol als mest voor de tuin.
Het is natuurlijk - je kinderen bouwen zelf wel weerstand op.
Dus "hoera" voor de poep.

Daarom waren er vroeger ook van die leuke ziektes, waaraan een deel van de bevolking overleed.
Zoals de pest.
En veel kinderen hebben wormen, juist door die poep in de zandbak.
Wij mochten op de kleuterschool niet in de zandbak spelen van mijn moeder, omdat de katten daar zo fijn hun behoefte in deden.
En wij hebben nooit wormen gehad.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 aug 2014 14:20

mona schreef:Nou ehhh.... Wij hebben een groetetuin, en de buurhond kwam altijd even over de sla pissen. En hoewel we zelf een hond hebben, kon ik het beest wel schieten. Nu is hij dood gegaan van ouderdom, ik vind het echt een opluchting.

Als je bang bent voor ontlasting (waarom ? je wast het toch ?) kun je geen enkel veldgewas eten - de vogeltjes vliegen ook niet ondersteboven. :mrgreen:

Je eet ook geen champignons neem ik aan ?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 18:11

Rotterdam,
Heb je zelf een moestuin?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 aug 2014 18:23

mona schreef:Rotterdam,
Heb je zelf een moestuin?

ja

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 19:02

Mooi! Kom ik elke dag even mijn hond uitlaten in jouw tuintje: volgens jou is dat pure bemesting :wink:

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 05 aug 2014 19:11

mona schreef:Vandaag liep onze hond tegen het schrikdraad in de wei ::(( ::(( ?:| ?:|
Vond ze echt niet leuk, ze is de halve dag hééél erg rustig geweest.

Misschien niet helemaal on topic maar ik moest er in 1 keer aan denken toen jij dit geschreven had.
Ben als kind van een jaar of 10 wel eens alleen met mijn broer in een bos geweest.
Ik moest erg nodig en aan de rand van het bos ff piesen.
Pieste toen over een schrikdraad.........
Als ik er aan denk, dan voel ik het nog......... 8) :cry:
Weet dus ongeveer wat je doggie mee maakte.

h.g.
Learsi

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 19:19

learsi schreef:Als ik er aan denk, dan voel ik het nog.........
Weet dus ongeveer wat je doggie mee maakte
Wahhh Learsi :shock:
Het is idd geen leuk middel, maar het is wel effectief!! ( je hebt het zelf kunnen ervaren :wink: )

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 aug 2014 20:27

mona schreef:Mooi! Kom ik elke dag even mijn hond uitlaten in jouw tuintje: volgens jou is dat pure bemesting :wink:

Mooi je bent altijd welkom in Rotterdam - breng je overall (of heb je zo'n hippe :mrgreen: tuinbroek?) en je klompen mee - mag je onkruid wieden.

Terug naar “Algemene Zaken”