Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

André

Berichtdoor André » 11 mei 2006 16:24

MissF schreef:maar motorbroek niet. Veel te warm.
Asfalt schuurt ook maar tot en met je bot. :-oo
Gewoon niet stil gaan staan MissF, krijg jet ook niet warm. :P

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 mei 2006 17:50

MissF schreef:Vanavond naar Doorn met de motor, tis lekker weer :)

Ik heb wel altijd mijn motorjas aan, maar motorbroek niet. Veel te warm. I know, het is best gevaarlijk, maar ik stik in dat pak...Naja, das overdreven natuurlijk ;)

Ha, ik wilde vanavond ook met de motor naar die Doorn-avond gaan,
toch gaan we nu maar een ander stukkie toeren, naar Zandvoort oid.

En tjah, met dit weer draag ik toch handschoenen, motorbroek/jas en motorlaarzen.
Gewoon hard genoeg rijden voor wat frisse lucht. :puh:

Heb nu een spiegelvizier, dat is wel erg lekker met die zon.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 mei 2006 19:07

André schreef:
MissF schreef:maar motorbroek niet. Veel te warm.
Asfalt schuurt ook maar tot en met je bot. :-oo
Gewoon niet stil gaan staan MissF, krijg jet ook niet warm. :P
Hehe, het meest irritante van met warm weer stilstaan vind ik dat je bloedirritante zweetdruppels tergend langzaam over je rug, waar je niet bijkan, naar beneden voelt glijden. Aaaarch :x
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 mei 2006 07:20

AikonGirl schreef:
MissF schreef:Vanavond naar Doorn met de motor, tis lekker weer :)

Ik heb wel altijd mijn motorjas aan, maar motorbroek niet. Veel te warm. I know, het is best gevaarlijk, maar ik stik in dat pak...Naja, das overdreven natuurlijk ;)

Ha, ik wilde vanavond ook met de motor naar die Doorn-avond gaan,
toch gaan we nu maar een ander stukkie toeren, naar Zandvoort oid.

En tjah, met dit weer draag ik toch handschoenen, motorbroek/jas en motorlaarzen.
Gewoon hard genoeg rijden voor wat frisse lucht. :puh:

Heb nu een spiegelvizier, dat is wel erg lekker met die zon.

hé ik heb geen motors gezien gister in Doorn....... enne, ik ga die cijfers nog een keer voor jullie opzoeken.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2006 09:22

Tsjonge, ik zweette gisteren uit dat motorpak! Het was gewoon veel te warm om te rijden.
Bij dat soort weer pak ik toch maar liever de racefiets. Ik weet nog wel een leuk rondje van zo'n 70 km die ik graag weer eens wil rijden.
's Avonds was het wat gematigder. Toen heb ik nog een stukkie gereden, waarna ik geloof ik een klein beetje misselijk was van al die G-krachten.
Het viel me wel op, dat ik al een stuk beter reed dan vorige week. Bochten en rotonden waren geen probleem meer.

Gisteren de motor opgehaald van de motorzaak. Helaas was het met de betaling niet helemaal goed gegaan, zodat het geld nog niet op de rekening van de motorhandelaar stond. Maar gelukkig kon dat geregeld worden. Even op een leenmotor (Suzuki GS500) naar de bank. Daar kon ik het geld contant opnemen, om het later aan de handelaar te overhandigen.
Onderweg kwam er ineens een ambulance met sirene opdoemen, toen ik net begon te rijden met groen licht. Ik had het nog op tijd door. Een oefening met een onregelmatigheid dus.
Bij de bank zat achter de balie, naast de balie waar ik stond, een knappe dame die mij wel zag staan. Toen ik weg ging, groette zij mij nog. En dat maakte dat bankbezoek toch weer een beetje tot iets leuks! :wink:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 mei 2006 19:12

Goed, dat was dan mijn eerste dag met ervaring met files op de snelweg. Op de heenweg, nog niet zo heel veel, hoewel toch onbeschoft vroeg al. Ik herinner mij van 8 jaar geleden dat wanneer je vóór 7:00 in de richting van Amsterdam onderweg bent, dat je aardig filevrij rijdt. Die vlieger ging niet helemaal op vandaag. Ik denk dat het al om 6:30 was dat ik met de eerste file voor mij geconfronteerd werd. Maar op de A9 kon ik gelukkig wel lekker doorrijden.

Op de terugweg was het aanmerkelijk drukker met files. Toch viel de vertraging me eigenlijk nog best wel mee, ook al waren er stukken waar ik maar 30 km/u reed.

Ik heb geen last gehad van asociale automobilisten. Er zijn ook automobilisten die ruimte voor je maken als ze je zien aankomen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 mei 2006 19:52

Boekenlezer schreef:Ik heb geen last gehad van asociale automobilisten. Er zijn ook automobilisten die ruimte voor je maken als ze je zien aankomen.
Ja, ze bestaan gelukkig wel :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 mei 2006 22:16

haha, ik probeer in files ook altijd op achteropkomende motoren te letten (ook al ben ik stiekem jaloers 8) )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 19:03

Het voorbij rijden van lange rijen auto's heeft wel wat, moet ik zeggen. (Ik zie trouwens ook wel eens een enkele automobilist die dat doet.) Toch blijven die files irritante gevallen. Ik rijd liever gewoon door met 100/120 km/u. Op deze manier kost het me toch gauw zo'n 20 minuten extra tijd om thuis te komen, met al die files op de A9 en de A1.
Ik zou de provinciale weg nog kunnen proberen, maar dat zal ongetwijfeld niet sneller zijn.

Die A1 is echt een ramp. Zelfs vandaag stonden er om 19:30 nog twee files op! En 's morgens vroeg begint het er al onbeschoft vroeg. Om 6:30 heb je er zeker al mee te maken. Terwijl 8 jaar geleden de regel nog was: als je vóór 7:00 bij Amsterdam bent heb je geen last van file.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 16 mei 2006 22:06

ah Boekenlezer je hebt duidelijk de smaak te pakken :P

Ik hoop dat je een regelmatige rijder blijft en er dagelijks of wekelijks van geniet, en niet een die 3x in het jaar de 2wieler uit z'n berging halt om een toerrit te gaan doen, want dat zou zonde van het geld zijn...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mei 2006 19:15

Inderdaad. Ik wil echt goed motor leren rijden. En dan moet je veel rijden.

Pff, vandaag was het mijn daggie wel zeg! Ik heb eens de provinciale weg (N201) geprobeerd i.p.v. de A9 en de A1. Zit je weer op zo'n weg die je niet kent. (Flitspalengevaar!) Uiteraard wel geprobeerd de voordelen van de motor uit te buiten.
Op een bepaalde plek ging het nog een beetje fout, maar het liep allemaal goed af, gelukkig. Ik kwam erg slecht weg vooraan in de rij voor het verkeerslicht op een T-splitsing. Eerst te weinig gas gegeven - motor sloeg af, razendsnel op de startknop drukken en opnieuw proberen - en toen (uit reactie) wat erg veel, zodat mijn motor een (kleine) wheelie maakte tussen de auto's in. Dat soort capriolen moet ik maar niet meer hebben!
Het is natuurlijk wel een interessant verhaal om na te vertellen, maar ik was er wel even door van slag. Dat merkte ik vooral goed na de rit, toen ik in de supermarkt liep: ik kon me bijzonder slecht concentreren.
Nou ja goed, leerzaam is zoiets zeker!

Volgens mij kun je maar beter op de snelweg tussen de rijen stilstaande auto's doorrijden, dan op de provinciale weg haantje de voorste te willen zijn. Ik heb de indruk dat de snelweggebruikers wat meer empathie voor motorrijders hebben. Veel hangt trouwens ook af van je eigen rijgedrag, merk ik. Rijd je zelf netjes volgens de verkeersregels, dan zijn de automobilisten je ook beter gezind. Ze hebben gewoon een hekel aan verkeersanarchisten, daar komt het een beetje op neer.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 mei 2006 20:30

Haha als ik achter je had gereden had ik gedacht dat je nog ergens in de 20 was met zulk gedrag :lol:

ach zolang het goed gaat heb je iets om op je knieën te gaan, ten eerste danken voor de goede afloop ten tweede voor vergeving vragen van je eigen stomiteit ;)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mei 2006 09:00

Inderdaad.
Het is wel behoorlijk wennen om met zo'n machine van 100 pk om te gaan. Dat is behoorlijk anders dan zo'n lesmotor. Een fijnmotorisch rechterhandje lijkt wel onontbeerlijk.
Overigens ging het wegrijden gisterochtend perfect. Keurig netjes en beheerst. Blijkbaar kan dat dus heel goed. Op andere momenten had ik nog wel eens wat meer ruimte nodig om weg te komen. Het is als onervaren rijder zaak om de juiste combinatie van gashendel- en koppelingsbeweging uit te vinden, zeker met zo'n machine als ik heb.
Een stuk verder op de rit ging het niet helemaal zoals gewenst. Ik gleed uit in een bocht, waarmee mijn eerste schuivertje een feit is. Het ging niet heel snel, en de schade aan de motor stelt niet veel voor, en aan mij nog veel minder. Alleen een klein wondje aan mijn rechterarm. Maar ja, het blijft toch iets wat je niet wilt. Waaraan het nou precies ligt, daar ben ik nog een beetje over aan het nadenken. Het wegdenk was naar mijn indruk wel enorm glad op die plek, dus dat heeft zeker meegespeeld. Ik denk dat het mijn achterwiel was die weggleed. Het ging heel nuchter. Ik was de bocht aan het voltooien, en ineens merk ik: ' hé, hij gaat onderuit. Dat is jammer.' Dus ik schrok niet echt. Het ging niet zo heel heftig.
Vandaag ben ik dus maar niet met de motor naar het werk gegaan. Ik vind het wel even genoeg. Deze week heb ik genoeg indrukken opgedaan.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 mei 2006 11:13

:D grijns! ja die schuivertjes horen erbij,
Ik denk wat betreft jou machine dat als er in een bocht er minder druk op het achterwiel staat en een plotselinge hoewel geringe acceleratie voor wat grip verlies kan zorgen.

Al kunnen de redenen heel divers zijn, het is ook zo dat na een periode van droge dagen er een laagje ontstaat op het wegdek die maar weinig water nodig heeft om op de eerst mot/regendag gladde situaties te veroorzaken.
nat maar schoon wegdek heeft wel genoeg grip.

Ik zit zelfs te denken om eens met een clubje rijders af te spreken eens naar zo'n Doorn refo avond of whatever te komen, direct een leuk doel om heen te rijden, en aangezien het zomer is zal het weer wel mee zitten.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 19 mei 2006 11:39

@ Tweetietwee, sorry, maar ik vind je een beetje overdreven. Met de fiets heb gelukkig niet vaak ongelukken hè. Ik heb zelf al een aantal fietsongelukken gehad (niet allemaal met een auto) Maar een keer ben ik zo ongenadig hard op mn plaat gegaan dat ik bijna niets meer kon. Gat in mn kop, tand vast in mn lip, knie open tot bijna op het bot, knie zwaar gekneust, voet gekneust, en over mn hele rechterkant schaafwonden en blauwe plekken, en dat was op de fiets. Kon zelf niet meer opstaan, en had geen gevoel meer in mn rechter been (gelukkig is dat helemaal over, maar van mn knie heb ik nog vaak last). Op de fiets heb je geen pak aan (duhh) en op een moter wel. Tuurlijk je ben wel 'gevoelig' voor ongelukken op de motor, en als je er een heb is het vaak ook slecht. Maar zo vaak gebeuren ze niet. Als je motor rijd weet je ook wel dat je gevoeliger ben voor ongelukken dan met een auto, dan lijkt mij dat je daar ook wel naar rij... Tenminste, iedereen die ik kan die motor rijd, doet dat igg wel. Ik vind niet dat je zo'n reactie moet geven, iedereen is razend enthoisiast (hoe schrijf je da? :? ) en dan moet jij weer zo iets plaatsen, beetje raarrrrr. (is mijn mening, dus neem het me niet kwalijk)

Verder lijkt het mij helemaal te gek om motor te rijden, maar ja, ben nog te jong... Nog een paar jaartjes wachten... Mn opa had vroeger een Harley Davidsson, die zijn sooo kick! Ben echt gek op die dingen :D
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Algemene Zaken”