Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 10:48

mohamed schreef:Ja ik heb ook in een automaat gelest, zodoende kon ik veel eerder afrijden.

Pas na 3 jaar de rookgeur er uit? Lol, daar ben je mooi klaar mee. Tja, als de auto niet te erg doorrookt is kan ik er wel mee leven. Sommigen hangen ook van die dingen op met twijfelachtige parfum, zoals de vorige eigenaar van mijn auto. De auto riekt vanbinnen naar een zoetige lucht en dat is ook niet bepaald fijn.

Soms is het middel erger dan de kwaal...

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 29 sep 2015 10:50

Dat is inderdaad heel erg, zo'n Ambi Pur luchtje in de auto...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 10:56

mohamed schreef:Ja ik heb ook in een automaat gelest, zodoende kon ik veel eerder afrijden.

StillAwake schreef:Mag je dan eigenlijk met een handbak rijden?

Nee dat mag niet, terwijl Amerikanen dat wel mogen. Voorheen werd je automatenrijbewijs na een jaar omgezet in een rijbewijs voor een handbak, wat ik een hele redelijke regel vind. Na een jaar deelname aan het verkeer in een automaat kan jij je ook wel zonder ongelukken in een handbak voortbewegen.

Maar goed, dat is sinds 1995 meende ik veranderd, nu mag het niet meer. Dus die enkele keren dat zich zo'n situatie voordoet dat er alleen een handbak is dan moet de Amerikaan of Japanner maar rijden. :mrgreen:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 11:00

mohamed schreef:Nee dat mag niet, terwijl Amerikanen dat wel mogen. Voorheen werd je automatenrijbewijs na een jaar omgezet in een rijbewijs voor een handbak, wat ik een hele redelijke regel vind. Na een jaar deelname aan het verkeer in een automaat kan jij je ook wel zonder ongelukken in een handbak voortbewegen.

Maar goed, dat is sinds 1995 meende ik veranderd, nu mag het niet meer. Dus die enkele keren dat zich zo'n situatie voordoet dat er alleen een handbak is dan moet de Amerikaan of Japanner maar rijden. :mrgreen:

lijkt me lastig! Het overkomt me zo vaak dat ik met de auto van een ander (de bus van de zaak, de auto van mijn vader, mijn schoonvader, enz.) de weg op moet...
Dat zijn echt niet allemaal automaten...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 11:01

Waarom lijkt het je lastig, of heb je ook een automatenrijbewijs?

Ik ben blij met wat ik heb, sommige mensen zijn nooit tevreden en dat lijkt mij lastig.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 11:05

mohamed schreef:Waarom lijkt het je lastig, of heb je ook een automatenrijbewijs?

Ik ben blij met wat ik heb, sommige mensen zijn nooit tevreden en dat lijkt mij lastig.

Nee, dat heb ik niet.
Het lijkt me alleen lastig om niet met elke willekeurige auto te mogen rijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 11:06

Rozijn schreef:Dat is inderdaad heel erg, zo'n Ambi Pur luchtje in de auto...

Ja, ik snap niet wat de dame heeft bewogen zoiets op te hangen! Door een dergelijke actie weet ik dat het een vrouw was. :clown:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 11:09

mohamed schreef:Waarom lijkt het je lastig, of heb je ook een automatenrijbewijs?

StillAwake schreef:Nee, dat heb ik niet.

Tja, het lijkt me nog lastiger om helemaal niet te kunnen rijden of steeds andermans auto te moeten lenen. Koop liever je eigen auto denk ik dan, desnoods een bak met een oude mannenimago. Ik kom droog van a naar b in mijn Alto die me nooit laat staan. Als een ander dat niet bevalt, jammer dan. :-oo

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 11:12

StillAwake schreef:Nee, dat heb ik niet.
mohamed schreef:Tja, het lijkt me nog lastiger om helemaal niet te kunnen rijden of steeds andermans auto te moeten lenen. Koop liever je eigen auto denk ik dan, desnoods een bak met een oude mannenimago. Ik kom droog van a naar b in mijn Alto die me nooit laat staan. Als een ander dat niet bevalt, jammer dan. :-oo

Daar heb je ook gelijk in, maar een verhuisbusje huren, de transporter van de zaak rijden of iets dergelijks zijn toch zaken die makkelijk zijn als ze kunnen...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 11:15

Ik woon in Friesland, dus dergelijke zaken heb ik niet nodig. ;)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 11:17

mohamed schreef:Ik woon in Friesland, dus dergelijke zaken heb ik niet nodig. ;)

Dus je hebt wél een trekkerrijbewijs? :-oo

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 29 sep 2015 12:10

LeChat schreef:Eh nee, dacht dus dat het erbij hoorde toen, klein licht autootje... zie ook reactie (op) StillAwake

Ja ik snap het. :D Maar je hebt dus onnodig ongemak geleden.
mohamed schreef:Pas na 3 jaar de rookgeur er uit?

Afschuwelijk is dat. Ik moest wel eens in een auto van de zaak ergens naar toe rijden en in het weekend namen ze de hond mee op de achterbank.
Dat is op zich niet erg, maar dan moet je wel af en toe de bekleding even schoonmaken met een klamvochtige lap met azijn of zo.
:-&
Ik heb wel eens gehoord om dan een bakje met azijn (of een paar) in de auto te zetten op de dagen dat je niet rijdt.
En goed van binnen schoonmaken, zeker de bekleding.
Rozijn schreef:Dat is inderdaad heel erg, zo'n Ambi Pur luchtje in de auto...

Mijn buurman bleek er zelfs een hardnekkige bronchitis door te ontwikkelen!
Hij had zo'n geurding in de gleufjes van de schone-lucht-inlaat gestoken, er waaide dus continu een frisse dennengeur door de auto. Maar hij begon te hoesten en het werd steeds erger. Na ruim een jaar tobben en onderzoeken, bleek het aan dat ding te liggen.
Dat kan trouwens ook gebeuren als je het airco-systeem niet regelmatig laat reinigen. Dan kunnen er schimmels en bacteriën in gaan nestelen, die blazen zo je auto in dan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 12:24

LeChat schreef:Eh nee, dacht dus dat het erbij hoorde toen, klein licht autootje... zie ook reactie (op) StillAwake

Chaya schreef:[Ja ik snap het. :D Maar je hebt dus onnodig ongemak geleden.

Zoals ik net al uitlegde: uilijnen en balanceren is niet hetzelfde, en bij heel lichte auto's is (bij hogere snelheden) de trilling niet weg te halen.
Bij modernere auto's gebeurt dat wél, maar dan door een iets bredere band te kiezen en de stuurinrichting hydraulisch te dempen.
Ik heb een oldtimer gehad (zie avatar) met achterwielaandrijving, daarmee was het wél opgelost.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 14:04

mohamed schreef:Ik woon in Friesland, dus dergelijke zaken heb ik niet nodig. ;)

StillAwake schreef:Dus je hebt wél een trekkerrijbewijs? :-oo

Nee, maar ik loochen mijn roots ook niet. ;)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2015 14:27

mohamed schreef:Nee, maar ik loochen mijn roots ook niet. ;)

Aha, een fries die de vlag van Jamaica combineert met een voorliefde voor Japanse auto's en Duits bier onder een Arabische naam moet dan nogal wat roots hebben...

Terug naar “Algemene Zaken”