Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2015 11:10

En met elke verbouwing en aanpassing denk je: deze fout maken we niet meer, maar dan maak je toch weer een andere. :lol:
En voortdurend er bovenop blijven zitten, ook al is er een aannemer aan het werk, want een kleine verandering maakt heel veel uit!
De loodgieter had het verwarmingselement bijna te veel naar rechts opgehangen, maar dan had de douchecabine er niet meer naast kunnen staan.
En op de slaapkamer heb ik om een extra stopcontact gevraagd achter het bed, maar helaas, daar bleken we niets aan te hebben want het hoofdbord staat op de grond en moeten links en rechts naast het bed de stekkers in het stopcontact. Gelukkig had ik daar om extra wandcontactdozen gevraagd.

Bij vrienden hadden ze een hele vervelende fout gemaakt, het bad stond verkeerd om even als het keukenblok, in hun nieuwbouwhuis.
Het moest dus veranderd worden, maar dat kwam voor rekening van de aannemer.
Ze hadden zeker de bouwtekening op de kop gehouden. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 18 jul 2015 14:51

Oh dat is lastig idd, als de pit niet op de goede plek zit. 5 pitten vind ik ook ideaal, tenminste, dat denk ;) we leven nu met een keuken die deels jaren 50 is, dat stuk stond er al, en in een aanbouwtje nog een deel met een keuken die gered is van de sloop, daar zit het fornuis. En dan in de bijkeuken nog de koelkast, want die paste er niet meer in :mrgreen:

Gelukkig is het tijdelijk, en door veel om me heen te kijken krijgt mijn droomkeuken steeds meer vorm, houten keuken of zwart hout, met een betonnen blad en een boretti fornuis met dubbele oven eronder. Nu nog sparen :mrgreen:

Lechat, gaan jullie verhuizen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 19 jul 2015 12:32

Ja, we willen meer ruimte om ons heen. Nu hebben we een fijn stadshuis, met een echt stadstuintje en we willen meer zoiets als jullie denk ik hebben als ik het zo lees - manlief droomt van kippen en geiten :).
Eerst ons huis verkopen en dan kijken wat er op de markt is, al zitten we nu natuurlijk wel al regelmatig op Huislijn (hier beter dan Funda) en gaan we aankomende week ook wat huizen bezichtigen. Donderdag stond ons huis echt online en vrijdag hadden we al de eerste kijkers, dus stél dat het hard gaat... we durven daar niet op te rekenen hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 19 jul 2015 14:23

Ik weet nog wel een leuk huisje lechat :mrgreen: Staat in Ede en kost maar 4,5 ton :-oo :mrgreen:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 19 jul 2015 16:42

Beetje ver rijden elke dag naar kantoor, Jaccootje :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 19 jul 2015 19:27

Ja weet ik :mrgreen:
Szent az Úr

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Stip » 20 jul 2015 11:51

Dit is onze keuken sinds januari , ook een stukje strakker!
Afbeelding en
Afbeelding
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2015 15:08

Ah Stip, hetzelfde probleem als ik dus. Gebruik jij die grote pit rechtsachter wel eens voor een grote braadpan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Duschka » 20 jul 2015 18:52

Stip, mooie keuken. Zoiets zou ik zelf ook kiezen, denk ik.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Em. » 20 jul 2015 19:08

@ Stip; supermooi, helemaal mijn smaak :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2015 19:12

Stip, die is idd. mooi strak. Alleen hou ik zelf niet zo van (hoog)glans. Mooi blad ook.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 22 jul 2015 21:34

Mooie keuken, Stip! :-)

@ LeChat: ik bedoel aanpakken in de zin van aanpassen/veranderen. Niet een nieuwe keuken, maar wat aanpassingen ofzo. Zou wel nieuwe willen, maar manlief denkt daar heel anders over helaas. Haha! Vind een steigerhouten keuken wel mooi ;-)
We hebben nu een gebroken witte keuken, met taupekleur achterwand. En vooral dat taupe vind ik nu zo lelijk! Ik ben meer van wit in combinatie met hout en kleur. (ja, heb 4 jaar geleden echt een fout gemaakt :-p) Dus wil 't deze vakantie gaan verven. Welke kleur zouden jullie doen? Zou wit mooi zijn? Of juist een kleur?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Stip » 23 jul 2015 10:05

Ik heb nooit last van dat het niet past op de grote pit achter, maar het meeste zet ik op de grootste pit links. De wokbrander zeg maar, maar dan zonder opzetstuk. Alleen wordt het wel krap als je 4 of 5 pannen gebruikt . In ons vorige huis hadden we de grootste pit in het midden , dat is helemaal onhandig want als je daar een grote pan op zet kan je de andere pitten niet meer gebruiken.

Het is inderdaad geen hoogglans , maar wel iets glanzend. Naast dat je er minder op ziet qua vingers is het ook een stukje goedkoper . Wij zijn er blij mee.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2015 14:09

Stip schreef:Ik heb nooit last van dat het niet past op de grote pit achter, maar het meeste zet ik op de grootste pit links. De wokbrander zeg maar, maar dan zonder opzetstuk. Alleen wordt het wel krap als je 4 of 5 pannen gebruikt . In ons vorige huis hadden we de grootste pit in het midden , dat is helemaal onhandig want als je daar een grote pan op zet kan je de andere pitten niet meer gebruiken.

Ik heb een hele grote braadpan, waar je een kilo rundvlees in kwijt kunt, die stoot continue tegen de muur.
Dus ik braad dan maar op de rechtse pit vóór, zet deze ietsje hoger en draai geregeld de pan, sudderen gaat toch op het kleinste pitje.
Ik zat toen tegen de prijs aan te hikken van een boretti, 6 pits dus en ik wilde zo graag een oven op ooghoogte, vandaar dat de keuze op een kookplaat en losse oven is gevallen.
Je hebt zoveel keus, veel te veel misschien wel, zodat je misschien toch net het verkeerde kiest.
Roestvrijstaal of toch zwart, pitten bovenop, vóór of aan de zijkant, elektronische ontsteking ja of nee, zwarte pitten of chromen pitten...... zucht.
Met de keuken zelf ben ik nog steeds heel blij, ook de indeling is goed, ik vind de apothekerskast fantastisch, tijdens het koken pik ik er steeds van alles uit wat ik nodig heb en zet dat zo weer terug. En er gaat veel in! Die zou ik een ieder aanraden en een eventuele volgende keer zeker weer nemen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2015 19:30

Maneah schreef:@ LeChat: ik bedoel aanpakken in de zin van aanpassen/veranderen. Niet een nieuwe keuken, maar wat aanpassingen ofzo. Zou wel nieuwe willen, maar manlief denkt daar heel anders over helaas. Haha! Vind een steigerhouten keuken wel mooi ;-)
We hebben nu een gebroken witte keuken, met taupekleur achterwand. En vooral dat taupe vind ik nu zo lelijk! Ik ben meer van wit in combinatie met hout en kleur. (ja, heb 4 jaar geleden echt een fout gemaakt :-p) Dus wil 't deze vakantie gaan verven. Welke kleur zouden jullie doen? Zou wit mooi zijn? Of juist een kleur?

Als je keuken gebroken wit is, zou ik niet zo snel voor wit erbij kiezen. Als je van wit met hout houdt, kun je dan niet iets met houtlook doen ofzo? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.pimpyourkitchen.nl/achterwan ... tAodP0QN2A en dan in houtlook.
Welke kleur vloer heb je? Als je een kleur kiest zou ik kijken wat mooi terugkomt in/past bij de vloer, de deuren, al aanwezige accessoires die je wilt houden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten