Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 13 jul 2015 10:15

Ach, het schoonmaken van die accessoires op de schouw doe k vaak na het afwassen... Ff doekje erover en klaar. Net als bij de rest. De glazen gaan af en toe mee met de vaat.
Bovenop de kastjes komt nog een kroonlijst. Ik heb er nu een box van de stereo liggen, maar die moet er zeer waarschijnlijk weg omdat k em , als de kroonlijst erop zit, er niet meer af kan halen. De ruimte tussen plafond en kroonlijst wordt minimaal... Maar eerst moeten de plinten nog langs het plafond. Anders komen we daar niet meer bij :lol:
Wij zijn ook niet van de strakke keukens. We wilden graag een landelijke keuken omdat we de woonkamer ook landelijk hebben ingericht en het is een open keuken. En onze smaak is absoluut niet modern :mrgreen:
Bedankt voor je compliment :D
Szent az Úr

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 13 jul 2015 15:39

Mooi hoor!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Duschka » 13 jul 2015 16:08

Chaya schreef:Beeldige keuken Jaccootje. Maar ik denk dat ik weet wat Duschka bedoelt :D
Die glazen moeten af en toe een sopje hebben, de karaffen afgenomen, de krans afgestoft, het randje boven het gasfornuis een doekje overgehaald.
En bovenop de kastjes, heb jij daar iets op liggen? (Eén van onze katten ligt vaak bovenop de kastjes, het is daar heerlijk warm)
In een keuken heeft alles de neiging snel vettig te worden is mijn ervaring.
.


Idd helemaal dit :wink:
Onze keuken is trouwens een gesloten keuken, maar ik heb dus (in 't kader van werkbesparing <ahum>) zo min mogelijk dingen "los" staan.
Anders zou ik echt de ganse dag aan 't soppen slaan :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 13 jul 2015 16:32

Een beetje stof mag in een 50+huis :mrgreen:
Ik heb een redelijk vast programma wat schoonmaken betreft... Alleen de keuken doe ik wat vaker vanwege vettige (en anders moeilijk schoon te maken) omgeving. Ik ben ook geen persoon om dagelijks aan t soppen te slaan. Een beetje stof mag er van mij liggen. Maar we hebben verder nauwelijks accessoires in huis. En in de keuken vind ik het wel knus staan :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 14 jul 2015 19:16

Mooi Jacootje!

Wij wonen nu anderhalf jaar in ons oude boerderijtje, en per maand verschillen de plannen voor de verbouwing of nieuwbouw :D Wat is zoiets moeilijk zeg, om te beslissen. Gelukkig hoeft dat ook nog niet, we willen geen hogere lening, dus moeten het eerst bij elkaar sparen, maar het is wel leuk om te fantaseren.
Maar wat komt er een hoop bij kijken, er zijn zoveel mogelijkheden, waar doe je goed aan? Welk afmetingen moeten ruimtes zoals woonkamer en keuken hebben, hoeveel slaapkamers?
Pff, ben blij dat we voorlopig toch nog niet genoeg gespaard hebben :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2015 21:28

Heel herkenbaar MissF, wij zitten soms ook: verbouwen of verhuizen... Maar verhuizen gaat nog lang niet gebeuren denk ik. Dus ik droom dan nog wel even verder.

@jaccootje, leuke keuken ziet er mooi uit. Ook die kleuren erg mooi bij elkaar. Grappig die verschillen qua smaak. Hier hebben wij een strakke keuken.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 14 jul 2015 21:37

Dank je missF en Evelien :D
Ik denk maar zo: Zoveel mensen zoveel smaken :mrgreen:
Wij zijn van de landelijke smaak :mrgreen: In de woonkamer ook. Her en der opgezette vogels aan de muur, naturel tinten wat meubels betreft en teakhout aan tafels en kasten. In de masterbedroom ook natuurlijke tinten met bruin en ivoorwit. Alleen de kamer van Norah is rood/wit/blauw.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Em. » 17 jul 2015 13:03

Ziet er netjes uit Jaccootje.... mooi gedaan!
En idd smaken verschillen. Ik vind jouw keuken netjes, en in stijl..., maar het zou nooit mijn keuze zijn, ik houd meer van wat strakker.
Laatst gewijzigd door Em. op 17 jul 2015 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 17 jul 2015 20:03

Mooie & nette keuken, Jaccootje! Wij hebben ook de landelijke stijl, een schouwtje en rekje aan de muur. Maar pff, ben het nu (na 4 jaar) al zat. Wil graag de keuken aanpakken deze vakantie.. alleen nog geen idee precies hoe en wat!

Wie wil z'n (moderne/strakke, etc) keuken showen zodat ik ideeën kan op doen? :-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2015 20:56

Aanpakken in de zin van nieuwe keuken, of nieuwe/andere accessoires e.d.? Of nieuwe frontjes e.d.?

Wij hebben in dit huis (staat nu te koop) een strakke grijze Siematic-keuken met antraciet aanrechtblad en rvs. Daarbij hebben we frisgroen als accentkleur gekozen - dat komt terug in een strook behang op de (smalle) muur tegenover het keukenblad, bloempotten, zo'n strakke broodtrommel geïnspireerd op die nostalgische (ben de naam ff kwijt) en in het messenblok en pannenlappen e.d..
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Duschka » 17 jul 2015 21:26

Hier staat een nieuwe keuken ook al geruime tijd op 't verlanglijstje. Dus als er foto's geplaatst worden, kijk ik ff mee voor inspiratie :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 17 jul 2015 21:35

Maneah schreef:Mooie & nette keuken, Jaccootje! Wij hebben ook de landelijke stijl, een schouwtje en rekje aan de muur. Maar pff, ben het nu (na 4 jaar) al zat. Wil graag de keuken aanpakken deze vakantie.. alleen nog geen idee precies hoe en wat!

Wie wil z'n (moderne/strakke, etc) keuken showen zodat ik ideeën kan op doen? :-)

Ik heb ook een landelijke keuken, ik had een zijpaneel en andere panelen gekozen met een soort reliëf.
Later belde de verkoper dat het helaas niet geleverd kon worden in de gekozen kleur.
Dus ik moest of de kleur veranderen, of strakke panelen nemen.
Het werden de strakke, de kleur moest zo blijven.
Eerst vond ik het jammer, maar ik ben er achteraf zo blij mee. Een zijpaneel zonder groefjes en randjes is zoveel makkelijk schoon te houden en je wordt glad nooit zat.
Met een schouwtje en rekje schoten we te ver boven het budget en dat is er dus ook niet gekomen.

Ik vind het - bij iemand anders - nog steeds leuk of mooi, een keuken met allerlei toeters en bellen, maar ik ben blij dat ik het niet hoef schoon te houden en ook ben je er minder snel op uitgekeken.

Het enige waar ik spijt van heb is de kookplaat. Ik wilde een brede en 5 pits. Die heb ik ook, ik heb alleen niet goed opgelet. De grootste pit zit rechts achterin, dat blijkt fout te zijn, een grote pan past er niet op, dan stoot hij tegen de achterwand.
Dames, let daar dus op. De beste 5pitters zijn die waar de wokbrander in het midden zit, en de grootste links of rechts vóór!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2015 08:10

@Chaya, o ja dat is jammer idd. Meestal zitten die toch in het midden? (of is dat de wokpit?).

Wij zijn nog steeds bezig met onze keuken, die moet echt afgemaakt worden (schilderen en hoekjes/plintjes, en het plafond moet nodig geschilderd worden en een lamp opgehangen).

Hier een fotootje van de deurtjes/kastje (aanrecht aan deze kant ziet er erg rommelig uit, er moeten nog plankjes opgehangen worden), de kleur ben ik erg tevreden over. Het is dus nog niet af.

Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2015 09:50

Evelien schreef:@Chaya, o ja dat is jammer idd. Meestal zitten die toch in het midden? (of is dat de wokpit?).

Ik ben daarna verschillende keukenzaken en bouwmarkten afgeweest en heb gekeken en nee helaas, ontworpen door iemand die zelf niet kookt zeker.
Afbeelding

Kijk, zie je?
Ze zijn er wel hoor, ook een kookplaat met een langwerpige brander, waar je zo'n braadslede op kunt zetten, geweldig!
Maar ik heb kennelijk toch niet zo goed opgelet, die middag, ik had echt niet gezien dat die grootste gaspit rechts achterin zat. Dom dom ](*,)
Maar je bent zo bezig met kiezen, dubben, ronde of vierkante gootsteen, materiaal werkblad, welke handgrepen, keuzes te over, veel te veel.
En dan gaat er wel eens eentje de mist in.

Prachtige deurtjes Evelien, heel warm. Een soortgelijk iets hebben wij in de badkamer.
We gingen eigenlijk voor een wit badmeubel, maar kwamen terug met hout. Absoluut geen spijt van, het geeft zo'n sfeer.
Is dat trouwens een liefdesbetuiging van je zoon die op het kastje geplakt is? :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2015 10:54

O ja ik zie het. En ik snap het wel, je bent met zoveel zaken tegelijk bezig. Dat weet ik nog wel van toen wij de keuken gingen uit zoeken. Wij hebben hier een soort gelijke fout gemaakt om het gasfornuis tegen de muur aan te plaatsen, ook niet handig. Maar goed dat kunnen we altijd nog veranderen. Zit niet ingebouwd. De badkamer (zeg gerust: douchecel) was daarin heel makkelijk en degelijk, alleen de douchedeur (was volgens mij het duurste omdat het op maat gemaakt moest worden, maar wij hebben er enorm plezier van (bij het douchen zet je hem open en daarna klap je hem tegen de muur aan).

Idd. van mijn zoon, maar dan voor papa ipv mama ;-).

Hier vandaag maar eens een begin maken aan de slaapkamer van onze zoon. De commode staat er nog steeds maar die hebben we niet meer nodig. Dus we gaan het allemaal anders indelen.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten