Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 24 sep 2015 12:50

mohamed schreef:Sinds kort bezit ik een Suzuki Alto uit '99. Wat een luxe! :mrgreen:

Ah, een rugzak. :mrgreen:
Ze blijven gaan he, ik zie nog zoveel bejaarde altootjes rondsnorren.
De laatste nieuwe is luxe hoor, airco, centrale vergrendeling, metallic lak. Dat maakt m ook een stuk duurder.
Wat heb je er voor betaald? (als je het niet wilt zeggen, prima hoor!)
Maar ik ben wel benieuwd wat zo'n karretje nog opbrengt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 12:59

Chaya schreef:Ah, een rugzak. :mrgreen:
De laatste nieuwe is luxe hoor, airco, centrale vergrendeling, metallic lak. Dat maakt m ook een stuk duurder.

Het rugzakje was de fiat 500 toch?
Maar ook de Alto is een leuk karretje, en inderdaad: ze blijven gaan! (al valt me wel op dat ze vaak relatief weinig kilometers hebben (maar het zijn ook nooit leasebakken geweest).
Of ze echt heel veel (3ton+) kilometers meegaan betwijfel ik wel.
Maar ze lopen lekker zuinig, wegen niks en zijn in de verzekering ook niet heel duur.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 sep 2015 13:06

Ik heb er zelf eentje en het is geen auto om 1500 kilometer te gaan rijden.
Ze zijn echter steeds comfortabeler geworden en ruimer.
Het is de goedkoopste auto in zijn klasse, die andere zijn kaler en hebben minder "smoel". Als je dat wel wilt, ben je dus duurder uit.
In onderhoud kosten ze ook heel weinig, ik betaal nog geen 200 euro p/j voor het onderhoud.
En ik zag er laatst eentje rijden uit 1991!
Hij is op de markt sinds 1979 en werd toen in India gebouwd. (dacht ik)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 13:14

Chaya schreef:Ik heb er zelf eentje en het is geen auto om 1500 kilometer te gaan rijden.
Ze zijn echter steeds comfortabeler geworden en ruimer.
Het is de goedkoopste auto in zijn klasse, die andere zijn kaler en hebben minder "smoel". Als je dat wel wilt, ben je dus duurder uit.
In onderhoud kosten ze ook heel weinig, ik betaal nog geen 200 euro p/j voor het onderhoud.

Ik heb een Audi, een heerlijke auto waarmee je wél vrij gemakkelijk 1500km rijdt. Hij knipoogt alleen naar elk tankstation, en alleen al een setje banden komt op 680 euro...
In de wegenbelasting is het kreng (1600 kg) ook al niet te betalen, dus ergens doe ik iets fout...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 sep 2015 13:34

mohamed schreef:Sinds kort bezit ik een Suzuki Alto uit '99. Wat een luxe! :mrgreen:

Chaya schreef:Ah, een rugzak. :mrgreen:

Japanse degelijkheid hé en inderdaad goedkoop in het verbruik en de wegenbelasting. Ik heb er net geen rug voor betaald en dat is een prima prijs. Ze staan op Marktplaats voor tussen de 900 en 1300 euro dus ik ben er vrij goedkoop aangekomen. Het autootje bevalt mij uitstekend en ik vind 'm heerlijk rijden. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 sep 2015 13:40

Chaya schreef:Ik heb er zelf eentje en het is geen auto om 1500 kilometer te gaan rijden.

Waarom niet? Als je niet harder dan 130 rijdt is het prima te doen.
Chaya schreef:Ze zijn echter steeds comfortabeler geworden en ruimer.

Zeker zijn het ruime auto's, want ik ben net over de 1.90 en zit niet met mijn hoofd tegen het dak.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 13:43

mohamed schreef:Japanse degelijkheid hé en inderdaad goedkoop in het verbruik en de wegenbelasting. Ik heb er net geen rug voor betaald en dat is een prima prijs. Ze staan op Marktplaats voor tussen de 900 en 1300 euro dus ik ben er vrij goedkoop aangekomen. Het autootje bevalt mij uitstekend en ik vind 'm heerlijk rijden. :)

Hoe lang ben je?
Ik heb namelijk de ervaring dat ik (1m91) in veel Japanse auto's slecht achter het stuur pas (mijn vader reed voor hij een Mazda kocht die vaker in de garage stond dan op de weg altijd Japans). De laatste was van 2002, in recentere Japanse auto's heb ik nooit gezeten...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 13:44

mohamed schreef:Zeker zijn het ruime auto's, want ik ben net over de 1.90 en zit niet met mijn hoofd tegen het dak.

Ah, da's een heel snel antwoord ;-)
Het waren bij mij vooral de knieën die in de weg zaten. Mijn kop heb ik nooit gestoten in een auto.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 sep 2015 13:53

Ik zit met de knieën net niet/ net wel tegen het stuur aan, maar het gaat nog.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 14:14

mohamed schreef:Ik zit met de knieën net niet/ net wel tegen het stuur aan, maar het gaat nog.

Bij de Mazda's van mijn vader zat het stuur altijd ongeveer klem tussen mijn knieën, en dat was op langere ritten geen doen.
Nu heb ik alle ruimte met mijn knieën, en hoeft de stoel niet eens in de achterste stand.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 sep 2015 14:36

Dat geloof ik graag en daar betaal je ook voor. Als ik ruimer in de centen zit koop ik ook een grotere auto.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 25 sep 2015 08:00

mohamed schreef:Ik zit met de knieën net niet/ net wel tegen het stuur aan, maar het gaat nog.

Als opvolger raad ik je dan een Toyota Yaris aan. Daar paste ik met mijn 2 meter prima in.
Zowel in het eerste, als het tweede, als het derde model.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 sep 2015 11:01

Rozijn schreef:Als opvolger raad ik je dan een Toyota Yaris aan. Daar paste ik met mijn 2 meter prima in.
Zowel in het eerste, als het tweede, als het derde model.

Toyota is Japans en daar heb ik een zwak voor. Ik heb de auto even gegoogled en die tip neem ik graag ter harte.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 sep 2015 14:26

Mijn eerste auto, toen ik nog student was, was een Suzuki Alto, een blauw/paarse. Inderdaad weinig km op de teller, het klassieke verhaal tweede-auto-van-een-ouder-echtpaar. Reed prima, alleen wilde ik nog wel 'ns hard rijden en dan ging het stuur nogal shaken :). Ik heb 'm een jaar of 3 gehad en in die tijd alleen een keer een lege accu, verder nooit problemen mee gehad.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 sep 2015 14:48

LeChat schreef:Mijn eerste auto, toen ik nog student was, was een Suzuki Alto, een blauw/paarse. Inderdaad weinig km op de teller, het klassieke verhaal tweede-auto-van-een-ouder-echtpaar. Reed prima, alleen wilde ik nog wel 'ns hard rijden en dan ging het stuur nogal shaken :). Ik heb 'm een jaar of 3 gehad en in die tijd alleen een keer een lege accu, verder nooit problemen mee gehad.

Mag een klein en licht autootje alsjeblieft met het stuur shaken?
Als je dat niet wilt kun je beter een grotere en zwaardere wagen rijden.

Ben overigens benieuwd wat het dieselgeintje met de VW-groep gaat doen.

Terug naar “Algemene Zaken”