Ik ben een vrouw van 29 jaar.
Ik ben single en zie me helaas niet snel een relatie krijgen. Wel heb ik altijd een kinderwens/zorgwens gehad.
Nu zit het zo: ik ben enig kind en heb bijna geen familie meer. Ik heb enkel nog mijn ouders van familie. Buiten hen heb ik niemand meer van familie. Mijn vader is al wat ouder. Naast mijn familie heb ik ook weinig vriendinnen: ik heb 1 vriendin maar zij heeft zelf al een gezin dus het is niet dat ik veel op haar ga kunnen rekenen.
Ik ben me aan het oriënteren wat mijn opties zijn. Zo zou ik bewust alleenstaande moeder kunnen worden of pleegouder. Enkel omdat ik al zo'n beperkt netwerk heb twijfel ik of ik ga worden toegelaten tot één van beiden. Bewust alleenstaande moeder worden vind ik zelf ook wat egoïstisch van mezelf met zo'n kleine familie en ook geen sociaal netwerk.
Pleegzorg lijkt me ook een mogelijkheid omdat je daar een verschil kan maken voor een kind. Twijfel zelf nog tussen voltijds of deeltijd/weekend. Ik hoor helaas ook veel negatieve zaken over pleegzorg, wat me doet twijfelen.
Momenteel woon ik op een klein appartement met 1 slaapkamer (+- 68 m2), maar hoop binnen 2-3 jaar te kunnen verhuizen naar een koopwoning.
Ik kan me gewoon geen leven voorstellen zonder kinderen en zou graag iets willen betekenen voor een kind.
Ik werk voltijds, maar zou naar 4 dagen per week kunnen gaan.
Hoe denken jullie hierover? BAM worden of pleegouder? Zijn er hier mensen die misschien ervaring hebben met pleegzorg en hun ervaringen willen delen? Is dit haalbaar als alleenstaande?