Zomervakantie 2025

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Zomervakantie 2025

Berichtdoor Katlheen » 15 jan 2025 13:36

Wij hebben 2 supplanken in de dakkoffer, hebben we de afgelopen 2 jaar al gebruikt en de kinderen vinden dat leuk. De keer dat we in Zweden waren hebben we prima weer gehad en was het meer helemaal niet koud (groot meer notabene). Dus het is prima te doen. Zwembaden zul je minder aantreffen in Zweden, maar met zoveel meren om de hoek snap ik ook wel dat ze geen zwembaden aanleggen op kleinere campings. In Zweden en Noorwegen ben je gewoon erg afhankelijk van het weer.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2025 07:06

ik ben een beetje aan het filosoferen over een korte vakantie in april, misschien naar de Ardennen of de Eifel. Ik ga het liefst met de trein, maar soms is een auto handiger om je ter plekke te verplaatsen. We zijn vorig jaar met de Greenwheels naar de Eifel geweest, echt mooi daar! En het had ook wel met de trein gekund, als we een huisje wat dichter bij het station zouden hebben gekozen

Tonny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tonny » 16 jan 2025 09:36

En eh, nog nooit in Noorwegen geweest? Misschien toch een keer doen? Qua natuur vind ik het verreweg het mooiste land van Europa, heel anders dan Zweden, veel ruiger en indrukwekkender.

Ja, staat zeker op de lijst. Voor komende zomer denken we erover na, even afhankelijk van hoelang ik vakantie van mijn werk kan krijgen.
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2025 10:11

Lalage schreef:ik ben een beetje aan het filosoferen over een korte vakantie in april, misschien naar de Ardennen of de Eifel. Ik ga het liefst met de trein, maar soms is een auto handiger om je ter plekke te verplaatsen. We zijn vorig jaar met de Greenwheels naar de Eifel geweest, echt mooi daar! En het had ook wel met de trein gekund, als we een huisje wat dichter bij het station zouden hebben gekozen

Vorige jaar was er bij 3 op Reis een aflevering dat ze met de trein via Belgie naar de Luxemburgse Ardennen gingen. Misschien een inspirerende aflevering voor je? hier een deel van die reis
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2025 18:03

Marnix schreef:Vorige jaar was er bij 3 op Reis een aflevering dat ze met de trein via Belgie naar de Luxemburgse Ardennen gingen. Misschien een inspirerende aflevering voor je? hier een deel van die reis

dank voor de tip :-)

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 mar 2025 18:33

Wij zijn met de trein naar Kopenhagen geweest

Geboekt via NS, als je meer dan een maand te voren boekt scheelt het enorm in prijs

Wil wel vaker met de trein, maar dat is denk ik, voor een stedentrip beter te doen dan als je meer in de natuur wilt zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2025 00:01

Jess schreef:Wij zijn met de trein naar Kopenhagen geweest

Geboekt via NS, als je meer dan een maand te voren boekt scheelt het enorm in prijs

Wil wel vaker met de trein, maar dat is denk ik, voor een stedentrip beter te doen dan als je meer in de natuur wilt zijn.

Dat denk ik ook ja. Berlijn en Parijs zijn natuurlijk leuk per trein. Ik zou ook wel een keer met een nachttrein naar Wenen of zo willen maar met een gezin is dit onbetaalbaar
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2025 08:28

Jess schreef:Wij zijn met de trein naar Kopenhagen geweest

Het is wat meer uitzoekwerk, maar het kan prima. Denk bijvoorbeeld aan dorpjes in Zwitserland of Oostenrijk, bijvoorbeeld langs de Bernina-express. Je kunt dan in één plek overnachten en dan de ene dag met de trein de ene kant op en de andere dag de andere kant op om wat variatie in je wandelingen te krijgen.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 08 mar 2025 19:30

Marnix schreef:Dat denk ik ook ja. Berlijn en Parijs zijn natuurlijk leuk per trein. Ik zou ook wel een keer met een nachttrein naar Wenen of zo willen maar met een gezin is dit onbetaalbaar

Zou dat echt zo duur zijn? Wij waren naar Kopenhagen 75 euro pp enkele reis kwijt en dan hadden we ook nog 1e klas.
Geen gereserveerde plaatsen, want dat maakte het een stuk duurder

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2025 20:40

De Treinreiswinkel kan altijd goed helpen, zij weten wat voor kaartjes het goedkoopste zijn voor de reis die je op het oog hebt. Vaak helpt het om 3 maanden tevoren te boeken en niet vlak van tevoren. En kinderen reizen altijd met korting, kijk maar eens hier: https://www.nsinternational.com/nl/tarieven-en-kortingen/reizen-met-kinderen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mar 2025 16:14

Marnix schreef:Dat denk ik ook ja. Berlijn en Parijs zijn natuurlijk leuk per trein. Ik zou ook wel een keer met een nachttrein naar Wenen of zo willen maar met een gezin is dit onbetaalbaar

Valt wel mee. Ik heb pas geïnformeerd voor een reis naar Berlijn en dat kostte 40 pp enkele reis. Retour komen lukte alleen niet en daarom ging het niet door.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2025 22:09

ajl schreef:Valt wel mee. Ik heb pas geïnformeerd voor een reis naar Berlijn en dat kostte 40 pp enkele reis. Retour komen lukte alleen niet en daarom ging het niet door.

Ja gewone treinen gaan prima, Berlijn heb ik ook wel gedaan. Maar een nachttrein met slaapcoupe is veel duurder. Dat lijkt me wel fijn, dat je een groot deel van de reis slaapt. Dat vind ik met de boten naar Scandinavie ook zo fijn, avondje eten en chillen, slapen en als je wakker wordt ben je er al ongeveer ;-)

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 11 mar 2025 11:24

Pas kon je via de Hema app ook treinreizen boeken, misschien kun je daar nog es naar kijken. Maar ik weet niet hoe het zit als je van schoolvakanties afhankelijk bent

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2025 13:13

Jess schreef:Pas kon je via de Hema app ook treinreizen boeken, misschien kun je daar nog es naar kijken. Maar ik weet niet hoe het zit als je van schoolvakanties afhankelijk bent

Ah ja dat ziet er wel leuk uit, alleen inderdaad beperkte beschikbaarheid tijdens schoolvakanties. Nou ja, we gaan in de meivakantie 10 dagen naar Oostenrijk, maar dat wordt gewoon met de auto heen en weer rijden. En in de zomer met de boot naar Zweden. Laatste keer vliegen is inmiddels bijna 9 jaar geleden.

Wat gaan jullie deze zomer doen? Al plannen?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 mar 2025 09:00

We zijn er nog steeds niet over uit wat we gaan doen. Richting Noorwegen (prijzig) of toch richting Noord Italië. Er moet ook nog een motorfiets worden gekocht, dus dan maar eens kijken hoeveel budget er nog over blijft, tenzij de jaarlijkse bonus hoger is dan verwacht :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Algemene Zaken”