Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2024 20:51

Marnix schreef:Hier ook campings zonder wifi en op de vorige camping (gisteren verhuisd) matige wifi. Soms prettig alleen met de Olympische Spelen vind ik dat wel jammer, ben daar erg liefhebber van en wil wel een en ander kunnen volgen. Dag valt voor mij onder zinvol telefoongebruik. Slecht bereik is alleen fijn tegen onzinnig telefoongebruik. :-)

Is er geen kantine waar je gezellig met z'n allen kunt kijken? Of een café ;-)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2024 22:15

Lalage schreef:Is er geen kantine waar je gezellig met z'n allen kunt kijken? Of een café ;-)

Cafe niet, dat is wat ver vanaf de camping. Wel een ruimte met de TV maar het probleem met de Spelen is dat de over de dag verspreid allerlei dingen zijn. Als er de Tour de France is kan je het laatste uurtje of zo met wat mensen kijken en bij een EK voetbal ga je er een wedstrijd kijken met anderen maar als op het ene tijdstip 2 heats baanwielrennen zijn, anderhalf uur later een atletiekrace en weer twee uur later een zwemfinale kan je heen en weer blijven lopen. En je ziet dat veel andere mensen voor dat soort korte sessies ook niet doen. Dus af en toe kijk ik dat wel op mijn telefoon. En af en toe typ ik hier ook nog wat, dingen die je voor je plezier doet kan je op vakantie best af en toe blijven doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ceciel72
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ceciel72 » 09 aug 2024 19:45

Dogar schreef:Wel, ik vroeg mij af wat zijn jullie favoriete vakantie landen ?

Ik zal zelf maar van wal steken.

Voor rondreizen. Zo wijd de wereld strekt.

Voor luilekker vakanties. De Griekse eilanden.

Rondreis 7 gemeenten van Klein Azie

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2024 21:32

ceciel72 schreef:Rondreis 7 gemeenten van Klein Azie

Heb je dat gedaan of wil je dat doen?

Mijn favoriete vakantielanden zijn Noorwegen en Zweden. En Oostenrijk ook wel. En ik zou ooit graag met een camper door Nieuw Zeeland willen trekken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 aug 2024 15:24

Marnix schreef:Heb je dat gedaan of wil je dat doen?

Mijn favoriete vakantielanden zijn Noorwegen en Zweden. En Oostenrijk ook wel. En ik zou ooit graag met een camper door Nieuw Zeeland willen trekken.

Noorwegen is inderdaad prachtig, maar voor een vakantie prefereer ik toch de zuidelijke zon.
Italië staat voor mij als vakantiebestemming dus boven Noorwegen (al geniet ik in de lente,de zomer en de vroege herfst elke dag van de prachtige natuur, de vriendelijke mensen, de rust, de stilte en de uitgestrektheid van Noorwegen).

Nieuw Zeeland staat bij mij ook heel hoog aangeschreven, maar Schotland is een heel betaalbaar en redelijk vergelijkbaar alternatief ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2024 23:02

StillAwake schreef:Noorwegen is inderdaad prachtig, maar voor een vakantie prefereer ik toch de zuidelijke zon.
Italië staat voor mij als vakantiebestemming dus boven Noorwegen (al geniet ik in de lente,de zomer en de vroege herfst elke dag van de prachtige natuur, de vriendelijke mensen, de rust, de stilte en de uitgestrektheid van Noorwegen).

Nieuw Zeeland staat bij mij ook heel hoog aangeschreven, maar Schotland is een heel betaalbaar en redelijk vergelijkbaar alternatief ;-)

Schotland is ook mooi maar ik ga er liever heen in de periode dat de midges iets minder actief zijn :-) en als ik
In Noorwegen zou wonen zou ik in de vakantie ook ergens anders heen gaan :-)
― C.S. Lewis”

Terug naar “Algemene Zaken”