Moderators: johannes1, Moderafo's
ajl schreef:Wij hebben ook geboekt. Wij gaan met de tent naar een kleine camping in Oostenrijk.
Marnix schreef:Leuk! Waar in Oostenrijk ga je naartoe?
ajl schreef:Karinthië
Vorige week hebben we een relatief kleine tent gekocht en nog een extra bijzettent. Daarna kon ik gaan zoeken.
Nu nog op zoek naar een huttentocht in de buurt
Lalage schreef:We zijn de afgelopen dagen in de Eifel geweest, bij het Nationaal park. Je kunt daar prachtig wandelen. Gelukkig was het zonnig, want ik denk dat het met regenachtig weer nogal saai is.
StillAwake schreef:De kinderen hebben de eerste week van de zomervakantie een soort padvinderskamp gehad.
Ze hebben 9(!) weken vakantie, en we moeten er niet aan denken dat ze al die tijd in en om het huis hangen...![]()
Aanstaande vrijdag vertrekken we voor 4 weken naar Italië.
Maar we zien nu al op tegen de laatste drie weken schoolvakantie.
Volgens mij is dit echt te lang...
Marnix schreef:Je vrouw heeft dus gewonnen
Maar hoe doen al die Noren dat dan met 9 weken schoolvakantie? Dus zullen toch ook niet allemaal altijd vrij zijn dan? Zijn er daar geen voorzieningen voor? Onze kinderen gaan in de vakantie van de 6 weken gewoon 2 weken (als we niet op vakantie zijn) 2 of 3 dagen naar de BSO, dat vinden ze in de zomer altijd fantastisch want dan zijn er hele programma's met allerlei leuke activiteiten, dingen koken, eten, sporten en spellen, uitstapjes enz.
StillAwake schreef:De basisscholen hebben er 7 (eigenlijk 6, maar de laatste week wordt ingevuld met jeugdkampen, en is dus effectief een vakantieweek).
De internationale school waar de oudste op zit heeft er 9, omdat veel ouders voor 2 maanden naar het land van herkomst gaan.
Maar voor een normale Noor is het redelijk vergelijkbaar met Nederland, 7 weken, waarvan 1 door de school wordt ingevuld, en de meeste ouders hebben 4 weken zomervakantie.
Wat dat betreft is het nauwelijks anders dan Nederland.
Marnix schreef:Hm ja. Maar hoe oud is de oudste? Die kan zichzelf allicht al wel wat beter vermaken of niet? Hoe dan ook, 4 weken Italie klinkt heerlijk. Waar zit je ergens?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten