Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Optimatus » 29 mar 2023 19:29

De boot. (kostenplaatje)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2023 16:46

We zijn de afgelopen dagen in de Eifel geweest, bij het Nationaal park. Je kunt daar prachtig wandelen. Gelukkig was het zonnig, want ik denk dat het met regenachtig weer nogal saai is.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 14 apr 2023 11:27

Ik ga in juli nog vakantiewerk doen: 2 weken als vrijwilliger in een pelgrimsherberg (max 17 gasten) in St Jean-Pied-de-Port, aan de voet van de Pyreneeën. Voor veel pelgrims (afkomstig uit alle werelddelen) de startplaats voor hun Camino naar Santiago de Compostela.
Twee weken pelgrims ontvangen en met raad en daad bijstaan, de herberg opruimen en schoonmaken, boodschappen doen en om 19:00 uur het eten op tafel hebben.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ceciel72
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2015 11:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ceciel72 » 25 apr 2023 08:38

Net terug uit Israel rondreis. Ik hoop hier nog een keer naar terug te gaan.
Ik zoek nog een reisgenoot M/V leeftijd 50 +

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 12 mei 2023 16:51

Eind deze maand naar Duitsland voor kerkelijke zaken;ga de Wartburg eens bezoeken en Wittenberg Dr Pater M.Luther en Bach in Leipzig de St Nicolai Kerk en de St Thomas Kerk beiden Lutherse kerken. Overal geweest uitgerekend daar niet dus neem het gelijk waar werk/vakantie.

Eind mei goed weer en Duitsland een prachtig land.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 12 mei 2023 17:09

Wij hebben ook geboekt. Wij gaan met de tent naar een kleine camping in Oostenrijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2023 18:01

ajl schreef:Wij hebben ook geboekt. Wij gaan met de tent naar een kleine camping in Oostenrijk.


Leuk! Waar in Oostenrijk ga je naartoe?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 12 mei 2023 19:34

Marnix schreef:Leuk! Waar in Oostenrijk ga je naartoe?


Karinthië

Vorige week hebben we een relatief kleine tent gekocht en nog een extra bijzettent. Daarna kon ik gaan zoeken.

Nu nog op zoek naar een huttentocht in de buurt ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2023 20:48

ajl schreef:Karinthië

Vorige week hebben we een relatief kleine tent gekocht en nog een extra bijzettent. Daarna kon ik gaan zoeken.

Nu nog op zoek naar een huttentocht in de buurt ;)


Ik weet niet waar precies in Karinthie maar mooiste is denk ik om dat wat aan de noordkant te zoeken. Karinthie is grotendeels net wat minder ruig wat betreft bergen, aan de noordkant zijn de bergen ook en ruig. Grossglockner, Heiligenblut, Malta, Grossvenediger enz.
Maar Karinthie is mooi, iets stabieler en warmer dan de noordkant van Oostenrijk, veel zwemmeren, veel te doen. Zo’n Kärntenkart kopen is een aanrader, kleine investering maar dan kan je zoveel kabelbanen, rodebanen, musea, schluchten etcetera gratis is dan het zich heel snel terugbetaalt!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 27 jun 2023 12:28

De kinderen hebben de eerste week van de zomervakantie een soort padvinderskamp gehad.
Ze hebben 7(!) weken vakantie, en we moeten er niet aan denken dat ze al die tijd in en om het huis hangen... :-k
Aanstaande vrijdag vertrekken we voor 4 weken naar Italië.
Maar we zien nu al op tegen de laatste week schoolvakantie.

Volgens mij is dit echt te lang...

edit: de eerder genoemde 9 weken gelden alleen voor de oudste, maar die gaat de laatste twee weken werken ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 27 jun 2023 12:38

Lalage schreef:We zijn de afgelopen dagen in de Eifel geweest, bij het Nationaal park. Je kunt daar prachtig wandelen. Gelukkig was het zonnig, want ik denk dat het met regenachtig weer nogal saai is.

Met regenachtig weer zijn er maar weinikg plekken die erg enerverend zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2023 12:40

StillAwake schreef:De kinderen hebben de eerste week van de zomervakantie een soort padvinderskamp gehad.
Ze hebben 9(!) weken vakantie, en we moeten er niet aan denken dat ze al die tijd in en om het huis hangen... :-k
Aanstaande vrijdag vertrekken we voor 4 weken naar Italië.
Maar we zien nu al op tegen de laatste drie weken schoolvakantie.

Volgens mij is dit echt te lang...


Je vrouw heeft dus gewonnen :-D

Maar hoe doen al die Noren dat dan met 9 weken schoolvakantie? Dus zullen toch ook niet allemaal altijd vrij zijn dan? Zijn er daar geen voorzieningen voor? Onze kinderen gaan in de vakantie van de 6 weken gewoon 2 weken (als we niet op vakantie zijn) 2 of 3 dagen naar de BSO, dat vinden ze in de zomer altijd fantastisch want dan zijn er hele programma's met allerlei leuke activiteiten, dingen koken, eten, sporten en spellen, uitstapjes enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 27 jun 2023 15:14

Marnix schreef:Je vrouw heeft dus gewonnen :-D

Maar hoe doen al die Noren dat dan met 9 weken schoolvakantie? Dus zullen toch ook niet allemaal altijd vrij zijn dan? Zijn er daar geen voorzieningen voor? Onze kinderen gaan in de vakantie van de 6 weken gewoon 2 weken (als we niet op vakantie zijn) 2 of 3 dagen naar de BSO, dat vinden ze in de zomer altijd fantastisch want dan zijn er hele programma's met allerlei leuke activiteiten, dingen koken, eten, sporten en spellen, uitstapjes enz.

De basisscholen hebben er 7 (eigenlijk 6, maar de laatste week wordt ingevuld met jeugdkampen, en is dus effectief een vakantieweek).
De internationale school waar de oudste op zit heeft er 9, omdat veel ouders voor 2 maanden naar het land van herkomst gaan.
Maar voor een normale Noor is het redelijk vergelijkbaar met Nederland, 7 weken, waarvan 1 door de school wordt ingevuld, en de meeste ouders hebben 4 weken zomervakantie.
Wat dat betreft is het nauwelijks anders dan Nederland.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2023 15:37

StillAwake schreef:De basisscholen hebben er 7 (eigenlijk 6, maar de laatste week wordt ingevuld met jeugdkampen, en is dus effectief een vakantieweek).
De internationale school waar de oudste op zit heeft er 9, omdat veel ouders voor 2 maanden naar het land van herkomst gaan.
Maar voor een normale Noor is het redelijk vergelijkbaar met Nederland, 7 weken, waarvan 1 door de school wordt ingevuld, en de meeste ouders hebben 4 weken zomervakantie.
Wat dat betreft is het nauwelijks anders dan Nederland.


Hm ja. Maar hoe oud is de oudste? Die kan zichzelf allicht al wel wat beter vermaken of niet? Hoe dan ook, 4 weken Italie klinkt heerlijk. Waar zit je ergens? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 09:05

Marnix schreef:Hm ja. Maar hoe oud is de oudste? Die kan zichzelf allicht al wel wat beter vermaken of niet? Hoe dan ook, 4 weken Italie klinkt heerlijk. Waar zit je ergens? :-)

Hij wordt vandaag achtien.
We zitten eerst een week in de buurt van Pisa, daarna door naar het zuiden van de Marken, en dan nog een paar dagen in de buurt van Berchtesgaden om de terugreis wat te breken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten